Lien Skrevet September 1, 2006 Forfatter Skrevet September 1, 2006 Nei det er felgene jeg ga 2500 kroner for. Spacere m/bolter koster med 2000 kroner..
Lien Skrevet September 2, 2006 Forfatter Skrevet September 2, 2006 Da er felgene satt på.. Er fornøyd jeg!
///MoePower Skrevet September 2, 2006 Skrevet September 2, 2006 Ikke så dumme de felgene der! Fått på spacerne på bildene?
Gunnar Skrevet September 2, 2006 Skrevet September 2, 2006 Må innrømme at jeg synes du har gjort smartere ting med bilen enn å kvitte deg med Alpinaene! Det ble greit, men synes Alpinaene var bedre.
Lien Skrevet September 2, 2006 Forfatter Skrevet September 2, 2006 Må innrømme at jeg synes du har gjort smartere ting med bilen enn å kvitte deg med Alpinaene! Det ble greit, men synes Alpinaene var bedre. Kan så være. Som sagt så er smaken som baken, men i virkeligheten ser bilen mer massiv ut. 235/45-17" dekkene gjorde også bilen mer fullkommen da de fyller ut hjulbuene mer, og gjør at den ser ikke sååå høy ut forran.
Lien Skrevet September 2, 2006 Forfatter Skrevet September 2, 2006 Ikke så dumme de felgene der! Fått på spacerne på bildene? 20MM Momo spacere sitter på ja... De neste planene nå er bytting av styresnekke, stamme og kryss + skifte av bremse akkumulator og blinklys glass. Da er det sikkert vinter, og på tide med Volvo 144 som jeg akkurat har kjøpt
Gunnar Skrevet September 2, 2006 Skrevet September 2, 2006 Må innrømme at jeg synes du har gjort smartere ting med bilen enn å kvitte deg med Alpinaene! Det ble greit, men synes Alpinaene var bedre. Kan så være. Som sagt så er smaken som baken, men i virkeligheten ser bilen mer massiv ut. 235/45-17" dekkene gjorde også bilen mer fullkommen da de fyller ut hjulbuene mer, og gjør at den ser ikke sååå høy ut forran. Tror deg jeg. Bilder forteller sjelden hele sannheten, selv om de sier mer enn tusen ord.
Lien Skrevet September 7, 2006 Forfatter Skrevet September 7, 2006 Ny bremseakkumulator ankommer i morgen (3. jeg prøver) + nye blinklys glass. Har polert kantene på felgene mine i 5 timer i dag for å få de ferdige til Våler. Skal få tatt bilder etter hvert.
Lien Skrevet September 8, 2006 Forfatter Skrevet September 8, 2006 Jeg rakk da bli ferdig med felgene i dag, og har brukt 8 timer tilsammen. Er MEGET fornøyd med resultatet, da felgene ser større ut. På avstand ser de i hvertfall rå ut. Etter hvert skal jeg lakkere senteret, noe som vil gjøre dem unike i tillegg Bilde kommer i løpet av helgen. Våler neste!
rolfi Skrevet September 8, 2006 Skrevet September 8, 2006 Blir det hvite blinklysglass på deg eller blir det originale oransje? Hvilken farge skal du lakke senteret? EDIT: Brukte du forresten noe malingsfjerner for å få av lakken på felgene? Og isåfall hvilken og hvordan? Bra jobba med bilen så langt!
Lien Skrevet September 9, 2006 Forfatter Skrevet September 9, 2006 Jeg har ikke bestemt meg for fargen enda, da det ligger litt i horisonten liksom Jeg brukte først malingsfjerner (vanlig), høytrykksspyler med veldig kraftig trykk og stålull. Når du har gjort denne rekkefølgen ca. 10 ganger pr. felg. Da har du fire stk blanke felger Skal få lagt ut bilder etterhvert.. Når det gjelder blinklysglassene blir de oransje, orignalt
Fredrik Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Når det gjelder blinklysglassene blir de oransje, orignalt Mmmmm... flott at den yngre garde viser forståelse for modellens historiske tilhørighet... ... Bilen er genial... et råskinn i mer eller mindre originale klær som kjører fletta av de fleste andre bilene på veiene...
///MoePower Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Stålull for å polere felgene? Blir det ikke mye småriper av det? Eller har du brukt MYYYE chrome-polish eller noe for å polere de etterpå? Det beste er jo om du bruker høyglanspoleringsett, da blir resultatet skikkelig profft, og nesten som ekte chrome da! De selger ett stort sett på www.gasolin.no , og der selger de også diverse poleringsmidler, og klarlakk for høyglanspolerte felger (for at de ikke skal irre/"ruste") osv osv. De har mye fint innen bilpleie og finpuss
Muren Motorsport Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Når det gjelder blinklysglassene blir de oransje, orignalt Mmmmm... flott at den yngre garde viser forståelse for modellens historiske tilhørighet... ... Bilen er genial... et råskinn i mer eller mindre originale klær som kjører fletta av de fleste andre bilene på veiene... hvis du har ett laaangt rettstrekke vel å merke.. i første sving åker de av veien.. kjørte om kapp med enn småtrimma b-ascona med 8v ohc 2.0i, i løpet av ca 1 mil så jeg ikke igjen bmw,n å den hadde samme chippen som lien's! forøvrig så var bremseskivene på bimmer'n mørkerøde når den omsider kom frem!
rolfi Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Jeg har ikke bestemt meg for fargen enda, da det ligger litt i horisonten liksom Jeg brukte først malingsfjerner (vanlig), høytrykksspyler med veldig kraftig trykk og stålull. Når du har gjort denne rekkefølgen ca. 10 ganger pr. felg. Da har du fire stk blanke felger Skal få lagt ut bilder etterhvert.. Når det gjelder blinklysglassene blir de oransje, orignalt Det er bra blinklysa blir originale! Jeg kunne aldri tenkt meg hvite blinklys på E21'n eller E12'n. Hadde du hjula på bilen og jekka den opp slik at de snurra? Jeg tenkte på å pusse ned BBS felgene mine på E12'n med å ha dem på bilen og starte den når hjulet sto oppfra bakken. Tenkte også å bare holde et sandpapir der, etter en stund gå over til finere og finere papir selvfølgelig med vann på. Etterpå å gå over med autosol, enda imens hjulet snurra. Bare holde et papir med autosol nedpå. Det jeg vet er at det iallefall funker på stål, men har ikke nok erfaring med aluminium.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå