Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet faren til denne mike at "vi" som du kaller dere er ute å prøvekjører for han?

greier han ikke det selv? eller er det en måte å få dere ut av hjemmet sitt en stund?

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

"Hei mr selger, kan jeg prøve kjøre en bil fordi pappaen til kompisen min har tenkt til å kjøpe ny bil og kompisen min har mistet lappen?" hehehe må bare le litt her altså...

Håkon? har en følelse av at du ikke liker bmw for at det er en bmw, men fordi at bmw er en dyr bil, en fin ting å vise frem pengene sine på???

Skrevet
"Hei mr selger, kan jeg prøve kjøre en bil fordi pappaen til kompisen min har tenkt til å kjøpe ny bil og kompisen min har mistet lappen?" hehehe må bare le litt her altså...

Håkon? har en følelse av at du ikke liker bmw for at det er en bmw, men fordi at bmw er en dyr bil, en fin ting å vise frem pengene sine på???

går det an å være mer misunnelig enn deg :roll:

Skrevet

Håkon leter jo etter en E32, så han har nok bena bedre plantet på jorden enn mange andre på hans alder fra Vinderen.

Skrevet

Enig med SteffenK her ja! det oser missunnelighet av mange av svarene i denne tråden!

Hva så om Håkon liker BMW fordi det mer eller mindre er et status-merke? Jeg sier ikke at dette er tilfelle, men uansett så har man lov til og mene/ikke mene eller like/ikke like hva man vil, uansett grunn!

Ja, det fins økonomiske skjevheter i verden. Men jeg ser ingen grunn til å rakke ned på de "som i noens øyne er bedre stilt"?

Er det virkelig så mange som tror at penger er lykke? Noen får kanskje "alt" eller "mye" av materielle og økonomiske goder, men dette som en erstatning for mangel på det som virkelig teller, nemlig kjærlighet, trygghet og nærhet!

(Ja det fins noen som mer eller mindre får i pose og sekk, men de er i mindretall!)

Så jeg syns at noen her skal slutte å se på hva "alle de andre" har, slutte å klage, og heller prøve å se det positive i det man har selv!

Skrevet

jeg liker BMW fordi de har en god blanding mellom sport og komfort.. (E32 har i alle fall denne blandingen på en god måte+ mange andre modeller.) et annet argument for å kjøpe BMW er jo at de er fine å se på.

Om noen har refleksjoner rundt selve bilen, og om det er et godt kjøp er jeg egentlig mer interessert i å høre om det.. var jo derfor jeg la ut tråden i utgangpunket.. var ikke for å irritere de som ikke har muligheten til å gjøre det selv. gammle Naboen min kjøpte seg nye biler hele tiden.. og bare de dyre "fineste" bilene... alle klaget så fryktelig på det, men jeg syns det er hyggelig når folk kjøper seg en ny flott bil... ser jo nå at mange andre er av en annen oppfattning.. og det må man respektere, men det er jo litt synd da.. kanskje ..

Skrevet

Jeg hadde MYE heller kjøpt E39 M5'en som noen postet tidligere her i denne tråden. Den hadde jo bare gått 20000 km. Kostet vel ca. det samme som 7'eren dere hadde prøvekjørt.

Skrevet
jeg liker BMW fordi de har en god blanding mellom sport og komfort.. (E32 har i alle fall denne blandingen på en god måte+ mange andre modeller.) et annet argument for å kjøpe BMW er jo at de er fine å se på.

Om noen har refleksjoner rundt selve bilen, og om det er et godt kjøp er jeg egentlig mer interessert i å høre om det.. var jo derfor jeg la ut tråden i utgangpunket.. var ikke for å irritere de som ikke har muligheten til å gjøre det selv. gammle Naboen min kjøpte seg nye biler hele tiden.. og bare de dyre "fineste" bilene... alle klaget så fryktelig på det, men jeg syns det er hyggelig når folk kjøper seg en ny flott bil... ser jo nå at mange andre er av en annen oppfattning.. og det må man respektere, men det er jo litt synd da.. kanskje ..

Enig i mye av det du sier Håkon, janteloven står sterkt i dette landet, og det er trist at man ikke kan glede seg over at andre har råd/tar seg råd til noe andre ikke gjør.

