Gå til innhold

M5 Hjelp til kjøp

SanMiguel
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat har tenkt å dra for å se på denne bilen her!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7252357&sid=4aS8a4uEk113532&pos=6&tot=9

Vi lurer da på hva som kom i 95 i forhold til 91-94 modellene..

Lurer også på om det kan være lurt å gå for 3,6 literene istedet?

er prisen ganske grei, men prutbar?

takk for svar på forhånd.. det haster litt ettersom kjøpet snart må gjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,6 skal visstnok være mer driftsikker pga av mer legering i toppen. Dette er ting jeg har lest, men dog av rimelig pålitelige kilder. 3,8 skal visstnok gå merkbart bedre enn 3,6. Dette er det folk som kan svare på bedre enn meg..

Men da det blir S38 på meg så blir det 3,6..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touringen finnes heller ikke som 3,6 liter, bare som 3,8

dette visste jeg ikke..

bilen skal visstnok ikke ha hatt noen problemer motormessig..

Ikke mye info om bilen jeg sitter med så takker for svar!

ville dere gått for denne om touring var på ønskelisten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,6 skal visstnok være mer driftsikker pga av mer legering i toppen. Dette er ting jeg har lest, men dog av rimelig pålitelige kilder. 3,8 skal visstnok gå merkbart bedre enn 3,6. Dette er det folk som kan svare på bedre enn meg..

Hva mener du med "mer legering" i toppen ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En legering er en kombinasjon av to eller flere grunnstoffer hvor minst et skal være et metall. En legering med to grunnstoffer kalles en binær legering, med tre grunnstoffer kaller man det en ternær legering og med fire grunnstoffer kalles det en kvarternær legering. Legeringer er vanligvis utviklet for å få frem egenskaper som er mer gunstige enn i grunnstoffene. For eksempel er stål sterkere enn jern, mens messing er mer slitesterkt enn kobber og har finere glans enn sink.

så d så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...han meiner sikkert bedre legering...vil eg tru...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et TOATL BMW blad liggende her i huset hvor det er en komplett gjennomgang av E34 M5 som bruktbilkjøp... skaff deg det bladet og les det som står .. ganske nyttig..

stod en del om 3,6 litern kontra 3,8 litern.. at 3,6'en var en bedre motor eller noe .. kan ikke si det med nøyaktighet i og med at det er lenge siden jeg leste det, men syns å huske at det var det de mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...