Gå til innhold

Bremse system E28


torgers
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 528 som jeg sliter med bremsene.. Når motoren ikke går er bremse pedalen helt fin, men når jeg starter den og trykker på bremse pedalen så går det 3 sekund og pedalen går helt i båtten :shock: trodde det var hovedbremse sylinderen så jeg bytten den, men problemet var der fortsatt.. Så trodde jeg att det kunne være abs'en så vi byttet ut den med t-skjøter igjen, men problemet var der fortsatt.. Så sjekket vi bremse slangene og fant ut at slangene framme svettet litt så jeg byttet de også, men enda ikke kvitt problemet :shock:

Så det jeg står igjen med nå er om at en eller annen bremse kalipter leker? eller om det er bremsekraft forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har byttet bremse trøkks akkumulatoren, men når bilen går å jeg bremser en gang så er pedalen som den skal være, men når jeg slipper den ut igjenn og trykker på den inn igjenn så kommer det en lyd fra bremsetrykk akkumulatoren og jeg klarer og trykke pedalen helt i bånn når den lyden er der :shock:, så nå får jeg ikke bilen godkjent..

Er det noen som vet va problemet er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftet systemet skikkelig? er det bremsetromler bak på bilen? i såfall kan det være lekkasje i en bremsesylinder, kan også være ett kaliper, sjekk dette grundig og husk å lufte godt, kan noen ganger være vanskelig å få luftet enkelte biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Luftet sikkelig ja, brukte bremselufter fra biltema, byttet hovedsylinder og bremskekraft forsterker.. har ikke tromler bak, ingen lekasje heller.. tror det er noe med en ventil i servosnekken som er synderen, for når jeg har rattet på full sving så kommer det en lyd fra snekken, den samme lyden kommer av å til når jeg bremser og da går pedalen sakte i bånn.. skal bytte servo snekke i morgen.. får håpe det fikser problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Luftet sikkelig ja, brukte bremselufter fra biltema, byttet hovedsylinder og bremskekraft forsterker.. har ikke tromler bak, ingen lekasje heller.. tror det er noe med en ventil i servosnekken som er synderen, for når jeg har rattet på full sving så kommer det en lyd fra snekken, den samme lyden kommer av å til når jeg bremser og da går pedalen sakte i bånn.. skal bytte servo snekke i morgen.. får håpe det fikser problemet

Lyd fra snekka?? Sikker på at det ikke er pumpa du hører ved full sving. Mest normalt det..

Men bare et tips: E28 kan faktisk være litt køddent å lufte bremser på når de har hydraulisk bremseservo. Ikke ofte jeg har vært borti det problemet, men husker fra gamledager at de kunne tulle litt avogtil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...