haavardbj Skrevet Mars 19, 2006 Share Skrevet Mars 19, 2006 Syns det kommer litt mye røyk fra eksosen på bilen.. Hadde problemer med att den var litt keguru før (mest når bilen var kald) men så byttet jeg plugger, å da røyk det pluttselig ikke i det hele, å den gikk veldig fint å reint) men nå har det begynnt å komme røyk igjenn.. Noen som har noen ideer el. om hva jeg kan sjekke eller gjøre? Er mindre kenguru nå, men noen ganger er den litt rar.. Med kenguru mener jeg att bilen fjusker, eller den går ikke rein når man gir gass... Bilen er en 1985 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Mars 19, 2006 Share Skrevet Mars 19, 2006 Min bil produserte noe sinsykt med røyk når lamdasonden var gåen... da oppførte den også som en kenguru når man trykket på gassen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InZider Skrevet Mars 19, 2006 Share Skrevet Mars 19, 2006 eller så kan du ha sprkt topp hvis det kommer mye røyk, skjekk kjølevannet ditt om det er missfarget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 19, 2006 Share Skrevet Mars 19, 2006 Ta av oljepåfyllingslokket og kjenn etter under toppdekselet. Det skal være brunt/svart ikke emulusjonsgørr (vann og olje). Hvis dette har normal farge og du ikke merker at oljen minker på motoren så er det noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavardbj Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2006 Min bil produserte noe sinsykt med røyk når lamdasonden var gåen... da oppførte den også som en kenguru når man trykket på gassen... Hvor finner jeg den egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 20, 2006 Share Skrevet Mars 20, 2006 Denne sitterpå eksosanlegget ditt før katalysator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 20, 2006 Share Skrevet Mars 20, 2006 85 model har ikke katalysator og heller ingen lamdasond. Har du mye sprekker i luft belgen som går i fra gasspjeld huset til luft filtre? lenge siden du har skiftet bensin filtre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sLQvdal Skrevet Mars 20, 2006 Share Skrevet Mars 20, 2006 noen som kan fortelle meg hvordan kravene for CO-utslipp er på en bil uten katalysator og lambda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 20, 2006 Share Skrevet Mars 20, 2006 Høres ut som en sprukken topp eller gåen topp pakning for meg, kjør bilen varm, ta av lokket på radiator/ekspansjons tank, kjenn etter om det lukter eksos, gjør det det så er toppakningen mest sansynlig røket, eller hvis det er vann i oljen. Indikasjoner på gåen toppakning er: *Motor blir veldig Varm (Kommer eksos i kjølevæske) *Varme apparatet blåser kun kald luft eller nesten ikke varm luft. *Mye hvit eksos (hold handen foran eksos røret og kjenn om den blir fuktig) *Oljen blir grøtaktig *Kritisk!! Motoren begynner å streike totalt (For mye vann i oljen, kan resultere i ødelagte lager og total havari) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavardbj Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2006 85 model har ikke katalysator og heller ingen lamdasond.Har du mye sprekker i luft belgen som går i fra gasspjeld huset til luft filtre? lenge siden du har skiftet bensin filtre? Bensin filter har jeg aldri bytett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavardbj Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2006 Høres ut som en sprukken topp eller gåen topp pakning for meg, kjør bilen varm, ta av lokket på radiator/ekspansjons tank, kjenn etter om det lukter eksos, gjør det det så er toppakningen mest sansynlig røket, eller hvis det er vann i oljen.Indikasjoner på gåen toppakning er: *Motor blir veldig Varm (Kommer eksos i kjølevæske) *Varme apparatet blåser kun kald luft eller nesten ikke varm luft. *Mye hvit eksos (hold handen foran eksos røret og kjenn om den blir fuktig) *Oljen blir grøtaktig *Kritisk!! Motoren