mr.john Skrevet April 20, 2006 Skrevet April 20, 2006 Lurer på nøyaktig hvor mange hester man maximalt kan få ut av en 99 mod 318i sedan hvis man chipper den?
ropa Skrevet April 20, 2006 Skrevet April 20, 2006 Vet ikke helt på desimalen, men vil tro mellom 10-15hk
jcvold Skrevet April 20, 2006 Skrevet April 20, 2006 http://www.bilelektronikk.no/ sine sider står da at du får +10 hk.
535-91 Skrevet April 20, 2006 Skrevet April 20, 2006 Kjøpte herfra http://www.itsfun.nu/trimchip/ , meget fornøyd med effekt og pris
Dan Skrevet April 20, 2006 Skrevet April 20, 2006 Kjøpte herfra http://www.itsfun.nu/trimchip/ , meget fornøyd med effekt og pris Dette var interessant. Tror det blir sverigetur til sommeren. Billig var det også Bedre enn griske ola donk
535-91 Skrevet April 20, 2006 Skrevet April 20, 2006 Er ikke sikkert du behøver dra til Sverige. Jeg skiftet min på under 1 time selv. Betalte forskudd og fikk sendt i brev, ingen ekstra avgifter
Dan Skrevet April 20, 2006 Skrevet April 20, 2006 Jeg vet, men sto på siden at modeller nyere enn '95 må de ta inn. Gjør ikke noe. Hadde tenkt en liten Sverigetur uansett. Nå blir det en stor en istedet
jcvold Skrevet April 21, 2006 Skrevet April 21, 2006 se på: www.trimchip.comalt står der... e46 318 stod ikke oppført hos de....
Øyvind L. Skrevet April 21, 2006 Skrevet April 21, 2006 Du får GARANTERT ikke +10hk.. Kansje 1hk eller kanske mindre enn orginalt.. Hva levrandøren av chip skriver må man ta med en klype salt. De skal jo tross alt selge produktet sitt. Hadde de skrevet at du kansje får 1 hk så hadde ingen kjøpt chip, vertfall ikke for 4000kr. Eneste grunn til og sette i chip er for og øke turtallsperren og for og fjerne V.Max hvis man har en bil med det ellers er det ingen vits.
535-91 Skrevet April 21, 2006 Skrevet April 21, 2006 Øyvind L, du har mye å lære... En ting kan jeg garantere deg, man kan ikke garantere at noe man ikke har prøvd ikke virker. Så bastante utalelser er i beste fall uvitenhet og mangel på kunnskap, da ser man ingen nyanser det er bare sort eller hvitt. Eneste måten å finne dette ut på er ved å prøve. Det kan nok variere fra bil til bil hvor mye du får, jeg fikk mine 9-10% og er storfornøyd.
Fredrik Skrevet April 21, 2006 Skrevet April 21, 2006 Øyvind L, du har mye å lære... En ting kan jeg garantere deg, man kan ikke garantere at noe man ikke har prøvd ikke virker. Så bastante utalelser er i beste fall uvitenhet og mangel på kunnskap, da ser man ingen nyanser det er bare sort eller hvitt. Eneste måten å finne dette ut på er ved å prøve. Det kan nok variere fra bil til bil hvor mye du får, jeg fikk mine 9-10% og er storfornøyd. Hva er så din viten og kunnskap på området ?... altså dokumentert viten og kunnskap...
Tumaz Skrevet April 21, 2006 Skrevet April 21, 2006 Jeg betalte 3000 for chip + mont hos be4you/brakes eller hva de heter. Og jeg merka stor forskjell, selv om jeg hadde orginalt eksosanlegg. jeg tror på 5-10 hester. bilen ble hvertfall mye sprekere, og drar bra fra 3500 -6800 omdr da sperra slår inn. så jeg syns det er verdt det, har man penger, selv om det bare er en 318.
Øyvind L. Skrevet April 21, 2006 Skrevet April 21, 2006 Øyvind L, du har mye å lære... En ting kan jeg garantere deg, man kan ikke garantere at noe man ikke har prøvd ikke virker. Så bastante utalelser er i beste fall uvitenhet og mangel på kunnskap, da ser man ingen nyanser det er bare sort eller hvitt. Eneste måten å finne dette ut på er ved å prøve. Det kan nok variere fra bil til bil hvor mye du får, jeg fikk mine 9-10% og er storfornøyd. Hva er så din viten og kunnskap på området ?... altså dokumentert viten og kunnskap... Etter diverse chipa motorer selv og andres erfaring. 99% av de jeg har snakket med sier at det er bortkastet penger.. Har chip i min S50B30 når og det hjalp ikke noe..! Hadde chip i min tideligere M50B25, den gikk ikke noe bedre. Snakket med en del personer på BMWCCN treff og de har heller ikke merket noe forbedring annet enn høyrer turtallsperre og fjerning av Vmax. Men noe høyere toppeffekt er det ingen som har fått. Kjøp en chip, mål bilen på en uavhenging rulle før og etter chippen er montert. Husk og nullstill ECU hver gang. Hvis du får 10hk ekstra toppeffekt så skal jeg tro deg.. Ende ingen som har kunne lagt frem slike papirer enda... Lykke til med chipen.
Øyvind L. Skrevet April 21, 2006 Skrevet April 21, 2006 Jeg betalte 3000 for chip + mont hos be4you/brakes eller hva de heter. Og jeg merka stor forskjell, selv om jeg hadde orginalt eksosanlegg.jeg tror på 5-10 hester. bilen ble hvertfall mye sprekere, og drar bra fra 3500 -6800 omdr da sperra slår inn. så jeg syns det er verdt det, har man penger, selv om det bare er en 318. Selv om din bil går bedre nå så betyr ikke det at du har fått 10hk mere i toppen, men du har kansje flyttet effektkurven din lenger ned slik at den feks yter 10 mere ved 500omdr.. At du kan dra den til 6800omdr er bra når man skal raskt ifra 0-100kmt. Man slipper somregel og legge inn 3 gir for og nå 100kmt da og hvis man slipper en giring så tjener man raskt noen hundredeler.. Men for all del, er ikke noe som er bedre enn at du er fornøyd og at du merker forskjell. Det er jo helt topp. Ikke noe og krangle på det. At du er fornøyd selv er jo det viktigste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå