Gå til innhold

Tips ang anlegg


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har 2 stk forsterkere til à 5500 kr.. Så jeg vil helst ha noe som kan matche disse.. Jeg har nå 2 stk 6*9 i hattehyllen men den ene er sprengt.. Så jeg trenger noe som kan erstatte disse.. Det er jo allerede lagt opp ledninger til disse så jeg ville helst ha sluppet og lagt nye til evt frontsett om dette ikke er MYE bedre da!??

Noen som har tips til hvilket merke, evt hvilken nettbutkk bør jeg se etter??

Har også 2stk 12" i bagasjerommet..

Takker for tips!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ha satsa på eit bra frontsett framfor bakhøgtalarar.

Veit også at nokon har teke heilt vekk høgtalarane bak, og så berre bruke hola i hattehylla til å få bassen inn i cupèen med...

Når det gjeld merke så veit eg Focal lagar mange gode frontsett, dette kan du kjøpa på uttallige nettbutikkar, f.eks. www.iceaudio.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst slippe og dra ledninger og borre og silikonere og stresse på.. Finnes det plug n play frontsett eller bør eg helst satse på 6*9?? Var bra fornøyd med de eg hadde.. Men kunne gjerne vært litt bedre kvalitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er viktigere å oppgi pris enn watt,sier meg mye mer!

Viktig å sjekke RMS i 4.ohm da og hvor mange kanaler de er på...

Som sagt før,kjøp frontsett og evt en sub.

Glem 6*9", du sitter vel ikke med ryggen til stuehøytalerne dine inne vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en sub?? Og det trenger jeg desverre ikke.. Trenger evt frontsett eller 6*9...

Og TIPS :)

Ja, det er en sub. Viste ikke at du hadde bassere. Trodde det var det du trengte siden du sa du hadde 2stk kraftige forsterkere. Så jeg gpr utifra at det spiller rimelig greit det du har der. Du trenger jo da ett frontsett så spiller høyt. Har kicker frontsett som spiller høyt til en grei penge. Har og frontsett som spiller høyt og bra. Tenker da på Focal K2P det spiller høyt og bra hele veien. Har du forsterker til frontsett? Du burde absolut glemme 6*9 og kjøpe det ett frontsett i steden. Vil få en mye bedre lyd da. Siden 6*9 spiller lave frekvenser pga at membran arealet er ganske stort. Men i ditt tilfelle har du jo subbene som skal ta seg av det. 6*9 er mere for anlegg som ikke har sub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...