begynner å streike totalt (For mye vann i oljen, kan resultere i ødelagte lager og total havari) Motoren blir aldri veldig varm Varmeaparatet funker knall (bedre enn mange andre biler jeg har kjørt) Er en del hvit eksos, men varierer litt(om det kommer vann ut er jeg usikker på) Oljen var svart og fin forrige gang jeg bytett den å kjente opp under ventildekslet, der var det ilje, litt tjukkere noen plasse.. kunne virke som det hadde lagt seg litt møkk her og der.. Den er mest kenkuru under 3000omdr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Jeg tipper at det med røyken er litt tilfeldig..Gamle e30 pleier å spy ut mye hvit røyk(spesielt når det er kaldt) Kenguru tendensene kan skyldes mye..Men det er best å begynne i den letteste og billigste enden..Sjekk tennpluggkablene (mål motstanden), du kan også gå over vakuumslangene med startspray lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavardbj Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2006 Jeg tipper at det med røyken er litt tilfeldig..Gamle e30 pleier å spy ut mye hvit røyk(spesielt når det er kaldt)Kenguru tendensene kan skyldes mye..Men det er best å begynne i den letteste og billigste enden..Sjekk tennpluggkablene (mål motstanden), du kan også gå over vakuumslangene med startspray lykke til! ok.. Har akuratt bytta plugger.. Hjalp mye, men fortsatt litt kenguru. kablene ser nye og fine ut.. (du hører forskjell på motoren når du tar av kablene så alle sammen fungerer.. Det var kun 2 av de jeg ikke fikk til å måle motstand i (men kan ha vert jeg som ikke er god nok) Hvilke slanger er vakumslangene? Sjekka eksampsjonstanken (som er eneste tillgang jeg har til radiator, kjøleveska er fin og blå den, akuratt som ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Jeg tipper at det med røyken er litt tilfeldig..Gamle e30 pleier å spy ut mye hvit røyk(spesielt når det er kaldt)Kenguru tendensene kan skyldes mye..Men det er best å begynne i den letteste og billigste enden..Sjekk tennpluggkablene (mål motstanden), du kan også gå over vakuumslangene med startspray lykke til! ok.. Har akuratt bytta plugger.. Hjalp mye, men fortsatt litt kenguru. kablene ser nye og fine ut.. (du hører forskjell på motoren når du tar av kablene så alle sammen fungerer.. Det var kun 2 av de jeg ikke fikk til å måle motstand i (men kan ha vert jeg som ikke er god nok) Hvilke slanger er vakumslangene? Sjekka eksampsjonstanken (som er eneste tillgang jeg har til radiator, kjøleveska er fin og blå den, akuratt som ny) Kablene kan alikevel være ødelagde.. Det skal være lik motstand i alle Vakuumslangene er de slangene det ikke er bensin og vann i hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Høres ut som en sprukken topp eller gåen topp pakning for meg, kjør bilen varm, ta av lokket på radiator/ekspansjons tank, kjenn etter om det lukter eksos, gjør det det så er toppakningen mest sansynlig røket, eller hvis det er vann i oljen.Indikasjoner på gåen toppakning er: *Motor blir veldig Varm (Kommer eksos i kjølevæske) *Varme apparatet blåser kun kald luft eller nesten ikke varm luft. *Mye hvit eksos (hold handen foran eksos røret og kjenn om den blir fuktig) *Oljen blir grøtaktig *Kritisk!! Motoren begynner å streike totalt (For mye vann i oljen, kan resultere i ødelagte lager og total havari) Motoren blir aldri veldig varm Varmeaparatet funker knall (bedre enn mange andre biler jeg har kjørt) Er en del hvit eksos, men varierer litt(om det kommer vann ut er jeg usikker på) Oljen var svart og fin forrige gang jeg bytett den å kjente opp under ventildekslet, der var det ilje, litt tjukkere noen plasse.. kunne virke som det hadde lagt seg litt møkk her og der.. Den er mest kenkuru under 3000omdr. Er ikke uvanlig at det legger seg litt olje avleiringer her og der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå