2RE_Racing Skrevet Mars 30, 2006 Share Skrevet Mars 30, 2006 Flere enn meg som så tv2 hjelper deg? Jeg tror jeg skal være med på kontrollen neste gang. Eventuelt bruke biltilsynet selv som kontrollsted. Jeg ser med skrekk på hvordan de som ikke har peiling blir utnyttet, slik som foreldrene mine og nesten alle andre med bil her i Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 30, 2006 Share Skrevet Mars 30, 2006 Jeg måtte også få med meg TV2 hjelper deg etter litt reklame på TV. Det er ganske sjokkerende det de får fram her og selv en liten felgmutter klarer de ikke se. Tror det lønner seg å få en skikkelig en til å gjennomgå bilen neste gang man skal på eu-kontroll. Nå har jeg litt ting i bakhodet så jeg skal være forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mars 30, 2006 Share Skrevet Mars 30, 2006 Overrasker meg ikke i det hele tatt. Mange råtne epler rundt omkring. Ta kontrollen hos et verksted der du er kjent. Selvfølgelig er det fullt mulig å overvære kontrollen dersom du har mulighet til det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2006 Det er jo forståelig at diverse feil ikke blir oppdaget. Det er jo tross alt mennesker det er snakk om, og de er ikke flymekanikere heller... Men det forundrer meg at kontrollørene viser "skjønn" ved å ikke påpeke et løst batteri eller andre grove feil, men fortsatt setter feil på en pære som skiftes ut på 0,niks.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Mars 30, 2006 Share Skrevet Mars 30, 2006 hadde min inne igår på kontroll. skulle skifte termostaten samtidig. hørte ikke noe fra dem og da jeg ringte idag så hadde de skiftet bremseklosser bak. greit det,men burde man ikke kontaktes om sånnt? kommer på rundt 3 lapper for eu denne gangen bilen er klar til henting imorgen............. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 30, 2006 Share Skrevet Mars 30, 2006 Hvis man skal utbedre andre feil enn det man skal i utgangspunktet skal man ta kontakt. Det er greit nok at man utbedrer en ekstra feil, men da vil jeg ha beskjed. Når folk utbedrer en feil uten min tilatelse blir jeg skikkelig forbanna!! Jeg hadde aldri betalt for det og slike folk bruker jeg aldri neste gang igjen..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Mars 30, 2006 Share Skrevet Mars 30, 2006 får regninga imorgen så da får vi se hva klosse-skifte kosta. sa ifra når jeg leverte bilen at et blinklys var gått og at brekket måtte justeres,men at det ellers ikke skulle være noe.de sa de skulle ringe,men den gang ei. kan ikke nekte å betale for det? blir vel da påstand mot påstand om hva som skulle gjøres? er også et verksted som jeg liker godt. de er flinke til "normal" pris-autopower. at det tar litt tid er fordi jeg har sagt at det ikke er noe hastejobb.har en bil til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 30, 2006 Share Skrevet Mars 30, 2006 Når det er et verksted du liker godt kan det kanskje være noe værre for ditt vedkommende . Nekte kan man vel ikke, men en prisreduksjon er vel mere riktig. Man sier vel hva som skal utbedres og da skrive de det på lappen. Jeg hadde krevd en prisreduksjon, hvis ikke kunne de pent få ta de av igjen. Hadde de derimot sagt ifra, eller spurt om jeg ville ha nye, så ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Mars 30, 2006 Share Skrevet Mars 30, 2006 liker å få beskjed ja. skal være mer spesifik neste gang. levere skriftlig lapp om at kun det og det skal gjøres-allt annet må gis beskjed om. hadde med 99% sannsynlighet skifta klossene der uansett,men det er det med komunikasjon. hadde vært kjipt hvis jeg hadde vært blakk nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mars 30, 2006 Share Skrevet Mars 30, 2006 Jeg har brukt NAF i alle år og synes de er veldig ok. De er ikke blind og døv som mange sier, men de finner ihvertfall ikke opp feil som de kan reparere i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Mars 30, 2006 Share Skrevet Mars 30, 2006 en kompis var på Snap Drive med golfen ifjor og fikk den lista servert. tok den med til NAF og sparte godt over 10k på det.. kjipt at det er så mange kåbbåier i bil-bransjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2006 en kompis var på Snap Drive med golfen ifjor og fikk den lista servert. tok den med til NAF og sparte godt over 10k på det.. kjipt at det er så mange kåbbåier i bil-bransjen Det er nettopp dette som er realiteten. Jeg har selv gått over en Caravelle som et verksted plutselig fant 1000 feil på. Bilen er relativt ny og har hatt regelmessig service. På kontrollseddelen måtte bremserør, servopumpe, sikkerhetsbelter på førersien, to støtdempere og en drivakselmansjett skiftes. Jeg tok bilen til et annet verksted og da var det bare den drivakselmansjetten som måtte skiftes. Sikkerhetsbeltet var bittelitt frynsete, noe jeg tok med blåselampa, jeg bytta servo og bremsebvæske og da var alt i orden. Det sparte fadern for 15000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Mars 31, 2006 Share Skrevet Mars 31, 2006 Hadde mercedesen til bror min på eu godkjenning. 1 1" feil og 10 2" feil... Blant annet knekt stang på eit eller anna osv osv... Blir DYRT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 31, 2006 Share Skrevet Mars 31, 2006 Hadde jeg vært eiern av Volvoen i reportasjen (eller tilsvarende shabby bil) hadde jeg nok satt pris på å komme til sjappa der de ikke fant en eneste feil. Greit at de ikke finner alle feil, men når de finner på egne begynner det å ta av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Mars 31, 2006 Share Skrevet Mars 31, 2006 Bare bra at de ikke finner alle feil spør du meg. ihvertfall hvis det bare er sånn små dritt feil som igrunn ikke har noe med sikkerheten å gjøre. MEN... når de begynner å finne feil som faktisk ikke fins, da har de gått litt over grensa ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå