Fredrik Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 BMW har opprettet et nytt konsept der man kan kjøpe forskjellige serviceavtaler: BMW Basic Service Inclusive, BMW Service Inclusive og BMW Service + Repair Service Inclusive. Jeg har kikket litt på den siste pakken som også inkluderer verkstedarbeider og lurer litt på om dette kan være noe for min 2003 E46 318dT som nå har kjørt ca. 76000 Km. Vi vurderer å beholde bilen som "konebil" i tillegg til en ny E91 325i til far... ... og i den sammenheng kan det kanskje være klokt å kjøpe en "BMW Service + Repair Service Inclusive" pakke som løper 3 år eller 100000 Km. Tror dere en slik avtale til knapt 20 festblanketter gir fred i sjelen og null bekymringer vedr. bilen de neste 3 årene...eller frem til bilen har kjørt i underkanten av 200000 Km... http://www.bmw.no/Kampanjer/BSI/html/no/no_index.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Tror dere en slik avtale til knapt 20 festblanketter gir fred i sjelen og null bekymringer vedr. bilen de neste 3 årene...eller frem til bilen har kjørt i underkanten av 200000 Km... Nei. Mulig jeg misforstår, men det ser jo ut som om du liksom forhåndsbetaler servicene. Stort mer enn service + veldig vanlige sliteting dekkes ikke...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Tviler på det her er så genialt. Yte mer penger av oss, det er det dei vil! Scumbags!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2006 Nei. Mulig jeg misforstår, men det ser jo ut som om du liksom forhåndsbetaler servicene. Stort mer enn service + veldig vanlige sliteting dekkes ikke...? Det er korrekt at man ut fra en statistisk vurdering på en måte forhåndsbetaler service, deler og verkstedtimer. Poenget må derfor være om man tror at de totale kostnadene i den forbindelse over en treårs periode eller 100000 Km overstiger 20 tusen kroner.... hvis jeg da forstår avtalen korrekt. For BMW er avtalen åpenbar... de får et større beløp rett i kassen og samtidig sikrer de seg at kunden også om et par år vender tilbake til BMW og ikke til et alternativt verksted. For meg som kunde er avtalen litt mindre åpenbar; med mindre bilen ikke kjøres i perioden med verkstedregninger som løper opp i over 20K. Jeg tror nesten helt sikkert at bilen koster mer enn ca. 6700,- kroner pr. år... alle servicer og slitedeler inklusive (jeg skrur ikke på bilen selv). Et annet aspekt er følgende moment i avtalen: "Udførelse af reparationer svarer til en forlængelse af garantiperioden"... ergo er jeg dekket hvis f.eks gearkassen eller clutch´en skulle havarere. Trolig gjør den/de ikke det... og akkurat det er vel kanskje også det som gjør "BMW Service Inclusive" til en forretning for BMW... ... eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 23, 2006 Share Skrevet Mars 23, 2006 Det er vel det poenget må være ja. Så da får du vurdere, men siden du er istand til å kjøpe en ny 325i så er det vel ingen økonomisk krise om bilen koster 20.000 eller 22.000 de neste 3 årene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2006 Det er vel det poenget må være ja. Så da får du vurdere, men siden du er istand til å kjøpe en ny 325i så er det vel ingen økonomisk krise om bilen koster 20.000 eller 22.000 de neste 3 årene Sant nok, men jeg liker å økonomisk gardere meg litt... det kan jo også være at bilen kommer til å koste meg 50000,- de neste tre årene... ... Så langt har imidlertid bilen vært billig... veldig mye billigere enn min tidligere 1997 E36 323i som ved samme ant. kjørte kilometer var notorisk på verksted. Det er kanskje også årsaken til at man heller ikke kan kjøpe en serviceavtale til en E36...eller en E39... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå