Gå til innhold

Har motoren skjært seg?


Hylland
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du litt meir informasjon om motoren??

Hva slags info er du ute etter? :) Det er en org 2.5-16v blokk 89mod så vidt jeg veit. km 160000 +/- selges som sagt uten veiv, men med stempler og råder.

Selges grunnet at den er borra opp og egner seg derfor ikke til å borre opp noe mer, da han som eier den bygger turbomotor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det manuellt gear på bilen, kan du jo f.eks. sette den i 4. og prøve å trille på den. Da merker du jo fort om den er skjært eller om motoren fortsatt går rundt.

Er manuelt gir ja... Men kan jeg ødelegge noe mer på bilen dersom jeg sleper den i 80, så setter den i 4.gir??? Viss den har skjært seg vil jo bakdekka låse seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en komptest da? virker som det er noe eletrisk som er galt...ikke at jeg kan si sånn uten vidre..men etter problem symtomene. Villa ha sjekket den motorn som står i først jeg..og funnet ut hva som er galt med den fr jeg hiver den ut...kanskje den har tatt seg påske ferie bare:P

Mvh Stian S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@hylland:

Vet ikke så veldig mye om blokka og om du kan sette 2.3 topp den iom den ikke er min. men jeg tror den er borra 0.5mm.

Om du er int. i mer utfyllende info kan du ringe kompisen min på 93 02 72 94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det manuellt gear på bilen, kan du jo f.eks. sette den i 4. og prøve å trille på den. Da merker du jo fort om den er skjært eller om motoren fortsatt går rundt.

Er manuelt gir ja... Men kan jeg ødelegge noe mer på bilen dersom jeg sleper den i 80, så setter den i 4.gir???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fikset den motoren som er i bilen i stedet for å gjøre hjerte transplantasjon. Siden det er så spesiell bil er den mer verdt om den har sin orginale motor.

Har denne motoren registerkjede eller reim?

Jeg tror det er noe med registeret. Hoppet over ett hakk slik at all kompresjon forsvinner. Da får han heller ikke dratt den rundt for hånd siden stemplene krasjer med ventilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fikset den motoren som er i bilen i stedet for å gjøre hjerte transplantasjon. Siden det er så spesiell bil er den mer verdt om den har sin orginale motor.

Har denne motoren registerkjede eller reim?

Jeg tror det er noe med registeret. Hoppet over ett hakk slik at all kompresjon forsvinner. Da får han heller ikke dratt den rundt for hånd siden stemplene krasjer med ventilene.

mener denne motoren har dobbelt kjede faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fikset den motoren som er i bilen i stedet for å gjøre hjerte transplantasjon. Siden det er så spesiell bil er den mer verdt om den har sin orginale motor.

Har denne motoren registerkjede eller reim?

Jeg tror det er noe med registeret. Hoppet over ett hakk slik at all kompresjon forsvinner. Da får han heller ikke dratt den rundt for hånd siden stemplene krasjer med ventilene.

Kva viss eg då tauer den i 80 så setter den i 4 gir??? Vil eg ødelegge noko på bilen då???

Det er registerkjede på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fikset den motoren som er i bilen i stedet for å gjøre hjerte transplantasjon. Siden det er så spesiell bil er den mer verdt om den har sin orginale motor.

Har denne motoren registerkjede eller reim?

Jeg tror det er noe med registeret. Hoppet over ett hakk slik at all kompresjon forsvinner. Da får han heller ikke dratt den rundt for hånd siden stemplene krasjer med ventilene.

Kva viss eg då tauer den i 80 så setter den i 4 gir??? Vil eg ødelegge noko på bilen då???

Det er registerkjede på den!

Har du prøvd å tappe oljen av bilen? er det kjølevanns lekkasje så vil vannet legge seg i bunnen av bunn panna, skru ut tappepluggen, kommer det masse vann da så har nok lagrene skjært seg, skjedde omtrent tilsvarende på den gamle E28 jeg hadde, bilen gikk fint, plutselig begynte den å gå tregere å tregere, røyk noe jævlig ut av eksosen, jeg stoppet bilen før den stoppet av seg selv, jeg kunne heller ikke se noe når jeg skrudde av topp dekselet, olja var fin der, men da jeg skrudde ut bunnpluggen fikk jeg bakover sveis da det var omternt bare vann som kom ut (Olje flyter jo oppå vann)

Dette er ikke bra for motor/lager, det kan jo være at Veiva har brent seg.

Nei du må ikke finne på å slepe bilen i 4 giret i 80 dersom veiven står bom fast.

Tapp av oljen først å fremst, er det vann der må du skru av toppen å lete etter sprekker på blokk og i topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...