Merker det tilogmed mht den bilen jeg har kjøpt, merkelig kommentarer og blikk, trist og patetisk egentlig.

Skrevet

går det an å være mer misunnelig enn deg :roll:

jeg kan ikke akkurat si jeg er så veeeldig misunnelig for å være helt ærlig ;)

Skrevet

Jeg syns det er kjempe flott at de med mye penger kjøper seg biler som koster mye penger. Det beriker veiene med praktfulle biler og personer med interesse for bil har noe å se på :P:lol:

Skrevet

Har hørt flere ganger at hvis du drar ned til en forhandler for å se på bil, er du kledd dårlig og ser helt herpa ut er sjansene lite for at dem lar deg prøvekjøre bilen, men er du skikkelig velkledd, ser bra ut og har en bra tone så gir dem deg faktisk lov til å prøvekjøre bilen, kjenner et par som har gjort det, dem prøvde blant annet E60 når den kom ut på markedet og E90.

Ser at flere her reagerer på at gutten er 20 og kjører 7serie, synes det er litt dårlig når de fleste kommer med sånne kommentarer, regner med at flere hadde gjort som han hvis dere hadde hvert rike pappagutter eller blitt rike på et eller annet. Ser litt sjalusi her, eller tar jeg helt feil.

Skrevet
Enig i mye av det du sier Håkon, janteloven står sterkt i dette landet, og det er trist at man ikke kan glede seg over at andre har råd/tar seg råd til noe andre ikke gjør.

Dette handler om noe annet enn å ikke glede seg over hva andre har og tar seg råd til. Har du sett på bildene?! Hvem i alle dager er det som går rundt sånn som det der?! Ordet begynner på w. Og egentlig ser fyren mest ut som en jyplingsjåfør.. ;)

Skrevet
Har hørt flere ganger at hvis du drar ned til en forhandler for å se på bil, er du kledd dårlig og ser helt herpa ut er sjansene lite for at dem lar deg prøvekjøre bilen, men er du skikkelig velkledd, ser bra ut og har en bra tone så gir dem deg faktisk lov til å prøvekjøre bilen, kjenner et par som har gjort det, dem prøvde blant annet E60 når den kom ut på markedet og E90.

Ser at flere her reagerer på at gutten er 20 og kjører 7serie, synes det er litt dårlig når de fleste kommer med sånne kommentarer, regner med at flere hadde gjort som han hvis dere hadde hvert rike pappagutter eller blitt rike på et eller annet. Ser litt sjalusi her, eller tar jeg helt feil.

Man skal være forsiktig med å dømme folk etter kles-stil/frisyre/bart osv.

Plenty av pengesterke(alle bor ikke i oslo) folk som ikke går i dress med gullknapper og mahognyflis i ræven.

Har en søt historie fra hotellbransjen dengang mobiltelefon var fremmedord og det var streik på flesland. En velkledd forretningsmann i pen dress stod ved skranken og hadde nettopp funnet ut at flyet han skulle med til london var kansellert.

Han skulle selvsagt i et kjempeviktig møte og verden gikk under om han ikke var der. Ved siden av stod en fyr med sliten skjorte, dongeribukse og klogger. Han overhørte hele samtalen og sa til den velkledde mannen at han skulle også til london. Mannen bare målte fyren med klogger og sa omtrent; "og så?". Det viste seg senere at fyren i klogger var en rik forretningsmann og hadde privatjeten stående på flesland, og hadde selvsagt tenkt å være snill og spørre om han ville sitte på.

Så sånn er det med den saken.

Men til håkon; Hvorfor vil egentlig din venn mike ha en slik bil? Det oser jo pappabil herfra til månen om han kommer i den bilen - og ja før andre nevner det så synd det er slik i norge osv osv. Hvor ikke en e46 m3? Den ligger i samme prisklasse. Om han interesserer seg for bil er jo det et mye bedre valg for en 20 åring. Hvis det kun er komfort det står på så får man jo det hjemme i chesterfield salongen!

Hadde jeg hatt 600.000 å kaste vekk, hadde garantert blitt e46 m3. Kan tenkes den er litt kjekkere å kjøre på bane med enn en svær og tung 7serie.

btw. tilogmed min haug-gamle e36 har spedoo til 260 :lol:

Bilde_154.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...