Gå til innhold

Tatt i fartskontroll...


elmirh
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer også mye an på type vei han kjørte på. Om det var fortau der og diverse slike ting. Men viss du ser på div. straffer i norge så er det veldig begrenset hvor grovt han kan straffes med unntak av førerkort beslaget, før det overstiger alvorligere saker og det er de forsiktige med da ingen har kommet til skade.

Det var klasse A motorvei uten noe fortau og med fysisk sperre på midten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir tatt i 50kmt over fartsgrensen så er det ubetinget fengsel, 49,9kmt over grensen er 18 dager betinget og prøvetid på 2 år.

Hvis han må 18 dager i fengsel så slipper han bot siden da blir det dobbel straff. Får han betinget fengsel så får han nok en bot på 8-9000kr og uten lappen en god stund..

Jeg ble tatt i 119kmt i 70 sone og mistet lappen i 10mnd og 7000kr i bot. Jeg var 1kmt ifra og måtte sitte i 18 dager. Det er 3 år siden nå.

Naboen min ble tatt i 116 i 60 sonen, han måtte sitte i 18 dager og var uten lappen i 16 mnd, men fikk ikke bot.

Håper jeg ikke tok feil av betinget og ubetinget nå.. :D

Betinget da slipper man sitte og ubetinget så må man inn og sitte vel? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. hvor drøyt er det ikke å kjøre så fort i en 80 sone a? håper han får det han fortjener der ass...

GRATULERER du er vinneren av denne trådens mest usaklige og dummeste påstand. premien din er en "ride-on" med sputniks lastebil!! "ass..." :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å velge om man vil betale eller sitte inne? eller går det an å betale slik at man slipper å sitte inne?

Hvor lenge henger dette på rullebladet forresten?

Nei det går ikke ann og velge om du kan få bot eller må sitte inne. Det bestemmer dommstolen.

Når jeg ble tatt var det slik at politiet bestemmet hvor stor bota skulle bli også måtte jeg i retten der en dommer satt og bestemmte/fortalte meg om jeg skulle sitte inne eller bare fikk betinget fengsel.. Jeg fikk 18 dager betinget.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh joh... det går an å velge. Jeg fikk valget mellom 6dager og 3000kr da jeg kjørte på en annen bil. En kompis av meg fikk valget mellom 10dager eller 6000kr i bot da han ble tatt i 114kmt i 80sonen

Du får som regel valget, men om du velger fengsel nekter de deg det... har hørt at dette skjer i de fleste tilfeller med sånn kjøring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at du kan velge fengsel isteden for å betale bota, men så lenge du eier noe som har verdi nok til og betale bota du får så for du ikke lov til og sitte i fengsel. Nekter du og betale så har politiet myndihet til og trekke bota rett av lønna de hvis du jobber.

En kammerat av meg som er politi så jeg vet litt om juste det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...