Gå til innhold

Ville dere Kjøpt det når det lot seg gjøre?  

36 stemmer

  1. 1. Ville dere Kjøpt det når det lot seg gjøre?

    • ja!
      18
    • Nei!
      10
    • Bare de gangene jeg visste at naboens Calibra ville prøve seg i lyskrysset.. / jeg fikk 500kr av bestemor..
      9


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere giddet å kjøpe det... la oss si at den kostet 1,70 for litern... og at man virkelig merket stor forskjell.... er det noe dere BMW-eiere hadde kjøpt.. rent teoretisk..

Skrevet

Hva er poenget med denne tråden?

Den er for meg helt meningsløs og rotete. Hva er det du prøver å finne ut? Hva slags effekt skal denne bensinen gi? Snakker du om en annen enn Shell V-Power? Hvorfor skal den koste 17 kroner (eller 1.7 som du egentlig skrev)? :roll:

Skrevet
Hva er poenget med denne tråden?

Den er for meg helt meningsløs og rotete. Hva er det du prøver å finne ut? Hva slags effekt skal denne bensinen gi? Snakker du om en annen enn Shell V-Power? Hvorfor skal den koste 17 kroner (eller 1.7 som du egentlig skrev)? :roll:

Fordi denne bensinen er veødig dyr å produsere :D

Skrevet

MTBE er en alkohol som har rundt 115 til 120 i RON(oktan). Kansje det hadde vært noe Håkon :lol: . Vi bruker det på jobben når vi blander 98 oktan bensin.

Snakker du om en annen enn Shell V-Power?

Helt utrolig at folk betaler de 30 øre ekstra for literen for den bensinen :shock: . Blir lagd på hos oss den også(altså Esso).

Ved lasting av tankbil blir det tilsatt noen dråper V-Power(les: injeksjon rens fra f. eks Mekonomen) :wink: .

Men for all del, masse penger å tjene hvis folk tror på dette :P .

Skrevet

Hadde nok grublet så lenge over det valget at jeg muligens hadde kjøpt en Dieselbil i steden å fått sjelefred.

I utgangspunktet blir jo det som å tilsette nitro holdig bensin (f.eks. fra modellfly) direke i tanken og det er derfor ikke mulig å justere når det skal brukes og ikke. Det vil jo slite veldig på motoren men det er fullt gjennomførbart.

Men sitter du fast i kø til og fra jobb noen timer i uka, vil det bli veldig store driftskostnader.

En annen ting er at det ville bli umulig å få igjen noe på en bilgaranti ved feil, da et slikt produkt vil i utgangspunktet ødelegge garantien på en nybil. Det vil derfor bli umulig for noen av partene ved en skade å påbevise om et slikt produkt har vært brukt på det aktuelle kjøretøyet eller ikke. Da bilindustrien er så mye større enn en enkeltperson ville da "mannen i gaten" alltid tapt i en slik sak. Noe som igjen ville ødelagt for bruken av noe slik.

Men som sakt kan det lages selv (max 8-10% tilsetting av modellflybensin ferdig med 10-20% nitroblanding), men frarådes på det sterkeste.

Eksempel på hvor effektivt det er finner du her:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 46&q=nitro

http://video.google.com/videoplay?docid ... 72&q=nitro

http://video.google.com/videoplay?docid ... 67&q=nitro

Skrevet

var det virkelig så vanskelig å skjønne, Gunnar ?

( for de som må ha det inn med teskje) : vil man betale mer for bensin som gjør at bilen får flere Hester... enkelt og greit.. skjønner ikke at det var så jævla vanskelig å skjønne...hehe

Skrevet

Så fortell litt om denne bensinen da?

------------------------------------------------------------------------

Det finnes allerede "bensin" som gjør at bilen går bedre. Det kalles E85 og blir mer og mer utbredt over hele verden. Snart begynner de å selge det i Norge.

Største fordelen med etanol er selvfølgelig at det ikke bidrar til drivhuseffekten. Men hvis motoren tilpasses kan man ta ut endel mer effekt også som i SAAB bio power.

Dette er faktisk en revolusjon. Er ikke umulig at alle biler i hele verden kan gå på Etanol. Da har vi også null netto utslipp av CO2 fra biler. I Brasil er man allerede på 50% av alle bilene på etanol drift.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...