ferieguru Skrevet Mai 7, 2006 Share Skrevet Mai 7, 2006 Hei.. Dette kommer sikkert som et dumt spm. til de fleste bil & bmw-guruene innpå her, hehe. Men jeg har en e34 som har rustfarge på bremseskivene, og da resten av bilen er nokså strøken, ville jeg gjerne blitt kvitt den rustfargen. Bortsett fra å kjøpe nye skiver rundtom, hva er enklest for å få det bort? Dette er min første bil og jeg har veldig lite peiling. Må begynne en plass, hehe. Mvh ferieguru:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet Mai 7, 2006 Share Skrevet Mai 7, 2006 Det e vel bare å bremse det bort!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet Mai 7, 2006 Share Skrevet Mai 7, 2006 Hvis bilen står i ro noen dager kan det komme rustfarge siden det er bart metall, men forsvinner når du har kjørt og bremset litt, ingen fare. Men hvis skivene har fått en ujevn overflate pga. rust må du kanskje bytte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mai 7, 2006 Share Skrevet Mai 7, 2006 kjør en liten tur og brems litt hardt så forsvinner det... ikke noe å være redd for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferieguru Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2006 Jepp takker! Bilen har stått et par uker nå i forbindelse med bytte av topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 7, 2006 Share Skrevet Mai 7, 2006 Hvis de er rustet og det er en slitekant på de, kan du ta de av og dreie bort den kanten i en dreiemaskin, du bør også skifte klossene da, men det er ikke absolutt nødvendig, spørs hvor mye penger du vil legge i det. Gjorde dette på en Opel jeg hadde, den gikk ikke gjennom EU kontroll pga mye rust på bremseskivene, tok dem av og dreidde av de, kjørte på etterkontroll og fikk det godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dannis Skrevet Mai 8, 2006 Share Skrevet Mai 8, 2006 om det er litt rust er det bare som de andre sier og bremse det bort, ingen fare der. men om det er mye slitekant er det bare å bytte skivene og gjerne klossene også, bremser er ikke noe å spare på. husk og sjekk på innsiden av skiven da det som regel slites mest der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå