Gå til innhold

Hva trekker strøm på en parkert BMW?


cc300
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noe annet enn alarmen som trekker strøm på en parkert e34? Eieren bruker nesten ikke bilen på vinteren og nå har den stått siden jul tenker jeg. :oops: Bilen er dau som en sild. Det samme skjedde i fjor vinter, men nytt batteri ble kjøpt. Alarmen har vært frakoblet i vinter og dynamoen fungerer fint, så hva skjer?

Eller kanskje spørsmålet blir "hvor lenge kan et batteri holde på strømmen?" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe annet enn alarmen som trekker strøm på en parkert e34? Eieren bruker nesten ikke bilen på vinteren og nå har den stått siden jul tenker jeg. :oops: Bilen er dau som en sild. Det samme skjedde i fjor vinter, men nytt batteri ble kjøpt. Alarmen har vært frakoblet i vinter og dynamoen fungerer fint, så hva skjer?

Eller kanskje spørsmålet blir "hvor lenge kan et batteri holde på strømmen?" :wink:

Du skriver at alarmen har vært frakoplet, hvorfor koplet han ikke likegodt fra batteriet da? ett batteri som står lenge uten å bli brukt bør lades opp en gang i blant, spesielt når det er kaldt ute, det beste er egentlig å ta batteriet ut om vinteren og sette det ett varmt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe annet enn alarmen som trekker strøm på en parkert e34? Eieren bruker nesten ikke bilen på vinteren og nå har den stått siden jul tenker jeg. :oops: Bilen er dau som en sild. Det samme skjedde i fjor vinter, men nytt batteri ble kjøpt. Alarmen har vært frakoblet i vinter og dynamoen fungerer fint, så hva skjer?

Eller kanskje spørsmålet blir "hvor lenge kan et batteri holde på strømmen?" :wink:

Du skriver at alarmen har vært frakoplet, hvorfor koplet han ikke likegodt fra batteriet da? ett batteri som står lenge uten å bli brukt bør lades opp en gang i blant, spesielt når det er kaldt ute, det beste er egentlig å ta batteriet ut om vinteren og sette det ett varmt sted.

Skal ikke batterier oppbevares kaldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt knekken på to batteri denne vinteren! mye pga latskap da hehe. begge batteria var under 2 år gammle. bla et 1 år gammelt optima rødtopp som eg var kjmpe fornøyd med! vanlige batterier toler vertfall ikke å stå utladet i - 5+ optimaen fikk eg liv igjenn heldigvis! dog noe redusert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står den inne eller ute? Tente lysstoffrør er kjent for å spise strøm fra batterier...

Så hvis den står i en garasje med et lysstoffrør over seg så kan det være forklaringen.

Hva mener du med dette? At et lysstoffrør trekker strøm fra et batteri, som lysrøret ikke er koblet til? Isåfall vil jeg gjerne ha en logisk forklaring på åssen det fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står den inne eller ute? Tente lysstoffrør er kjent for å spise strøm fra batterier...

Så hvis den står i en garasje med et lysstoffrør over seg så kan det være forklaringen.

Hva mener du med dette? At et lysstoffrør trekker strøm fra et batteri, som lysrøret ikke er koblet til? Isåfall vil jeg gjerne ha en logisk forklaring på åssen det fungerer?

Har ikke noe forklaring på hva som gjør det, men har hørt det fra en rekke bilforhandlere og folk som jobber på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står den inne eller ute? Tente lysstoffrør er kjent for å spise strøm fra batterier...

Så hvis den står i en garasje med et lysstoffrør over seg så kan det være forklaringen.

Hva mener du med dette? At et lysstoffrør trekker strøm fra et batteri, som lysrøret ikke er koblet til? Isåfall vil jeg gjerne ha en logisk forklaring på åssen det fungerer?

Har ikke noe forklaring på hva som gjør det, men har hørt det fra en rekke bilforhandlere og folk som jobber på verksted.

He he heeeeeee :lol:

Lørdan du fikk dette fortalt ell :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok frosten som har gjort kål på batteriet, kan vera eit dårleg batteri..sjekka om det er vatn i cellene?

sjekka at batteriet er reint? ikkje støv og drit? (kan føre til små krypstraumar mellom fasane) då er det fort batteriet er flatt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...