torgers Skrevet April 24, 2006 Skrevet April 24, 2006 Har en 528 som jeg sliter med bremsene.. Når motoren ikke går er bremse pedalen helt fin, men når jeg starter den og trykker på bremse pedalen så går det 3 sekund og pedalen går helt i båtten trodde det var hovedbremse sylinderen så jeg bytten den, men problemet var der fortsatt.. Så trodde jeg att det kunne være abs'en så vi byttet ut den med t-skjøter igjen, men problemet var der fortsatt.. Så sjekket vi bremse slangene og fant ut at slangene framme svettet litt så jeg byttet de også, men enda ikke kvitt problemet Så det jeg står igjen med nå er om at en eller annen bremse kalipter leker? eller om det er bremsekraft forsterker?
en325ic Skrevet April 24, 2006 Skrevet April 24, 2006 da vil æ tru d kan være calipern! men kæm som vet du e jo så godt i gang at d e jo bare å bytte den også=) så e alt nytt
Mr_Sunde Skrevet April 25, 2006 Skrevet April 25, 2006 Du har forhåpentligvis luftet skikkelig? Bruker den mye bremsevæske?
///Molly Skrevet April 25, 2006 Skrevet April 25, 2006 Bremse"bomben"!! Garantert.... Se her: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=17
torgers Skrevet April 25, 2006 Forfatter Skrevet April 25, 2006 Bremse"bomben"!!Garantert.... Se her: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=17 ahh... symtomene er helt lik.. skal bytte den i dag å se om det ordner seg, takk for hjelpen
torgers Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Skrevet Mai 7, 2006 Har byttet bremse trøkks akkumulatoren, men når bilen går å jeg bremser en gang så er pedalen som den skal være, men når jeg slipper den ut igjenn og trykker på den inn igjenn så kommer det en lyd fra bremsetrykk akkumulatoren og jeg klarer og trykke pedalen helt i bånn når den lyden er der , så nå får jeg ikke bilen godkjent.. Er det noen som vet va problemet er?
Haug530D Skrevet Mai 8, 2006 Skrevet Mai 8, 2006 Luftet systemet skikkelig? er det bremsetromler bak på bilen? i såfall kan det være lekkasje i en bremsesylinder, kan også være ett kaliper, sjekk dette grundig og husk å lufte godt, kan noen ganger være vanskelig å få luftet enkelte biler.
torgers Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Skrevet Mai 8, 2006 Har Luftet sikkelig ja, brukte bremselufter fra biltema, byttet hovedsylinder og bremskekraft forsterker.. har ikke tromler bak, ingen lekasje heller.. tror det er noe med en ventil i servosnekken som er synderen, for når jeg har rattet på full sving så kommer det en lyd fra snekken, den samme lyden kommer av å til når jeg bremser og da går pedalen sakte i bånn.. skal bytte servo snekke i morgen.. får håpe det fikser problemet
Pedi Skrevet Mai 8, 2006 Skrevet Mai 8, 2006 Har Luftet sikkelig ja, brukte bremselufter fra biltema, byttet hovedsylinder og bremskekraft forsterker.. har ikke tromler bak, ingen lekasje heller.. tror det er noe med en ventil i servosnekken som er synderen, for når jeg har rattet på full sving så kommer det en lyd fra snekken, den samme lyden kommer av å til når jeg bremser og da går pedalen sakte i bånn.. skal bytte servo snekke i morgen.. får håpe det fikser problemet Lyd fra snekka?? Sikker på at det ikke er pumpa du hører ved full sving. Mest normalt det.. Men bare et tips: E28 kan faktisk være litt køddent å lufte bremser på når de har hydraulisk bremseservo. Ikke ofte jeg har vært borti det problemet, men husker fra gamledager at de kunne tulle litt avogtil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå