Evopower Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Må bytte toppakningen på E28 min, med M30 motor.Olja er hvit og det lukter olje i varmeapparatet. Noen som har en bra forklaring på hvordan jeg gjør dette? Tenker da mest på hvordan få av og på registerkjede, om det må byttes til et nytt og hvordan dette strammes og stilles inn? Det med å løsne eksos og innsug og ta av selve toppen klarer jeg fint. Var bare dette med registerkjede jeg tenkte mest på, har bare skiftet topp på biler med synlige reimer før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Hm... kjenner du ingen fingerneme personer da med "gode" kunnskaper?? PS: Endre overskriften til noe mer konkret... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 3, 2006 Forfatter Share Skrevet April 3, 2006 Er ganske fingernem selv. Har bygget opp motorer og slikt jeg, både ford og volvomotorer. Men har aldri tuklet med registerkjede før, så derfor ville jeg vite om noen tips og triks anående dette, slik at jeg ikke trenger å bruke tid på å finne ut av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 3, 2006 Forfatter Share Skrevet April 3, 2006 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 3, 2006 Forfatter Share Skrevet April 3, 2006 Det haster da jeg trenger bilen daglig. Oljen forsvinner og den ryker, har trodd det var ventil tetningene, men da det kom olje i kjølevannet fant jeg jo fort ut at det var toppakningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Reg. kjeda kan du jo bare stripse fast i kam drevet så skrur du bare av det, det er vel den enkleste måten. Da er det bare å ikke vri på kammen eller veiva når toppen er tatt av så finner du lett den rette innstillinga igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 eller 0 stille motoren på veiven før man plukker d ut og merke av hvordan kjedet står og drevet og ikke snurre på veiven mens man holder på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Bittelitt meir arbei det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Enig med CSIturbo her. sett motor på merke (veiv) og strips kjedet fast til kamdrev.. enkelt og greit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 ja, men da mener jeg att vist du gjør en liten feil, kan kjedet hoppe over en tann på det mellomste tannhjulet. og det vil vi vel ikke vil vi vel?? da er det greit med noen merker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Vel. Sett veiv på merke, og da skal 2 bolter på kamdrev stå vertikalt opp fra topp-pakning. Etterpå er det bare til å sjekke at de står likt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Ja man drar jo alttid motoren rundt et par ganger for hånd før man starter etter at man har vært av med register... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 4, 2006 Forfatter Share Skrevet April 4, 2006 Takker for svar! Men trodde kjede sto i spenn jeg? At jeg ikke klarer å presse kamdrevet på igjen etterpå kanskje? Må jeg ikke løsne noen kjedestrammer først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 ja det kan hende du får d problemet. men da kan du løsne strammeren. og den må luftes etterpå. og jeg har aldri luftet den. da mu runar komme med noen tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Hvis du må slakke så kan jeg forklare deg hvordan, men jeg trur det skal gå uten .... Det er en slags "hydraulisk" strammer på M30.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå