Gå til innhold

Skeptisk

///M
 Share

Anbefalte innlegg

Har sett på nettet en stund nå, at det blir solgt flere originale m5 og 5serie som blir ombygget til m5, og dette blir godkjent også.

Ser og hører også at mange folk er skeptiske til disse ombygde bilene, hvorfor det? blir skeptisk selv jeg også, original er jo originalt, derfor ville jeg heller kjøpt original m5, men hva med de ombygde, dem har jo samme understell,motor,innvendig,utvendig som M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst billigere forsikring...

det er jo ikke helt riktig..

skal du få igjen det den er verd, så bør du forsikre den som en M5, hvis ikke så får du igjen for det det står i vognkortet. f.eks 520, og en ombygd M5 er verd mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremst bilene som bygges om er gjort forsvalig og alle delene er oppgradert til det som skal være på en M5 eller M3, sånn at hvis man skrur de fra hverandre så er det ingen som er forskjell. Da har den bilen like mye verdi som en " orginal" men den må være godkjent og registrert riktig. Det er min mening :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er skeptisk til ombygginger,men så lenge man har ombygd bilen selv har man kontroll på hva som er gjort og ikke. Når man bygger om så bytter man gjerne alt som er av slitte deler som f.eks foringer osv. Da kan man få et resultat som er tipp topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke et godt uttrykk for ombygde eller selvbygde biler på norsk/dansk, men på engelsk bruker de uttrykket "replica" (eller direkte oversatt "kopi")... og det er en god betegnelse for slike biler. De blir aldri originale, men de kan bli meget gode kopier... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes "ombygd" er det beste ordet... Jeg kan huske fra en BMW-video jeg så om produksjonen av E34 M5, der den begynner sitt liv som en hvilken som helst 5-serie, men blir shippet til Regensburg for å bli en M5...

På den andre siden har vi replicaer, når jeg hører det ordet får jeg assosiasjoner til Lamborghini Countach replikaer som består av masse glassfiber på ei sierraramme eller no. Produktet er jo nødt til å bli über-jalla...

Jeg synes ikke at det behøver å være noe negativt i det at en bil er "ombygd", bare det er blitt gjort profesjonelt og med alle papirer i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...