cc300 Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 Er det noe annet enn alarmen som trekker strøm på en parkert e34? Eieren bruker nesten ikke bilen på vinteren og nå har den stått siden jul tenker jeg. Bilen er dau som en sild. Det samme skjedde i fjor vinter, men nytt batteri ble kjøpt. Alarmen har vært frakoblet i vinter og dynamoen fungerer fint, så hva skjer? Eller kanskje spørsmålet blir "hvor lenge kan et batteri holde på strømmen?"
Haug530D Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 Er det noe annet enn alarmen som trekker strøm på en parkert e34? Eieren bruker nesten ikke bilen på vinteren og nå har den stått siden jul tenker jeg. Bilen er dau som en sild. Det samme skjedde i fjor vinter, men nytt batteri ble kjøpt. Alarmen har vært frakoblet i vinter og dynamoen fungerer fint, så hva skjer?Eller kanskje spørsmålet blir "hvor lenge kan et batteri holde på strømmen?" Du skriver at alarmen har vært frakoplet, hvorfor koplet han ikke likegodt fra batteriet da? ett batteri som står lenge uten å bli brukt bør lades opp en gang i blant, spesielt når det er kaldt ute, det beste er egentlig å ta batteriet ut om vinteren og sette det ett varmt sted.
RenZor Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 Er det noe annet enn alarmen som trekker strøm på en parkert e34? Eieren bruker nesten ikke bilen på vinteren og nå har den stått siden jul tenker jeg. Bilen er dau som en sild. Det samme skjedde i fjor vinter, men nytt batteri ble kjøpt. Alarmen har vært frakoblet i vinter og dynamoen fungerer fint, så hva skjer?Eller kanskje spørsmålet blir "hvor lenge kan et batteri holde på strømmen?" Du skriver at alarmen har vært frakoplet, hvorfor koplet han ikke likegodt fra batteriet da? ett batteri som står lenge uten å bli brukt bør lades opp en gang i blant, spesielt når det er kaldt ute, det beste er egentlig å ta batteriet ut om vinteren og sette det ett varmt sted. Skal ikke batterier oppbevares kaldt?
Toro Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 Skal ikke batterier oppbevares kaldt?[list=] det trodde jeg og
Jarle Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 Kjøp lader som du setter i vintermodus så vedlikeholdslader den batteriet hele vinteren... Har det på min...
Filur Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Skal ikke batterier oppbevares kaldt? Det er forskjell på 5-10 + grader og 5-10 - grader. Batterier skal stå "kjølig" ikke i frost...
ropa Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Hadde en E36 som tappa strøm fra bilen, fant ut at det var bagasjeromlyset som ikke slukna. (fant det ut ved å skru et lys av på bilen
Lien Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Klokka trekker jo strøm for å holde følge hver gang du starter bilen..
e30 tic Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 har tatt knekken på to batteri denne vinteren! mye pga latskap da hehe. begge batteria var under 2 år gammle. bla et 1 år gammelt optima rødtopp som eg var kjmpe fornøyd med! vanlige batterier toler vertfall ikke å stå utladet i - 5+ optimaen fikk eg liv igjenn heldigvis! dog noe redusert
Eirik3 Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Står den inne eller ute? Tente lysstoffrør er kjent for å spise strøm fra batterier... Så hvis den står i en garasje med et lysstoffrør over seg så kan det være forklaringen.
webby Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Står den inne eller ute? Tente lysstoffrør er kjent for å spise strøm fra batterier...Så hvis den står i en garasje med et lysstoffrør over seg så kan det være forklaringen. Hva mener du med dette? At et lysstoffrør trekker strøm fra et batteri, som lysrøret ikke er koblet til? Isåfall vil jeg gjerne ha en logisk forklaring på åssen det fungerer?
Bjørn 320 Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Klokka trekker jo strøm for å holde følge hver gang du starter bilen.. Men den trekker aldri i verden nok til å tappe eit bilbatteri...
Eirik3 Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Står den inne eller ute? Tente lysstoffrør er kjent for å spise strøm fra batterier...Så hvis den står i en garasje med et lysstoffrør over seg så kan det være forklaringen. Hva mener du med dette? At et lysstoffrør trekker strøm fra et batteri, som lysrøret ikke er koblet til? Isåfall vil jeg gjerne ha en logisk forklaring på åssen det fungerer? Har ikke noe forklaring på hva som gjør det, men har hørt det fra en rekke bilforhandlere og folk som jobber på verksted.
Diesel power Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Står den inne eller ute? Tente lysstoffrør er kjent for å spise strøm fra batterier...Så hvis den står i en garasje med et lysstoffrør over seg så kan det være forklaringen. Hva mener du med dette? At et lysstoffrør trekker strøm fra et batteri, som lysrøret ikke er koblet til? Isåfall vil jeg gjerne ha en logisk forklaring på åssen det fungerer? Har ikke noe forklaring på hva som gjør det, men har hørt det fra en rekke bilforhandlere og folk som jobber på verksted. He he heeeeeee Lørdan du fikk dette fortalt ell
-fek- Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 er nok frosten som har gjort kål på batteriet, kan vera eit dårleg batteri..sjekka om det er vatn i cellene? sjekka at batteriet er reint? ikkje støv og drit? (kan føre til små krypstraumar mellom fasane) då er det fort batteriet er flatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå