rpm-racing Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 hei jeg er en gutt på 15 år som har kjøpt meg en bmw e30 323 (325) bilen den skal bygges om til drifte/sladde bil. har nå i påskeferien ribba hele bilen er bare dashbord og 2 type-r stoler i nå. har funnet diverse rust som jeg skal fikse nå etterhvert må bare få tilgang på mig sveis først. jeg har litt lyst å selge 325 motoren, og montere noe verre men ikke for verst så jeg ikke får det godkjent. hva ville dere satt i som ikke blakker en 15 åring?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
berntsen Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 har en m5 3,5 liter du kan få kjøpe muligens. Den går men tror nok ventilene må byttes for dei stenger ikkje heilt. blåser ut innsuget. toppen er ny plant og skifta alle pakninger på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evopower Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Høres ut som et kult prosjekt! Har lyst til å bygge drifting-bmw selv en gang jeg. Kan du si litt om planene du har for bilen med tanke på da spesielt understell? Understellet er jo hele poenget med å få bilen til å drifte lenge og kontrollert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evopower Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Velkommen til forumet forresten! Ser du er ny her. Bilder hadde også vært artig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rpm-racing Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 hehe takk min plan er som følger: skal starte med å fjerne all rust, forhåpentlighvis får sandblåst hele bilen og grunnet den, så blir det nok et bur fra pedersens racing, og rød eller svart lakk. det er hva jeg kaller fase 1 da. fase 2 er og kjøpe en 535 e28 eller e34 og ta motor og drivverk fra den, flytte motor litt bakover. fase 3 er coilovers, foringer, stag og black diamond skiver og belegg. men før jeg starter på fase 2 og 3 skal jeg montere sammen den nyoverhalte 325 motoren og få bilen først og fremst til å gå jeg er jo bare 15 år ennå, men er så heldig at jeg har skaffet meg en fast helgejobb så jeg har litt capital til bilen. kom gjerne med innspill. jeg vet dette kommer til og bli dyrt men tror ikke jeg er ferdig før 08-sesongen, vil gjøre alt bra fra starten av så ikke noe blir halveis. mvh Philip Link to comment Share on other sites More sharing options...
rpm-racing Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 bilder kommer foresten snart:D må bare få låne kamera av fattern, så det kommer til uka eller noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aama_Racing Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 hva med en 2.5 m50 motor, burde jo greie godt å dra løs hjulene på e30'n.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rpm-racing Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 har m50 motoren sån mye mer en m2 2,5 a?? siden den jeg har i nå er nyoverhalt, kvassere kam 3"eksos til første demper så dobbel 2,5 resten og luftfilter.??? men som sagt så er jeg ikke sikker jeg vil bare ha et spennende prosjekt og en morsom bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rpm-racing Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 har noen av dere tips til billig sandblåsing i oslo akershus eller?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 har noen av dere tips til billig sandblåsing i oslo akershus eller?? Roar Svendsen gjør dette for deg tenker jeg. Ligger bortafor Frogn kjærke Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 roars sandblåserservice tarn biler fulle av rust og eller. kaross arb. altså Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 roars sandblåserservice tarn biler fulle av rust og eller. kaross arb. altså Da må du nesten ringe og høre, men jeg tror ikke han gjør det. Er nabo'n, hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
rpm-racing Posted April 18, 2006 Author Share Posted April 18, 2006 vet dere sånn ca hva det koster eller er jo som sagt bare 15 år så er ikke stinn av gryn takker for hyggelig respons på prosjektet selv om jeg ikke har skaffe bilder ennå Link to comment Share on other sites More sharing options...
rpm-racing Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 idag var jeg så heldig og finne helt istykker rustede kanaler, under sideskjørtene, så må bytte de på begge ider:P noen av dere som havt hvor mye en nesten nyoverhalt 325 motor er verdt?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rpm-racing Posted April 21, 2006 Author Share Posted April 21, 2006 heii dag tok jeg bort taktrekket og fjerna noen plater der, så lurer jeg en ting: jeg har takluke på bilen så jeg tokk bort alle platene og stoffet og kastet det så ser jeg at det er en slags lang boks under taket som har en slange koblet til seg på hver side! hva er det den er original, dekker hele taket på en måte. kan man gjøre noe annet en å ha det originale takktrekket der?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts