Jump to content

Kan jeg senke 60/40 uten å skifte dempere med m-understell?

-Roger-
 Share

Recommended Posts

Kan jeg senke bilen 60/40 uten å skifte dempere når jeg har m-understell på bilen?

Er disse demperene beregnet for lavere fjører?

Regner egentlig ikke med det men det hadde vært jævlig greit :D

Ser fra et tidligere innlegg at "Kabeldeigen" har senket bilen 60/40 og han skriver at han har m-understell, men jeg vet jo selvfølgelig ikke om han har skiftet dempere!

Du kan, men om det blir fantastisk å kjøre med er en helt annen sak. Spørs jo hva du er ute etter, skal den bare se bra ut når du står stille og du driter i om du må gjøre jobben en gang til når demperne ryker så bare å kjøre på.. :wink:

Jeg kan ikke helt skjønne hvordan man kan si hvor lenge det holder, det må da komme helt ann på hvordan man kjører?

Jeg tror uansett at m-tech demperne er altfor myke til så mye senking og at det vil bli veldig plagsomt å kjøre med..

Jeg kan ikke helt skjønne hvordan man kan si hvor lenge det holder, det må da komme helt ann på hvordan man kjører?

Jeg tror uansett at m-tech demperne er altfor myke til så mye senking og at det vil bli veldig plagsomt å kjøre med..

Ok! Er ikke sikkert jeg gidder og senke den mer da...

Vet vel ikke hva det koster for nye senkedempere?

Vil ikke legge ut så jæv... mye penger mer på bilen!

Hadde engang en 94mod. 318IS Coupe. På den monterte jeg kunn fjærer 60-40mm. Kjørte jo med dette i 1 år før jeg solgte den. Orginal demperne var like hele de. Var faktisk ganske god å kjøre den bilen også...

Hadde engang en 94mod. 318IS Coupe. På den monterte jeg kunn fjærer 60-40mm. Kjørte jo med dette i 1 år før jeg solgte den. Orginal demperne var like hele de. Var faktisk ganske god å kjøre den bilen også...

Hmm... Da kan jeg jo like godt montere de og se! Ryker de så ryker de og da får jeg bare kjøpe nye!

Det er vel ingen fasitsvar på om de ryker eller ikke!

Kommer vel kanskje til å selge bilen om en stund likevel...

40/40 er vel grensa uten å skifte fjærer. Men m-tech demperne er 15mm? lavere enn orginalt, å da regner jeg med at demperne er si 15% stivere for å veie opp med m-tech senke fjærene (dette er ikke noe jeg vet, MEN på mercedes er det ihvertfall sånn... avantgarde er lavere OG stivere dempere enn classic osv) så da vil jeg tro at BMW også har klart å tenke såpass. Så hvis du da senker 60mm forran, så er du 5mm lavere enn den 40/40 "regelen". å da bør det jo ikke være noe problem!

Jeg kjører med 60/40 senk på originale M-tech dempere. Nå skal det sies at bilen ikke er noe superstiv, men for min del trenger den ikke være det heller. Kjøper du noen skikkelige fjærer, tror jeg det skal litt til før du "bunner" demperne. Jeg har iallefall til gode og gjøre det.

KSR, Eibach Pro Kit til e39 er gode saker. Kvalitetsfjærer som senker 30/25. Passer ypperlig til dine dempere og 19" - spør du meg blir det feil å senke en e39 for mye.

Ps: er helt med på 40/40 regelen med org dempere.

ok takker for svaret men vet du korr de selger disse settene? kikket litt på powerzone og H&R senkesett, men de senker 30-15 og 40-15 hørtes litt lite ut, med tanke på 15mm.. m-tech settet senker vell 20mm?

Noen som har bilder av e39 med 19" og ca 30-40mm senk?

mvh