Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen i annonsen har den gamle fronten, så dette er ikke noen '95 modell, den har derimot det nyere rattet, så det kan være en sen '94modell

Skrevet

3,6 skal visstnok være mer driftsikker pga av mer legering i toppen. Dette er ting jeg har lest, men dog av rimelig pålitelige kilder. 3,8 skal visstnok gå merkbart bedre enn 3,6. Dette er det folk som kan svare på bedre enn meg..

Men da det blir S38 på meg så blir det 3,6..

Skrevet
Touringen finnes heller ikke som 3,6 liter, bare som 3,8

dette visste jeg ikke..

bilen skal visstnok ikke ha hatt noen problemer motormessig..

Ikke mye info om bilen jeg sitter med så takker for svar!

ville dere gått for denne om touring var på ønskelisten?

Skrevet
3,6 skal visstnok være mer driftsikker pga av mer legering i toppen. Dette er ting jeg har lest, men dog av rimelig pålitelige kilder. 3,8 skal visstnok gå merkbart bedre enn 3,6. Dette er det folk som kan svare på bedre enn meg..

Men da det blir S38 på meg så blir det 3,6..

Hva mener du med "mer legering" i toppen ?... :?

Skrevet
3,6 skal visstnok være mer driftsikker pga av mer legering i toppen. Dette er ting jeg har lest, men dog av rimelig pålitelige kilder. 3,8 skal visstnok gå merkbart bedre enn 3,6. Dette er det folk som kan svare på bedre enn meg..

Men da det blir S38 på meg så blir det 3,6..

Hva mener du med "mer legering" i toppen ?... :?

En legering er en kombinasjon av to eller flere grunnstoffer hvor minst et skal være et metall. En legering med to grunnstoffer kalles en binær legering, med tre grunnstoffer kaller man det en ternær legering og med fire grunnstoffer kalles det en kvarternær legering. Legeringer er vanligvis utviklet for å få frem egenskaper som er mer gunstige enn i grunnstoffene. For eksempel er stål sterkere enn jern, mens messing er mer slitesterkt enn kobber og har finere glans enn sink.

så d så :)

Skrevet
3,6 skal visstnok være mer driftsikker pga av mer legering i toppen. Dette er ting jeg har lest, men dog av rimelig pålitelige kilder. 3,8 skal visstnok gå merkbart bedre enn 3,6. Dette er det folk som kan svare på bedre enn meg..

Men da det blir S38 på meg så blir det 3,6..

Hva mener du med "mer legering" i toppen ?... :?

Hmm...han meiner sikkert bedre legering...vil eg tru...

Skrevet

har et TOATL BMW blad liggende her i huset hvor det er en komplett gjennomgang av E34 M5 som bruktbilkjøp... skaff deg det bladet og les det som står .. ganske nyttig..

stod en del om 3,6 litern kontra 3,8 litern.. at 3,6'en var en bedre motor eller noe .. kan ikke si det med nøyaktighet i og med at det er lenge siden jeg leste det, men syns å huske at det var det de mente.

Skrevet

Hmm...han meiner sikkert bedre legering...vil eg tru...

Det tror jeg også... en blanding av flere legeringer gjør ikke automatisk metallet sterkere... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...