Gå til innhold

Tullinger, annonseløgn og faenskap

goks
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, Frank.

Hissig da...Forstår ikkje heilt kva dette skal ha med deg å gjere. Eg budde i Karibien den tida, og sjekka litt rundt på nettet...då ser eg alle desse annonsene fulle av løgn og mine bilder. Eg ser ikkje deg i dette problemet i det heile. Leser du teksten står det svart på kvitt at bilen er seld til Tromsø. Det er Molde som var problemet, og det har du vel fint lite med å gjere skulle ein tru.

Men summa sumarum: Eg sende ein krass e-post til fyren i Molde, og det tok faktisk ikkje lang tid før bilda var fjerna frå annonsen. Etter det har eg ikkje sett noko av dei, og godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

å bruke "ditt" bilde er vel ikke så fælt. Er jo ikke din bil lenger, blir vel det samme som å publisere masse bilder av den etter den er solgt, og fordi om du har tatt bildet er det jo ikke din eiendom du publiserer bilder av og dermed må du spørre eier om lov egentlig vel?

Neppe... Hvis jeg ikke husker åndsverksloven helt feil, så sier den at om jeg står på gata og knipser bilder av din bil, så er det JEG som eier alle rettigheter til bildene, uten at du har noe som helst du skulle ha sagt.

Du må nok spørre eier om lov. På samme måte er ikke lov å ta bilder av noen og vise disse til noen uten å hente inn skiftelig tillatelse først.. personvern er en fin ting. Bare se på biltilsynet, de må inn og maskere alle fotoboks bildene der det er passasjerer før politiet får bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...