Gå til innhold

trenger hjelp FORT! (bytte toppakning på M30)


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Skru ut strammeren du. Ingen problem. Etterpå monterer du kjedet først, så strammeren. Når alt er på, så fyller du litt olje på ned i venstre del av registerdekselet (der du ser strammeren kommer gjennom til strammeskinna. Der er det et lite "kammer" som det da vil samle seg litt olje. Bruk et stort skrujern og pump noen ganger på strammeskinna mot strammeren. Etterfyll så litt olje, og pump igjen. Vips så har du trykk på strammeren. (det kjenner du med en gang...)

Enkelt og greit.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut strammeren du. Ingen problem. Etterpå monterer du kjedet først, så strammeren. Når alt er på, så fyller du litt olje på ned i venstre del av registerdekselet (der du ser strammeren kommer gjennom til strammeskinna. Der er det et lite "kammer" som det da vil samle seg litt olje. Bruk et stort skrujern og pump noen ganger på strammeskinna mot strammeren. Etterfyll så litt olje, og pump igjen. Vips så har du trykk på strammeren. (det kjenner du med en gang...)

Enkelt og greit.....

Detta går automatisk når man starter motoren? eller?

Gjorde nemlig ikke det jeg... :(

Gjelder M10 det her, men regner med det er likt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, har demontert eksos og innsug og den dingsen som alle slangene fra vannpumpa kommer innpå fra toppen i dag. Så nå er det bare å løsne topplokksboltene og registerkjede igjen! Har funnet ut hvor strammeren til kjede sitter også så dette går nok bra.. Bytter ventiltetningene når jeg først er i gang. Noen som vil anbefale meg å høvle toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta går automatisk når man starter motoren? eller?

Gjorde nemlig ikke det jeg... :(

Gjelder M10 det her, men regner med det er likt

Går automatisk ja, men syns det er greit å få trykk i strammeren på de motorene som det er mulig å gjøre det på innen en starter opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...