Gå til innhold

E46 bruker SINNSYKT mye spylerveske. Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tror ikke lyktespylerne starter om lysene ikke er i bruk. Prøv å kjør med parklys og spyl da...Har du ikke spylere på kurve/tåkelysene, kan du kjøre med de mens du spyler.

Skrevet

Jeg var innom BMW forhandler i går og fortalte hvordan det lå ann.

De sier at den skal spyle lyktene hver 10. gang, men på min er det jo hver 2. gang. De trodde det var et tidsrelee/tidsmotstand som måtte byttes. Hva tror dere om det? høres jo dyrt ut å bytte. Byttet motstand til cupèvifta, kosta meg jo 2000kr.

Skrevet

på gamlingene sin e46 så spyler den grøftelyktene annen hver gang. når jeg snakket med en på bmw og han sa at det skulle være sånn. gjør som jeg, ta bryteren litt inn slik at viskerene ikke begynner å starte, så tar du spaken ned et hakk, da vil bare vindusviskerene gå en gang! funker for meg iallefall.

Skrevet

Dette er jo en enkel sak!

Er to spylermotorer montert på spylervæsketanken.

En til vinduene og den andre til lyktene.

Jeg pleier å koble ut den til lyktene om sommeren. Ta ut strømkontakten og surr litt elteip rundt så det ikke kommer dritt inn i kontaktene.

Skrevet
Jeg var innom BMW forhandler i går og fortalte hvordan det lå ann.

De sier at den skal spyle lyktene hver 10. gang, men på min er det jo hver 2. gang. De trodde det var et tidsrelee/tidsmotstand som måtte byttes. Hva tror dere om det? høres jo dyrt ut å bytte. Byttet motstand til cupèvifta, kosta meg jo 2000kr.

Det hørtes rart ut, på min E90 spyler de hver gang, og det to ganger..

:?:?:?

Skrevet

Dette er sjukt. Det skal jo ikke være sånn. Da jeg var på BMW så sa alle der at de skal bare spyle hver 9. eller 10. gang. Litt tilfeldig at alle dems biler funker og alle gutta på BIMMERS.NO sliter med lyktespylere som tømmer bilen for spylerveske. Eller kobler dem fra. Eller sitter og jokker med spylerarmen. :roll:

Skrevet

Skjønner ikke hele poenget med lyktespylere. Trenger man det på sin bmw, så vasker man den ikke ofte nok :lol:

Men fra spøk til revolver; Er et kjent problem for de fleste nyere biler med lyktespylere. Får liksom aldri nok tank-kapasitet. Mener at spylingen på lyktene kommer ann på hvor lenge man holder inne spaken? Funket nå ihvertfall slik på Peugeot :)

Skrevet
Ser ikke helt problemet jeg.. :?

4 liter koster under 20,- på RIMI. Om du handler på bensinstasjon koster det vel det dobbelte.

Så om du gjør det, kan jeg jo kanskje se problemet...

10 kroner for 4 liter på europris ;)

På min E36 har eg i grunn aldri rekna på det, men står i allfall i instruksjonsboka at det skal spyle kvar femte gang....

Og ja, tanken er tom fortare enn eg klarar å fylle på omtrent.

Skrevet
Mener at spylingen på lyktene kommer ann på hvor lenge man holder inne spaken? Funket nå ihvertfall slik på Peugeot :)

Og hvilken Peugeot snakker du om? Peugeot har såvidt jeg husker kun lyktespyling når lysbryter står "på", og når du da spyler - så spyler både lykter og vindu, hver gang... Uansett hvor lenge spaken holdes inne.

Skrevet

Har blitt overrasket av det selv!

Kjørte hjem til Fredrikstad fra Lillehammer. Sol og pent vær men litt vått på veien. På den turen gikk det med ca 4 liter...

Skrevet

På min spyler lyktespyleren hver 3.gang. Og går til overmål 2 ganger, spruter over hele jævla føkkings bilen og taket. Når jeg ligger i midtfilen på 6 fils veier så spruter jeg ned bilene til høyre og venstre for meg også.

Tror jammen jeg skal følge rådet lenger oppe her å nappe av ledningene til lyktespylemotoren. Veeeldig sjelden jeg har brukt for å spyle lyktene, og da kan jeg likesågodt stoppe på en bensinstasjon å vaske dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...