Gå til innhold

Merkelig oppførsel


Lars
 Share

Anbefalte innlegg

Halloen ja, Eg veit at det er feil bilmerke, men dette er det eneste forumet eg kan komme på i farten med snille og flinke folk som gidder å svare :wink:

Det handler om en Ford Focus 99 modell.. ista var eg ute å kjørte og etter ei stund så parkerte eg i en liten bakke med motoren på for å vente på noen. Etter ei lita stund begynte det å dugge på ruta, og det hørtes nesten ut som at motoren skulle kveles. Eg tenkte kanskje det var fordi det var ganske lite bensin på tanken.

Eg kjørte en plass der bilen sto ganske flatt og stoppa, bilen gikk heilt fint igjen, men det fortsatte å dugge på ruta og AC lagde en rar litt lav lyd, som fortsatte litt etter det var skrudd av.. litt rar lukt kom det og.. :whut: Hva kan ha skjedd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å være litt sympatiske mot Lars da... han ber jo pent om hjelp fordi han mener at det er snille og flinke folk her inne som gidder å svare (sikkert seriøst) på spørsmål... :wink:

Lars... hvordan lukter det i bilen når du har stoppet motoren... av svovel/råtne egg... eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A/C virker som regel ikke under 5 grader. Når det ikke virker lenger vil du få dugg dersom det har gått litt på forhånd da A/C under drift fjerner fuktighet fra luften. MEN motoren skulle ikke stoppe av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, han spørr høfleg og fint om hjelp med ein bil han har, og da synest eg me kan hjelpe han og.. Skal vedde på at kvar og ein av dykk hadde vorte gla vist di hadde fått motorstopp på fjellet og etter tre timar kom det ein gammal Ford over og hjelpte dykk å taue bilen ned igjen!

Synest det var litt rart at motoren din stopper. Kanskje A/C belaster elektriske systemet for mykje? Berre ein tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, han spørr høfleg og fint om hjelp med ein bil han har, og da synest eg me kan hjelpe han og.. Skal vedde på at kvar og ein av dykk hadde vorte gla vist di hadde fått motorstopp på fjellet og etter tre timar kom det ein gammal Ford over og hjelpte dykk å taue bilen ned igjen!

Hehe, det kan du si ja. Selvfølgelig går det an å hjelpe han, for all del. Men poenget er jo at han nå ikke er ute i ødemarka et sted, men sitter ved en datamaskin og har like mye tilgang til ford forumet som dette bmw forumet. Da må han tåle litt pepper når han velger bmw forumet. 8) Hva ville du gjort hvis du hadde trøbbel med bmw'n din? Spurt på et ford forum? Not! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det kan du si ja. Selvfølgelig går det an å hjelpe han, for all del. Men poenget er jo at han nå ikke er ute i ødemarka et sted, men sitter ved en datamaskin og har like mye tilgang til ford forumet som dette bmw forumet. Da må han tåle litt pepper når han velger bmw forumet. 8) Hva ville du gjort hvis du hadde trøbbel med bmw'n din? Spurt på et ford forum? Not! :wink:

Det du egentlig sier er at hvis Lars ikke er som deg (les: har en BMW) så ønsker du ikke å hjelpe ham.... :roll: ... Jeg liker ikke den holdningen... og spesielt ikke når Lars spør pent om hjelp fordi han har et inntrykk av at på bimmers får man svar på spørsmål vedr. problemer med bilen. Hvorfor ikke se stort på at Lars ikke har en BMW ? ... moderne biler er da ikke så forskjellige at det er umulig for oss å gi Lars et godt råd med på veien. Du vinner ikke i lengden ved å være så firkantet. Prøv heller å være litt sympatisk og inkluderende... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det blir noe vesentlig forskjell når du slår AC av og på. Husk at da må motoren være i gang og det er greit å ta det når når solen kjennes best på dagen.

Det er ikke sikkert det er AC som er problemet, men kan f.eks. være et problem med vifta i varmeapparatet.

Prøv deg litt fram med bryterne og knappene til varmeapparat og AC, så blir det lettere å konkludere noe etter litt mere info ang. når det er probl. og type lukt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...