TinaMor Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 http://www.dagbladet.no/dinside/2007/07/23/506925.html blir litt oppgitt jeg.. men, hvis staten norge får det som di vil, f.eks. at denne regelen kommer i drift med en gang (litt på spissen) men blir di å ta fra meg lappen da jeg er bare 20!!??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 aldersgrensen blir ikke satt ned fordi en overarbeidet forsker har funnet det ut. lurer litt på når forskere overbevviser politkerne ang bedre veier... http://www.full-tenning.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oak Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 http://www.dagbladet.no/dinside/2007/07/23/506925.htmlblir litt oppgitt jeg.. men, hvis staten norge får det som di vil, f.eks. at denne regelen kommer i drift med en gang (litt på spissen) men blir di å ta fra meg lappen da jeg er bare 20!!??? Kan ikke ta fra noen lappen sånn helt uten videre... Mange tusen som trenger og er avhengig av bil hver da, både til jobb o.l, så det er nok uaktuelt! Da flytter jeg til Sverige umiddelbart ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TinaMor Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 for å si det sånn, hadde ikke blitt forundret om di hadde gjort det.. Ja, mange er avhengig av bil, med så store avstander som det er her i norge, og ikke akkurat særlig godt utviklet offentlig rutenett.. Demokrati meg midt i øre.. Blir så oppgidd over alt det staten finner på av avgifter ol.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Dette kan de jo ikke gjøre.. Det blir for dumt! De kan jo ikke ta fra oss under 23 lappen da. Så tett! Noen burde vært skutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Dette kan de jo ikke gjøre.. Det blir for dumt! De kan jo ikke ta fra oss under 23 lappen da. Så tett! Noen burde vært skutt Jeg tror du kan være ganske trygg på at en evt. ny 23 års grense ikke vil få tilbakevirkende kraft... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Tror nok ikke det kommer til å skje at det blir innført uansett.. Men at noen i det hele tatt kan komme med en sånn idè. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Tror nok ikke det kommer til å skje at det blir innført uansett.. Men at noen i det hele tatt kan komme med en sånn idè. Man diskuterer faktisk felles regler på området i EU og en ny 23 års grense dukker jevnlig opp i debatten. Først som en ny grense for tungtransport, men senere også som et generelt kompromis når det gjelder grensen for førerkortet i alminnelighet. EU har allerede vedtatt at førerkortet kun skal gjelde for ti år av gangen med start i 2010 og trolig blir det også innført en ny felles årsgrense samtidig. Jeg tror en ny 23 års grense blir for drastisk, men at en ny 20 års grense er realistisk... grensen skal iallefall opp og ikke ned... akkurat det er det bred enighet om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TinaMor Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Synes at Norge har andre ting de kan prioritere før de setter dette opp på agendaen.. Synes ikke noe om at de skal sette opp aldersgrensen for bil, da synes jeg heller at en modenhetstest (som fredrik var inne på) er mye mer fornuftig. Da kan det jo hende at man luker ut mange som ikke er moden til å ta ansvar for en bil... For det er nok ikke bare mange 18 åringer som kanskje ikke burde ha lappen, men både 20-30-40-50-60-70 åringer... er en del bilister der ute som man skulle tru hadde tatt lappen som et nettkurs... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Synes at Norge har andre ting de kan prioritere før de setter dette opp på agendaen.. Synes ikke noe om at de skal sette opp aldersgrensen for bil, da synes jeg heller at en modenhetstest (som fredrik var inne på) er mye mer fornuftig. Da kan det jo hende at man luker ut mange som ikke er moden til å ta ansvar for en bil... For det er nok ikke bare mange 18 åringer som kanskje ikke burde ha lappen, men både 20-30-40-50-60-70 åringer... er en del bilister der ute som man skulle tru hadde tatt lappen som et nettkurs... HELT enig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 Denne saken engasjerer åpenbart mange og kreativiteten er derfor stor når det gjelder fremtidige begrensninger for unge sjåfører. Her er et nytt forslag fra Trygg Trafikk... http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 932037.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 Jeg har kjørt bil i Danmark i over 7 år, men jeg har faktisk aldri lært noe spesielt om danske trafikkregler... ... Forøvrig er det 21 år siden jeg kjørte opp i Oslo... de gamle er eldst... Så du kjørte opp i -86? For et fantastisk år å kjøre opp i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 Så du kjørte opp i -86? For et fantastisk år å kjøre opp i Jeg kan åpenbart ikke matematikk... jeg kjørte opp i 1985... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 Det mest prevantive i denne forbindelse må vel vær en hk begrensning opp til en viss alder eller et visst antall år med lappen. Smelle på med et krav om farts sperre på bilene de skal føre i tillegg, så snakker vi prevantivt! Jaggu glad jeg er så gammel som jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 12, 2007 Share Skrevet August 12, 2007 Så du kjørte opp i -86? For et fantastisk år å kjøre opp i Jeg kan åpenbart ikke matematikk... jeg kjørte opp i 1985... Hehe! jeg vet det bare fordi jeg ble født det året Skall ikke skryte på meg å være god i hoderegning! Bursdag idag faktisk, 21 år med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå