Gå til innhold

Hva mener vi om ALPINA ?

Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Er ikke godt å svare på uten å ha testet de, men jeg kan si med sikkerhet at jeg ikke hadde likt gearkassen i M5'ern. Tipper den blir for jerky og ekkel når man kjører i byen. uhyre viktig for meg at Gearkassen er komfortabel og gearer uten at jeg trenger å ittirtere meg over at den holder gearet for lenge, eller rykker og tuller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sorry at jeg sporer av litt her, men Håkon, må bare si at i de aller fleste innleggene dine virker det som du er minst 45 år, og ikke rundt 20 (?) som du egentlig er. Det plager meg på ingen måte ikke, men synes det er litt snodig at en så ung fyr legger så stor vekt på komfort. Tenker da på din fascinasjon til automatgir, 7-serie og andre store biler.

Når det gjelder SMG-kassa, tror jeg overhodet ikke den rykker og river i automatfunksjon. Har kjørt ganske mye med DSG-kassa til VAG, som også er en sekvensiell kasse, og denne er veldig jevn og fin i automatfunkjson. Er jo forskjellige grader i automatfunkjson også, dette er det sikkert på SMG-kassa også. (Sport, komfort osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for min del hadde jeg kjøpt m5. den er bare rå, man trenger ikke noe råere familie bil enn det. Hehe. Jeg hater automatgir, gir der du ikke har muligheten til å gjøre en dritt, derimot smg er døds morro, det er jo en manuell kasse med automat funksjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke godt å svare på uten å ha testet de, men jeg kan si med sikkerhet at jeg ikke hadde likt gearkassen i M5'ern. Tipper den blir for jerky og ekkel når man kjører i byen. uhyre viktig for meg at Gearkassen er komfortabel og gearer uten at jeg trenger å ittirtere meg over at den holder gearet for lenge, eller rykker og tuller.

nå er jo SMG-kassa akkurat som en automat i "mildeste" modus. det er når du trykker på et par knapper at den blir mer hissig, holder gir lenger og det smeller litt i kassa, noe jeg syntest er veldig morsomt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ihvertfall at den nye Alpina D3 er en skikkelig drømmebil.. Det finnes ihvertfall ikke finere felger enn originale Alpina felger.

Slike i 18" eller større er og har alltid vært mine drømmefelger.. Lurer på om de ville blitt fine på min bil?? Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...