Sleeper Skrevet Juli 28, 2006 Share Skrevet Juli 28, 2006 Men trotto sin som skal selges her har bredfront, noe som ikke er orginalt på en B10 Biturbo. Dette er en bilen som etter min mening bør være 100% orginal da den er veldig sjelden og et samleobjekt. Så kanskje det er denne bilen som har vært kræsjet og byggd opp på ny, med bred front? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet Juli 28, 2006 Share Skrevet Juli 28, 2006 Så kanskje det er denne bilen som har vært kræsjet og byggd opp på ny, med bred front? Tviler jeg sterkt på, den bilen der blir neppe bygd opp igjen. Adminedit (bmwE9): Dette er en salgstråd... og hvis noen har spørsmål vedr. bilen som skal selges... skal evt. spørsmål rettes direkte til selgeren enten i form av et innlegg eller pr. PM (eller den form for kontakt selgeren ønsker). Vilkårlige spekulasjoner vedr. salgsobjektet (berettiget eller ikke berettiget) hører ikke hjemme i salgsfora´ene. BEKLAGER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2006 Den ble rygget på en gang i høyre forskjerm, hjul ble ikke truffet, men panseret fikk en skade. Dermed var veien kort til bred front. Våkne lesere har riktig nok fått med seg at det finnes for det meste smale fronter på Biturbo'ene. De 50 siste fikk for øvrig bred front originalt, da også med M5-speil. Min hadde smal front da den forlot Buchloe, det er korrekt. Det er ingen hokus pokus og bytte tilbake igjen, men jeg liker den med det utseendet som den har. En kjøper vil få vite den historien som er på bilen ved kjøp. Nå drar jeg på en ny liten ferietur. Hehe. PS! Synd å se den vrakede bilen, i et annet lys så er bilen min blitt litt mer sjelden. DS! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik.aa Skrevet Juli 31, 2006 Share Skrevet Juli 31, 2006 Meget interessert i alpinan, men ser du er på ferie. Jeg er også på sjø'n frem til 16 aug. Hvis ikke den er solgt til jeg kommer hjem Vil jeg gjerne ta meg en tur til trønderlagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet August 13, 2006 Forfatter Share Skrevet August 13, 2006 Bilen er nå på service. Prisen er oppjustert noe igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2006 Bump! Ny pris. Innbytte i rimeligere bil - mot mellomlegg - kan være interessant. Send meg PM i så fall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Er jeg blind eller står ikke den nye prisen noen plass? Ser det står 250k på første side,er det det som er ny pris? Meget flott bil,kunne godt tenkt meg denne En tidligere klassekamerat av meg(22år) kjøpte nett en 2002 E46 M3,det fikk meg til å tenke på hvorfor i hel... jeg sitter uten bil nå bare for å betale med litt på boliglånet!! En er bare ung en gang i livet så hvorfor ikke gjøre som man egentlig vil!?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Er jeg blind eller står ikke den nye prisen noen plass? Ser det står 250k på første side,er det det som er ny pris? Meget flott bil,kunne godt tenkt meg denne En tidligere klassekamerat av meg(22år) kjøpte nett en 2002 E46 M3,det fikk meg til å tenke på hvorfor i hel... jeg sitter uten bil nå bare for å betale med litt på boliglånet!! En er bare ung en gang i livet så hvorfor ikke gjøre som man egentlig vil!?! Du er ikke blind. Den er satt ned med 20k siden i vår. Og service, byttet deler for 20k også, så den er 40k rimeligere enn i vår - på en måte. Jeg har alltid tenkt slik du nevner der - til mine nærmestes store fortvilelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 er vel fler om akk den tankten til sammboerens store skrekk. vertfall en veldig pen bil og synd bmw dirkens ikke kjøpte denne så jeg fikk sitte i den og kjenne hvordan det er og ha en orginales alpina. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2007 Vel, da har jeg kjøpt hus, og føler jeg får en romsligere økonomi ved å la bilen gå...Jeg senker prisen til kr. 230.000,- inkl. 4 nye Dunlop Sport Maxx. Er interessert i bytte også, 525 DAT eller 530 DAT m/hengerfeste. Blir litt pendling, så valget blir Diesel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2008 ...og siden jeg kjøpte diesel, trenger jeg nå penger til å fylle, for dieselprisene stakk jo til himmels etter at jeg kjøpte dieselbil. Bremsskivene foran er skifter, caliprene overhalt, med nye bremseklosser. Noen har påpekt at bilen ikke er original, da dens norske identitet stammer fra en 535i. De fleste muskebiler som ble importert på 90-tallet har denne løsningen er blitt meg fortalt. Og det finnes ingen andre B10 Biturbo nr. 92, så det er sagt, original eller ikke. Motoren trenger en jobb. En ventil er slitt på anleggsflate mot vippearm, så eksosventil på sylinder 5 tikker. Skulle gjerne hatt tid til å gjøre dette, men vet ikke når jeg kan. Om noen har tips som kan gjøre en slik jobb i Trøndelag, kom med tips på privat melding. EMM Sport er et alternativ... Vel, jeg bumper denne tråden i år også... Pris er nedjustert, alle hk er betalt for hos myndighetene. Selges med full tank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet Mai 19, 2008 Share Skrevet Mai 19, 2008 Jeg er nok ikke noen potensiell kjøper her, jeg bare spør fordi jeg interesserer meg for det. Du sier denne stammer fra en 535i? Vil det si at karosseriet er en 535, så har noen kun momset inn en B10 og flyttet over alt av deler? Eller er det slik at dette er en 535 som har blitt sendt til Alpina for ombygging? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Mai 20, 2008 Share Skrevet Mai 20, 2008 Jeg er nok ikke noen potensiell kjøper her, jeg bare spør fordi jeg interesserer meg for det.Du sier denne stammer fra en 535i? Vil det si at karosseriet er en 535, så har noen kun momset inn en B10 og flyttet over alt av deler? Eller er det slik at dette er en 535 som har blitt sendt til Alpina for ombygging? det er en orginal b10 men står som 535 i norske myndiheters bøker fordi b10'n orginalt er bygd opp fra 535 vis jeg ikke husker feil? don't kill me if i'm wrong though Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2008 Karosseriet er ikke fra 535i, da Alpinas originale chassisnr. er stemplet inn i høyre støtdempertårn. Men i bagasjerommet er et annet chassisnr. også risset inn i gulvet, og det tilhører en 535i. Det står i vognkort at bilen er del av flyttegods, og godkjent som Alpina B10 Biturbo. Høres ut som smør-på-flesk, spør du meg. Det som kan ha skjedd er at den ble "ombygd" ved å overta en annen norsk bils id. Men jeg skjønner ikke vitsen med det heller, all den tid bilen er momset og tollet som en B10....? For meg har dette ikke hatt noe betydning, bortsett fra at en pot. kjøper bemerket dette, og det sammen med tikkingen fra den ene ventilen tror jeg skremte vedkommende. Jeg skriver nå dette for at ingen flere skal kjøre bomtur pga dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Mai 20, 2008 Share Skrevet Mai 20, 2008 Burde man ikke kjenne historikken til en så spesiell bil? Vil ikke være kjip men virker rart å ikke kjenne historien til bilen når den er såpass spesiell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg