Gå til innhold

Signalkabelen


Anbefalte innlegg

Nokon som har nokre gode forslag til korleis få lagt signalkabelen gjennom bakveggen??har slitt og banna no i nokre timar, men d er så sattans trangt og jævligt.

har ein 320 97 modell sedan...nokon måte å få vekk bakseteryggen på??

forslag?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare ut med nedre del av setet, løsne et par bolter og ''løfte'' eller dytte opp seteryggen, og den slipper tak. Er nå ihvertfall sånn på E30'en. Kan vel ikke være så forferdelig mye mer avansert på E36 vel? :)

Eller har den 60/40deling i ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen i E36 pleier å sitte som bare det. Cluet er å ta et stort skrujern og kile det mellom seterygg og hattehylle. Jeg pleier å sette det rett foran gitteret til høyttalerene i hylla. Det sitter noen svære metallklips oppe i hvert hjørne av ryggen.

Når du har plassert jernet er det bare å bøye jernet fremover i kupeen. Kan være greit med et godt nykk. Når du har løsnet de to klipsene er det bare å trekke opp seteryggen. Når du har fjerna seteryggen vil du se to svære gjennomføringer. En på hver side. Når du bruker en av disse, vil du komme ut gjennom rett ved dempertårnet.

Lykke til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke behøve å ta et skrujern og det imellom for å få ryggen løs. Ryggen er festet i fire klips, to oppe, og to nede(en i hvert hjørne ca...).

Det er bare å begynne med et hjørne, få tak med fingrene bak ryggen, og dra til...

Når det er snakk om signalkabel så la jeg den under baksetet, bak bakseteryggen, gjennom et hull der(som var der fra før...). Hvis du tar av bekledningen i bagasjerommet så ser du det med en gang hvilket hull du kan trekke signalkabeln igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp...noe av det enkleste man kan gjøre på en e36 sedan :) men coupe er litt verre hehe 8)
Coupeen min kunne jeg bare legge ned setet og kjøre på så det var ikke vanskelig! hehe... men fra spøk til revolver, hvis seteryggen er festet som på cab så skal den løftes opp og ut! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...