Gå til innhold

SUPERBENSIN som gir motoren hefitg HK økning.


Hakon
 Share

Ville dere Kjøpt det når det lot seg gjøre?  

36 stemmer

  1. 1. Ville dere Kjøpt det når det lot seg gjøre?

    • ja!
      18
    • Nei!
      10
    • Bare de gangene jeg visste at naboens Calibra ville prøve seg i lyskrysset.. / jeg fikk 500kr av bestemor..
      9


Anbefalte innlegg

Hva er poenget med denne tråden?

Den er for meg helt meningsløs og rotete. Hva er det du prøver å finne ut? Hva slags effekt skal denne bensinen gi? Snakker du om en annen enn Shell V-Power? Hvorfor skal den koste 17 kroner (eller 1.7 som du egentlig skrev)? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med denne tråden?

Den er for meg helt meningsløs og rotete. Hva er det du prøver å finne ut? Hva slags effekt skal denne bensinen gi? Snakker du om en annen enn Shell V-Power? Hvorfor skal den koste 17 kroner (eller 1.7 som du egentlig skrev)? :roll:

Fordi denne bensinen er veødig dyr å produsere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MTBE er en alkohol som har rundt 115 til 120 i RON(oktan). Kansje det hadde vært noe Håkon :lol: . Vi bruker det på jobben når vi blander 98 oktan bensin.

Snakker du om en annen enn Shell V-Power?

Helt utrolig at folk betaler de 30 øre ekstra for literen for den bensinen :shock: . Blir lagd på hos oss den også(altså Esso).

Ved lasting av tankbil blir det tilsatt noen dråper V-Power(les: injeksjon rens fra f. eks Mekonomen) :wink: .

Men for all del, masse penger å tjene hvis folk tror på dette :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok grublet så lenge over det valget at jeg muligens hadde kjøpt en Dieselbil i steden å fått sjelefred.

I utgangspunktet blir jo det som å tilsette nitro holdig bensin (f.eks. fra modellfly) direke i tanken og det er derfor ikke mulig å justere når det skal brukes og ikke. Det vil jo slite veldig på motoren men det er fullt gjennomførbart.

Men sitter du fast i kø til og fra jobb noen timer i uka, vil det bli veldig store driftskostnader.

En annen ting er at det ville bli umulig å få igjen noe på en bilgaranti ved feil, da et slikt produkt vil i utgangspunktet ødelegge garantien på en nybil. Det vil derfor bli umulig for noen av partene ved en skade å påbevise om et slikt produkt har vært brukt på det aktuelle kjøretøyet eller ikke. Da bilindustrien er så mye større enn en enkeltperson ville da "mannen i gaten" alltid tapt i en slik sak. Noe som igjen ville ødelagt for bruken av noe slik.

Men som sakt kan det lages selv (max 8-10% tilsetting av modellflybensin ferdig med 10-20% nitroblanding), men frarådes på det sterkeste.

Eksempel på hvor effektivt det er finner du her:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 46&q=nitro

http://video.google.com/videoplay?docid ... 72&q=nitro

http://video.google.com/videoplay?docid ... 67&q=nitro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det virkelig så vanskelig å skjønne, Gunnar ?

( for de som må ha det inn med teskje) : vil man betale mer for bensin som gjør at bilen får flere Hester... enkelt og greit.. skjønner ikke at det var så jævla vanskelig å skjønne...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fortell litt om denne bensinen da?

------------------------------------------------------------------------

Det finnes allerede "bensin" som gjør at bilen går bedre. Det kalles E85 og blir mer og mer utbredt over hele verden. Snart begynner de å selge det i Norge.

Største fordelen med etanol er selvfølgelig at det ikke bidrar til drivhuseffekten. Men hvis motoren tilpasses kan man ta ut endel mer effekt også som i SAAB bio power.

Dette er faktisk en revolusjon. Er ikke umulig at alle biler i hele verden kan gå på Etanol. Da har vi også null netto utslipp av CO2 fra biler. I Brasil er man allerede på 50% av alle bilene på etanol drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...