Gå til innhold

Min E34 Touring. [Solgt 12.05.08]


 Share

Anbefalte innlegg

Surt med vannpumpa. Vannpumpa mi gikk på den grå 525i`n jeg hadde, men der klarte jeg å berge både radiator og alt annet, så jeg tror det skal en del til før toppen går.

Når regner du med å få i gang bilen forresten, gEIRA og jeg snakka om å dra i gang et lite treff med Tønsberg gjengen den uka her nå som jeg er sørpå og det er bra sladdeføre. Har forresten en liten ting liggende her som jeg tenkte du skulle få av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 348
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten ting til meg da gitt, nå ble jeg nyskjærrig :D .

Ja, vet egentlig ikke helt når den kommer på veien igjen, kommer litt ann på når jeg får radiator fra Schmiedmann. Skal ringe de imorra tidlig.

Godt å høre at toppen din ikke gikk i stykker, håper det beste for min bil også :roll: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å hjelpe, han spurte jo her og fikk svar :D .

Pratet med Schmiedmann i morges, får radiator sansyneligvis til Torsdag. Så da får jeg prøve å få den på veien Torsdag eller Fredag.

Er forøvrig en av de mest hektiske ukene på lenge. Mye jobbing, ettermiddager + sprengskifthelg, 4 års bursdagfeiring til min eldste sønn(barnebursdag & voksenbursdag) og minstemann er syk. Så det passer utrolig dårlig med def. BMW nå :? .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess, da er Touringen friskmeldt igjen :D . Fikk og monterte ny radiator igår, vannpumpe og termostat ble som tidligere nevt skiftet forrige helg.

Så nå er det skikkelig sirkulasjon på kjølevannsystem, toppen er like hel og det blåser skikkelig i varmeapp. etter jeg skiftet microfilter på onsdag :P .

Forøvrig var det 4 år siden jeg kjøpte den på onsdag. Og jeg hadde aldri skiftet microfilter, så da er det ikke rart att det blåste dårlig i varmeapp., det var helt sinnsykt fullt av dritt.

Her lakk gamle radiator.

Dig_kam_896.jpg

Defekt vannpumpe :shock: .

Dig_kam_903.jpg

Gamle microfilter.

Dig_kam_897.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for treff i mai med andre ord?

Snøen forsvinner jo ser det ut som, må nok utsette leken til nesten år ja.

Jepp, klar for treff, både bimmers & CCN i Mai :D .

Leken har jeg uansett ikke tid til denne helga, men skal prøve å få med meg CCN avd. Vestfold til onsdag :wink: .

nyyydelig bil.. perfekt senk og ikke en monsterfanger Wink liker ikke de som er over-senket.. hjul og hjulbue skal ha samme avstand hele veien rundt..

Nice;)

Takk skal du ha. Vurderer senkeskåler foran, senker 10mm, tror det hadde blitt perfekt 8) .

Og jeg må få på senkefjærene bak, har ikke fått montert de pga. nivåregulering, de senker 15mm.

Blir nok en flott familiecruiser da :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er sommerhjul montert, ser en go del bedre ut med de 8) .

Ellers så har jeg skjært i stykker in.pro lyktene, og ringer fra Umnitza er bestillt. Er veldig spent på hvordan det kommer til å se ut.

Hvis lyktene blir som jeg håper, så kommer jeg til å bestille klarglass tåkelyker også etterhvert.

Ellers så skal den senkes bak, skifte matter + annet pjus innvendig og poleres de nærmeste ukene.

Håper å ha en flott Touring innvendig og utvendig til vårmønstringen i April :D .

Her er noen bilder av en skitten Touring med sommersko.

Dig_kam_950.jpg

Dig_kam_952.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da er endelig Touringen frisk igjen. Skjærtorsdag beg. den og gå ugjevnt, ikke noe drag og virket som den gikk på 5 syl :? .

Det som jeg stusset litt på, var at på tomgang så virket den helt normal. Den virket også helt fint når den var kald, men beg. fuske etter ca 2min kjøring.

Var også en tikkelyd nå den beg. å fuske. Men ingen tikking ved kald motor.

Fikk tatt en diagnose igår, som forklarte at kamakselsensor var def. Fikk da også svaret på hvorfor den ikke fuska når den var kald. ECU gikk over på nødmodus når kjølevannet kom til 25 grader.

Byttet kamsensoren selv idag og BMW'n var endelig i go gamelt slag igjen :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ja, etter en lang og hard vinter, er Touringen klar for sommer med M5 bakfanger, hjemmemekka lyktespoilere og jeg har endelig fått lakkert frontleppa også :lol: . Men det er en ting jeg ikke er noe fornøyd med, det er at pærene i angel eyes ringene beg. å lyse svakere :? . Noen som har samme erfaring, evt. noen her som har bytta pærer i in.pro lyktene til noe bedre? Ihvertfall, her er noen bilder 8) .

Dig_kam_642.jpg

Dig_kam_644.jpg

Dig_kam_648.jpg

Dig_kam_652.jpg

Dig_kam_654.jpg

Dig_kam_660.jpg

Dig_kam_662.jpg

Dig_kam_663.jpg

hei, lurte på hvor langt bilen har gått jeg.. har en slik touring selv i 92 mod, bare at den er calypso rød. hvor mye brukte du på facelift og styling tilsammen? bilen er rimelig kjedlig original..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får sikkert kjøpt mye av det du trenger billig brukt i "bmw deler selges" forumet. litt senk noen feite hjul, angeleyes, og blink hvite blink rundt om, så er mye gjort..også ville jeg enten gått for den leppa til steffan i fronten eller v8fronten, hvis jeg skulle gjort noe..

eller så kan du rett og slett følge bildene i "bruksannvisningen"i inlegget ditt over for å få en perfekt e34touring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...