Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 520iA - 92 mod m50 motor. Gått ca 190 000. Begynte å få problemer for noen måneder siden - høyt turtall, ca 5-6000,(akselrasjon) jukset den ved at den virket til å kutte tenning før den gikk videre. Feilen oppsto da bare ved varm bil. Dette har utviklet seg. Har hatt bilen på verksted m diagnoseverktøy. En defekt coil registrert - ble byttet. Virket til å være ok en liten stund etter dette - men ble ille igjen ganske raskt. (tilfeldig ?)

Har også akkurat byttet både veivakselføler og kamakselføler.

Feilen er der mer enn noen gang - nå kommer den allerede når jeg starter bilen. Noen ganger er bilen tungstartet - da kommer feilen (jukser og harker) allerede på tomgang. Andre ganger starter bilen greit og da kommer feilen litt høyere på turtallet.

Kobler fra lamda - ingen rekasjon, derved tror jeg vi kan se bort fra den.

Måler trykket på bensintilførselen - dette virker helt ok.

Luftmassemåler byttelånt (fungerer i en kamerat sin bil) uten noen forskjell.

Startgass i motorrommet er utprøvd .

Så nå begynner frustrasjonen å bli stor - hva er nå dette da ?

dyser

Og hvorfor starter den noen ganger når man så vidt er borti nøkkelen og noen sekunder senere er den vanskelig å starte ?

Hjelp !

Skrevet

Coilene har sin standard levetid. Ryker først en kommer de andre som perler på en snor.

Min m50 har også variabel "startvillighet". Har den stått lenge (1 uke +)virker det nesten som om kompen er borte, men den kommer når jeg kinner ca 30 sek. Til daglig starter den som et skudd. Men her er det ingen juksing. Den trekker rent og yter som den skal.

Skrevet

...tror ikke det er coilene. Prøvde med seks coiler + plugger fra en annen bmw i går, uten bedre resultat. Begynner å lure på ECU'en nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...