Gå til innhold

Mitt E-36 Prosjekt DA VAR DET BESTEMT!!! :D


A.Rangø
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin bil absolutt, men hvor mye har du tenkt å bruke på bilen?

Min tanke er den at du kanskje kunne fått deg en E46 for de spenna du har gitt, og lagt ned i E36'en din?

Dette kommer fra en som har brukt hundre tusener på bil, så er ikke slik at jeg formaner deg til å være "fornuftig", bare gi deg et annet syn kanskje?

Uansett, flott bil, er ikke så glad i angellights på E36, syns det ser veldig kunstig ut, men ellers en BMW som er stylet helt riktig etter mitt syn!

gratulerer!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ikke så lett å få med seg alt vettu :)

Hva er forskjellen på m40 og m43 egentli foruten kjede istedet for reim?

Fått sendt senkinga da?

Trenger den snart ;) hehe

Forskjellen på M40 og M43 er at M40 er fra 1988 (ca) og suger hestekuk.

Svensk info om de begge:

M40 316i/318i (Rak 4:a - 8 ventiler) 1991 - 1993 M40

motorn som introducerades först 1988 har en felkonstruerad topp vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamrem väldigt fort. När BMW upptäckte felet sänktes bytesintervallet för kamremmen till 4000 mil. Sliten kamaxel resulterar i ett tickande ljud från motorn.

M43 316i/318i (Rak 4:a - 8 ventiler) 1994 - M43

motorn ersätter M40 motorn och har en kedjedriven kamaxel. M43 motorn är en mycket hållbar konstruktion utan direkta svagheter. Tickande ventiler kan förekomma och orsakas oftast av igensatta hydrauliska ventillyftare, vilket kan indikera på slarv med oljebyten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil absolutt, men hvor mye har du tenkt å bruke på bilen?

Min tanke er den at du kanskje kunne fått deg en E46 for de spenna du har gitt, og lagt ned i E36'en din?

Dette kommer fra en som har brukt hundre tusener på bil, så er ikke slik at jeg formaner deg til å være "fornuftig", bare gi deg et annet syn kanskje?

Uansett, flott bil, er ikke så glad i angellights på E36, syns det ser veldig kunstig ut, men ellers en BMW som er stylet helt riktig etter mitt syn!

gratulerer!

For å si det sånn så er min neste bil en e-46 320..

Allerede bestemt det ;)

Hver og en om angeleyes er fint på en e-36, men jeg fordrar ikke blå og hvite angeleyes..

Uansett hvilken bil jeg har så klarer jeg ikke å la være å gjøre noe med den.. halve gleden det med å ha bil :D

Ender alltid opp me tap, men se tilbake å tenk på alt det morsomme når du har stått nedi grava å banna for at du ikke får til ting :)

For å si det sånn så begynner jeg å se slutten på dette prosjektet også, hadde dette vært en gamlere bil hadde jeg aldri gjort det.

Har jo bare gått 136000 km og bilen har ikke en eneste feil eller mangel. Aldri kollidert eller kjørt utenfor, ikke en parkeringsbulk engang!

Komplett service hefte og kvitteringer på ALT. 0 rust.

Dette står igjen :

Luftfilter skifte.

Montere på 18" m3 felger.

Valse hjulbuene.

Montere turbo og alt det fine som må følge med :D

Lakkere opp panseret og grillramma.. (litt for mye steinsprut)

Skifte girkule.

Alu detaljer i bilen.

Integrert sub i bagasjerom.

Da hååper jeg at vi er i boks.

Bilen skal jo selges også etter en stund ;)

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...