Dirty Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 nå i det siste har bilenen bare tatt av med problemer. var ute å kjøre igår, så var den så dau og tikker så syyykt. så jeg å en kompis kjørte opp til en, slik at han kunne ta en titt. vi tok av oljelokket på toppen. det viste seg at oljen var helt gjærete. det er ikke lenge siden jeg byttet olje. oljen var helt fin når vi testet med oljemåleren. det viste seg også at den ikkefikk noe olje opp! vi ga litt gass ingen ting skjedde. så den får ingen kjøling av olje til kam etc! hva er problemer? noen som vet! jeg har 0 peil:P siden jeg just gikk over fra moped til bil men er jo her får å lære. edit: skrev feil i tema:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 toppakkningen kansje. da får du vann inn i oljen din.. å da blir den gjørmete.. grå/brun om ikkje oljen din kjem opp heller so ere sikkert oljepumpa di som er gååen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirty Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 ok hmm er mer helt seigt! og helt svart! tror olje er brent eller noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_nismo Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 det kann høres ut som oljepumpen din dette.. å vist den har vert dårlig en stund kan brent olje ha tettet olje kanaler i toppen så kammer,løftere etc..får dårlikg smørning å da tikker det godt oppi der mitt råd er å først sjekke olje pumpe å deretter ta et nytt oljeskift sammen med filteret.. P.S er et stoff du kan kjøpe på shell som du hiver oppi oljen, som løsner all driten. husker ikke hva det heter i farta.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Hva årsmodell e bilen din ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirty Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 ok takker får flotte svar! ok har snakket med en som skal komme å ta en titt på den i morgen tror jeg! er 93 model registrert i 92 eller noe i den duren . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 har hørt at den årsmodellen med den motoren har problemer med for små smørehull til olje . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evopower Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Høres ut som gåen oljepumpe eller tette oljekanaler...Føler med deg, ikke det kjekkeste dette her nei... Link to comment Share on other sites More sharing options...
acewolf Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Du burde frese opp oljekanalene i toppen mens du er i gang, dette er en svakhet på m40 motorene, gjør det mens du først er i gang du... En annen ting er: Over kamakselen din ligger en "oljespreder" en stang med små hull i som gir olje til kamakselen, borr disse hullene litt større. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirty Posted April 16, 2006 Author Share Posted April 16, 2006 okok takker får flotte svar! lærer jo av dette var en å så litt på den idag! værre en forventet : er olje i vannet termostaten er gåen au og når han skrur av lokket på toppen på motoren, der du heller olje, æ veit ikke hva den heteR:P så dauer den mesten Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 så dauer den mesten Slapp av,det skal den gjøre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirty Posted April 16, 2006 Author Share Posted April 16, 2006 hehe skal den`? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Sunde Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Min dør i allefall (nesten) på seg når jeg skrur av oljepåfyllingslokket. Er visst helt normalt:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirty Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 Min dør i allefall (nesten) på seg når jeg skrur av oljepåfyllingslokket.Er visst helt normalt:) ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirty Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 Da var det gjort. kammen er gåen pluss noen ventil løftere, tenkte å kjøpe ny kam. henne burde jeg handle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts