mhane Skrevet Mai 1, 2006 Skrevet Mai 1, 2006 Har mulighet til å sjekkere ut de frekvensene (315 Mhz og 433 Mhz) (gammel radioamatør ) Online ETK er nede for øyeblikket. Skal gi tilbakemelding så snart jeg har funnet ut noe. Er temmelig lei av å se den feilmeldingen....
Øyvind Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Skrevet Mai 2, 2006 Flotte greier! Jeg skal straks komme tilbake så snart jeg har prøvet ut den scanneren.. Er også temmelig lei av å se den feilmeldingen!..og hver gang jeg tar ut nøkkelen for å gå ut av bilen kommer et kraftig PLING!.....
Clint Skrevet Mai 4, 2006 Skrevet Mai 4, 2006 Har samme problem på min E46. Har nye sensorer i dekkene, men får alikevel samme feilmelding: feil med/ikke kontakt med sender i høyre/venstre forhjul... Det som er litt rart er feilmeldingen kommer etter 10-15 min, altså når bilen har blitt varm! Mekanikeren påsto det måtte være sensoren i dekkene, selv om jeg også har problemet på vinterdekkene (gamle sensorer), dt var vistnok svært sjelden med problem med selve bilen. Jeg tror nok heller det er sensorene i bilen som er kaput!!!
Øyvind Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2006 Har nå endelig fått sjekket dette med en scanner, fikk ikke så mye ut av det.. Lurer på om bilen faktisk må være i bevegelse for at systemet skal være aktivt Jeg prøvde å lytte på de frekvensene mens bilen sto parkert med tenningen/motoren på. (Prøvde og holde scanneren intil et og et hjul) Det er jo også mulig at dette systemet er digitalt, og da får jeg i alle fall ingen respons på den scanneren jeg har... mhane, og Clint: Har dere funnet ut noe om dette Begynner å bli temmelig lei av den feilmeldingen altså Og så er det jo synd at dette ikke skal fungere, når det nå en gang er der! Å det går jo ikke an å slå det av, så vidt jeg vet.
mhane Skrevet Oktober 19, 2006 Skrevet Oktober 19, 2006 Hei, les denne: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=28621&highlight= Bakdelen av ventilen som er selve sensor delen er ganske stor. Der manglet jeg altså en sensor, som var årsaken til Tyrecontrol inactive alarmen.
Øyvind Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2006 Ok, manglet du bare en sensor, snodig... hva kunne ha gjort det?? Noen som har vært litt uheldig under omlegging av dekk?
mhane Skrevet Oktober 20, 2006 Skrevet Oktober 20, 2006 Ja sensoren kan umulig ha blitt borte av seg selv. Den er jo rimelig stor. Det var ikke spor av sensoren inne i dekket heller så der er det nok noen som har tatt en liten frekk en. Jeg oppdaget også sprekkdannelser i en av de andre sensorene. Skal prøve å få lagt ut et bilde her. Siden prisen på disse sensorene/ventilene er rimelig høy så kommer ikke dette til å bli første prioritet nå. Får se når vinterdekkene er slitt ut og jeg jeg skal legge på nye.
Øyvind Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2006 Sure greier det der! Jeg har sett på realoem.com at det finnes noen små klistermerker som skal stå på felgene som er utstyrt med en sånn sensor, slik at de som legger om dekk osv skal være oppmerksom på at en sådan ting finnes inne i hjulet, og da være forsiktige. Disse klistermerkene mangler på mine felger... så det kan jo tenkes at en lignende sak har skjedd på mine hjul. Ja, prisen på disse hjulsensorene er jo ikke akkurat fin En slik sensor koster 858Kr (GS Bildeler)
mhane Skrevet Oktober 22, 2006 Skrevet Oktober 22, 2006 Ja prisen er jo rimelig stiv. Men det er vel bare for sensor delen. Du må vel ha spesial ventiler også og der hadde jo alle mine irret istykker. Men jeg hater så inderlig at noe ikke er som det skal på bilen så det er vel bare å ringe GS....
Chris A Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Gammel tråd ser jeg. Har samme problemet. Er mottaker antenner og på disse. Har problemet løst seg for dere?
mhane Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Har fremdeles ikke kjøpt nye sensorer, som var mitt problem. Trenger 4 nye sensorer og ventiler. Stive priser på disse tingene.
Øyvind Skrevet September 28, 2009 Forfatter Skrevet September 28, 2009 Gammel tråd ja Jeg har kjøpt alle 4 radiosenderene ny fra KOED. Ikke så dyre derfra, med litt BMW CCN-rabatt. Da ble systemet i orden, varsler når/hvis du har mistet litt trykk i et/flere dekk! Artig
Chris A Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 fikk pris fra GS og Koed. Samme pris kom jeg ut med, fortsatt er det dyrt:-) ca. 3500 inkl nye ventiler. Fikk meg tak i et sett fra tyskland, brukt. Skal teste det det nå først. Hadde vært visst det gikk en om gangen:-)
Øyvind Skrevet September 28, 2009 Forfatter Skrevet September 28, 2009 Jeg betalte 530,- pluss mva pr.stk. hos KOED. Jeg bytta bare de senderene (som sitter skrudd fast med en hul torxskrue i ventilen) Jeg bytta altså ikke ventilene, det var ikke nødvendig.. Cris A: Ja det er antenner inne i hver hjulbue, innenfor locari(plast)-skjermen sitter di montert. Ta av en sånn plastskjerm(fremme f.eks) for og se hvilken frekvens det står på antennene... Det er viktig at du får riktige sendere, det finnes 2 typer (til E39 i allefall) 315Mhz og 433Mhz. Det som også kan bli fort dyrt er hvis du må ta en mengde omlegging/avballansering av hjul... Jeg tok 2 av hjula ved et tilfelle der jeg måtte ha nye dekk
aloebiz.net Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Merker jeg er jævlig glad for at jeg ikke har RDC Merker fint selv om jeg punkterer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå