MrBrum Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Jeg har akkurat kjøpt en 95' mod e36 320i Touring med aircondition. Men det varmer dårlig i varmeapparatet. Virker som det varmer bedre hvis jeg stopper bilen et par minutter og starter opp igjen. Noen som har noe forslag til løsning? *brumbrum* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimern Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Pollenfilteret kan nok være modent for utskifting. Ble varmt og godt i min da jeg røska ut det som var gammelt og veldig tett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick B Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Må vel ta en liten service på bmw verksted! Link to comment Share on other sites More sharing options...
P.I.B Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Hvis det blåser lite, så er det nok pollenfilteret som må byttes ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M6 Bjørn Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Er bilen importert? I så fall har den kanskje termostat beregnet for sydligere strøk.Dette er et klassisk E36 problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ballder Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Eller en vannpumpe som er klar for utskifting. Også et bimmer problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrBrum Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Ja, bilen er bruktimportert. I 97 vel og merke. Må man sette inn annen termostat altså? Mener ikke varmeapparat register? Må vel være forsiktig med å sette inn "varmere" termostat enn BMW anbefaler. Aluminiumstopper sprekker lett da!? *brumbrum* Link to comment Share on other sites More sharing options...
M6 Bjørn Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Ja, bilen er bruktimportert. I 97 vel og merke. Må man sette inn annen termostat altså? Mener ikke varmeapparat register? Må vel være forsiktig med å sette inn "varmere" termostat enn BMW anbefaler. Aluminiumstopper sprekker lett da!?*brumbrum* Termostat ja..kjøp en termostat beregnet for nordiske forhold.Den gir kanskje 4 grader varmere kjølevann,men det utgjør en viss forskjell på varmeapparatet.Toppen din trenger du ikke bekymre deg for. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrBrum Posted April 16, 2006 Author Share Posted April 16, 2006 Takker og bukker for tipset! *brumbrum* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maestro Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Det første jeg ville gjort er å lufte kjølesystemet, det kan ha stor innvirkning på varmeevnen hvis du har luft inni der. Ellers så hadde jeg det samme problemet på min e39, det var et tegn på at termostaten var på vei til å ryke, og det gjorde den en uke etterpå. Kan jo og seff være vannpumpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts