Kobar Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Bilen er en 92 modell 318is, og problemet er at av og til (IKKE ALLTID) når jeg skal starte bilen, så lukter det litt bensin, har vært framme og sett under panseret, og alt jeg kan se der er kansje 4-5 dråper med bensin som drypper ned fra en eller annen plass fra motoren. Kan det være at under oppstart av motoren så kommer det for mye bensin, og at den lekker ut det som er til overs, at det kommer ut i ett slags "retur-rør"? Hvordan kan dette fikses slik at det ikke drypper noe? takker for svar mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nino Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 først og fremst ville jeg sjekket slanger. disse kan jo bli gamle og slå sprekker. prøv det først. kan hende det bare er no "småtteri". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobar Posted April 18, 2006 Author Share Posted April 18, 2006 virker ikke som det er en slange.. for det skjer liksom bare en gang iblant under oppstart, som regel når den er kald.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sevenord Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 har egentlig samme problemet med min, en gang i blandt, spesielt når det er kjølig, så kjenner man lukt av bensin. Jeg har en liten eksoslekasje, mulig det kan ha noe med det å gjøre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haug530D Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 har egentlig samme problemet med min, en gang i blandt, spesielt når det er kjølig, så kjenner man lukt av bensin. Jeg har en liten eksoslekasje, mulig det kan ha noe med det å gjøre? Hadde en ekksoslekkasje på min gamle Omega, var ganske langt fremme, når jeg åpnet vinduet luktet det bensin, jeg trodde derfor at jeg hadde bensinlekkasje, etter nærmere undersøkelser fant jeg ut at lukta kom fra eksosen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sevenord Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 okai. ja jeg regner med det er det hos meg også. må finne ut hvor det er før jeg stryker med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts