Haug530D Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 Drev i mine yngre dager på med mye moped som sikkert de fleste andre her har gjort, hadde ikke så mye peiling på porting å sånn da. men det jeg lurer på er om jeg som ubg gutt kan ha ødelagt Orginal sylinderen, jeg tok nemlig å filte eksos utblåsingen litt større, men den ble større innvendig også, det vil si inne i sylinderveggen. Kan dette ha gjort at jeg dengang ødela sylinderen? Har hele Mopeden liggende i deler, da jeg sandblåste ramme, tank og stort sett det meste av mopeden, lakket etterpå delene, men tenkte at jeg kanskje skulle sette den sammen igjen nå, er forkastelig å ha den liggende, spesielt når jeg kan bruke den til og fra jobb nå i sommer, selvfølgeli fullt trimmet hehe, bor nok litt guttunge i meg ennda. Dessuten er det jo bare 12 år til sønnen min kan begynne å kjøre, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 Fresa du helt rundt eller? Minns det var noe greier den gangen at hvis en freset ned så gikk den MØE dårligere,kun til sidene og bare litt opp så eksos kom fortere ut,men ikke for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 Tipper motstanden blir for liten ja hvis du freser en for stor åpning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 19, 2006 Forfatter Share Skrevet April 19, 2006 Fresa du helt rundt eller?Minns det var noe greier den gangen at hvis en freset ned så gikk den MØE dårligere,kun til sidene og bare litt opp så eksos kom fortere ut,men ikke for mye. Hmm, det husker jeg ikke helt, har ikke mopeden her så kan ikke sjekke heller, men jeg filte vel litt sidesvis og ned viss jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 trenger du deler til ts. har jeg evig mye stach. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 Hehe jeg også "porta" min Suzuki ZR 50,dvs jeg fila og pussa eksosutblåsen. Det hjalp faktisk litt,i tillegg dreva jeg om litt så den holdt vel ca 70km/t på flat mark.I oppoverbakker gikk den omtrent som før... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 Bruttern har en Derbi nå med 20hk sylinder og diverse snacks. Gjør 130 Km/t og opp til 80 km/t klarer jeg ikke holde følge han med min E36 318i.. Prøvde den her om dagen og må si det vekket opp minner, selv om det ikke er så altfor lenge siden jeg eide en moped selv... Hvilke mopeder hadde dere da dere var yngre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimern Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 Prøvde den her om dagen og må si det vekket opp minner, selv om det ikke er så altfor lenge siden jeg eide en moped selv...Hvilke mopeder hadde dere da dere var yngre? Var TSX 50 her i gården å ja, med "porta" utblås og 14 tagger drev forran. gjorde ca 80-85 på flat mark. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 var ts her åååja. ikke så lenge siden klarte rundt 105 med min full trim, hadde am6 motor på den på slutten, men men godt mopedtiden er over Edit: dt 50 cc 2 x dt-r 80cc tempo corvette 2 yamaha tzr 2004 har blitt endel mopeder ja:P men nå er alle solgt jehuu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 Hehe, er vel snart ti år siden jeg kjørte moped, men hadde en Honda MTX med full trim, "8,5hk" Zeta hardchrome sylinder, Proma effektanlegg, Dellorto 21mm forgasser, dreving og hjemmelaget luftfilter. Var bare fire gir på den husker jeg, så var ikke all verdens toppfart jeg fikk, 90km/t eller noe. Turtelleren gikk til 11500 før jeg måtte gire mot ca 7000 da den var original. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 Hadde en Yamaha Aerox Scooter 03 mod. med Ninja effektannlegg og fjernet variatorsperre, den gjorde 115-120 på flat mark:D å dro på bakhjule fra 40 km Og en Yamaha TZR utn blombering i potta og reedventil og annen dyse, gjorde 110 på flat mark (skal si jeg var skuffet da) begge målt med samme bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 tsx med 51mm sylinder og effektanlegg Var gode greier! Savner den tiden om sommeren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg