Gå til innhold

Mye røyk


haavardbj
 Share

Anbefalte innlegg

Syns det kommer litt mye røyk fra eksosen på bilen..

Hadde problemer med att den var litt keguru før (mest når bilen var kald) men så byttet jeg plugger, å da røyk det pluttselig ikke i det hele, å den gikk veldig fint å reint) men nå har det begynnt å komme røyk igjenn..

Noen som har noen ideer el. om hva jeg kan sjekke eller gjøre? Er mindre kenguru nå, men noen ganger er den litt rar..

Med kenguru mener jeg att bilen fjusker, eller den går ikke rein når man gir gass...

Bilen er en 1985 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av oljepåfyllingslokket og kjenn etter under toppdekselet. Det skal være brunt/svart ikke emulusjonsgørr (vann og olje). Hvis dette har normal farge og du ikke merker at oljen minker på motoren så er det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en sprukken topp eller gåen topp pakning for meg, kjør bilen varm, ta av lokket på radiator/ekspansjons tank, kjenn etter om det lukter eksos, gjør det det så er toppakningen mest sansynlig røket, eller hvis det er vann i oljen.

Indikasjoner på gåen toppakning er:

*Motor blir veldig Varm (Kommer eksos i kjølevæske)

*Varme apparatet blåser kun kald luft eller nesten ikke varm luft.

*Mye hvit eksos (hold handen foran eksos røret og kjenn om den blir fuktig)

*Oljen blir grøtaktig

*Kritisk!! Motoren begynner å streike totalt (For mye vann i oljen, kan resultere i ødelagte lager og total havari)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en sprukken topp eller gåen topp pakning for meg, kjør bilen varm, ta av lokket på radiator/ekspansjons tank, kjenn etter om det lukter eksos, gjør det det så er toppakningen mest sansynlig røket, eller hvis det er vann i oljen.

Indikasjoner på gåen toppakning er:

*Motor blir veldig Varm (Kommer eksos i kjølevæske)

*Varme apparatet blåser kun kald luft eller nesten ikke varm luft.

*Mye hvit eksos (hold handen foran eksos røret og kjenn om den blir fuktig)

*Oljen blir grøtaktig

*Kritisk!! Motoren begynner å streike totalt (For mye vann i oljen, kan resultere i ødelagte lager og total havari)

Motoren blir aldri veldig varm

Varmeaparatet funker knall (bedre enn mange andre biler jeg har kjørt)

Er en del hvit eksos, men varierer litt(om det kommer vann ut er jeg usikker på)

Oljen var svart og fin forrige gang jeg bytett den å kjente opp under ventildekslet, der var det ilje, litt tjukkere noen plasse.. kunne virke som det hadde lagt seg litt møkk her og der..

Den er mest kenkuru under 3000omdr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at det med røyken er litt tilfeldig..Gamle e30 pleier å spy ut mye hvit røyk(spesielt når det er kaldt)

Kenguru tendensene kan skyldes mye..Men det er best å begynne i den letteste og billigste enden..Sjekk tennpluggkablene (mål motstanden), du kan også gå over vakuumslangene med startspray

lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at det med røyken er litt tilfeldig..Gamle e30 pleier å spy ut mye hvit røyk(spesielt når det er kaldt)

Kenguru tendensene kan skyldes mye..Men det er best å begynne i den letteste og billigste enden..Sjekk tennpluggkablene (mål motstanden), du kan også gå over vakuumslangene med startspray

lykke til! :wink:

ok..

Har akuratt bytta plugger.. Hjalp mye, men fortsatt litt kenguru. kablene ser nye og fine ut.. (du hører forskjell på motoren når du tar av kablene så alle sammen fungerer.. Det var kun 2 av de jeg ikke fikk til å måle motstand i (men kan ha vert jeg som ikke er god nok)

Hvilke slanger er vakumslangene?

Sjekka eksampsjonstanken (som er eneste tillgang jeg har til radiator, kjøleveska er fin og blå den, akuratt som ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at det med røyken er litt tilfeldig..Gamle e30 pleier å spy ut mye hvit røyk(spesielt når det er kaldt)

Kenguru tendensene kan skyldes mye..Men det er best å begynne i den letteste og billigste enden..Sjekk tennpluggkablene (mål motstanden), du kan også gå over vakuumslangene med startspray

lykke til! :wink:

ok..

Har akuratt bytta plugger.. Hjalp mye, men fortsatt litt kenguru. kablene ser nye og fine ut.. (du hører forskjell på motoren når du tar av kablene så alle sammen fungerer.. Det var kun 2 av de jeg ikke fikk til å måle motstand i (men kan ha vert jeg som ikke er god nok)

Hvilke slanger er vakumslangene?

Sjekka eksampsjonstanken (som er eneste tillgang jeg har til radiator, kjøleveska er fin og blå den, akuratt som ny)

Kablene kan alikevel være ødelagde..

Det skal være lik motstand i alle :wink:

Vakuumslangene er de slangene det ikke er bensin og vann i :wink:

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en sprukken topp eller gåen topp pakning for meg, kjør bilen varm, ta av lokket på radiator/ekspansjons tank, kjenn etter om det lukter eksos, gjør det det så er toppakningen mest sansynlig røket, eller hvis det er vann i oljen.

Indikasjoner på gåen toppakning er:

*Motor blir veldig Varm (Kommer eksos i kjølevæske)

*Varme apparatet blåser kun kald luft eller nesten ikke varm luft.

*Mye hvit eksos (hold handen foran eksos røret og kjenn om den blir fuktig)

*Oljen blir grøtaktig

*Kritisk!! Motoren begynner å streike totalt (For mye vann i oljen, kan resultere i ødelagte lager og total havari)

Motoren blir aldri veldig varm

Varmeaparatet funker knall (bedre enn mange andre biler jeg har kjørt)

Er en del hvit eksos, men varierer litt(om det kommer vann ut er jeg usikker på)

Oljen var svart og fin forrige gang jeg bytett den å kjente opp under ventildekslet, der var det ilje, litt tjukkere noen plasse.. kunne virke som det hadde lagt seg litt møkk her og der..

Den er mest kenkuru under 3000omdr.

Er ikke uvanlig at det legger seg litt olje avleiringer her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...