Gå til innhold

Nino's e34 langtids prosjekt..


Nino
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

ja, nå har det ikke skjedd så mye. annet en at e34'n er satt til lagring. ( takk til deg mAZE )

Så, planen videre er som jeg har sagt før. å få litt mer effekt under panseret. har lenge hatt planer om å bygge om til 3.8l m5. men, nå har jeg slått meg litt unna det. og tenker litt på en turbomata m50b25.

dette er vanskelig å velge imellom. selv om det egentlig ikke er det.eller.. hmm.. men, turbo i bmw har jo vært en drøm lenge da. så lurer på om det ikke blir det. snakket litt med Oddis om dette.

så, jeg tror jeg begynner da med å gå til anskaffelse av en 525. og så da gå etter den "magiske" max 15% effektøkelse. altså. max 220hk ved godkjenning.

tenkte meg opp og slå av en prat med biltilsynet i Dogvalley imorgen.

Kom gjerne med tips og råd her. det setter jeg stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
ja, nå har det ikke skjedd så mye. annet en at e34'n er satt til lagring. ( takk til deg mAZE )

Så, planen videre er som jeg har sagt før. å få litt mer effekt under panseret. har lenge hatt planer om å bygge om til 3.8l m5. men, nå har jeg slått meg litt unna det. og tenker litt på en turbomata m50b25.

dette er vanskelig å velge imellom. selv om det egentlig ikke er det.eller.. hmm.. men, turbo i bmw har jo vært en drøm lenge da. så lurer på om det ikke blir det. snakket litt med Oddis om dette.

så, jeg tror jeg begynner da med å gå til anskaffelse av en 525. og så da gå etter den "magiske" max 15% effektøkelse. altså. max 220hk ved godkjenning.

tenkte meg opp og slå av en prat med biltilsynet i Dogvalley imorgen.

Kom gjerne med tips og råd her. det setter jeg stor pris på.

Akkurat dette er noe jeg selv har tenkt å gjøre med min 525 24V:)

Så dette håper jeg at du gjør, for dette prosjektet ditt vil jeg da følge med på:)

Når jeg kommer til å begynde med mitt turbo prosjekt vet jeg ikke enda, da jeg holder på å rette opp v-side pga påkjørsel:(

jeg kjenner ingen som er billige å flinke til dette, så da må man gjøre d selv, hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør der :D

vel, nå har jeg slått ifra meg tanken med turbo i e34'n. og gått tilbake til en total ombygging til m5.

har litt lyst på en e30-turbo. + at det blir altfor kostbart i første omgang. så jeg holder meg til m5-prosjektet i første omgang. + div karosseri modding.

teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør der :D

vel, nå har jeg slått ifra meg tanken med turbo i e34'n. og gått tilbake til en total ombygging til m5.

har litt lyst på en e30-turbo. + at det blir altfor kostbart i første omgang. så jeg holder meg til m5-prosjektet i første omgang. + div karosseri modding.

teck

veldig synd d da :( for jeg tenkte også på turbo, så da har d vært veldig spennende å høre fra andre hvordan d går, å va slags erfaring man for av forskjellige ting :)

Men jeg skal nok følge med i prosjektet ditt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke glem at det er mange andre gode turboprosjekter her på bimmers da. og tror det er en del m50b25-turbo motorer her også. eneste forskjellen er at de fleste bygger i et trangt e30 motorrom. mens vi har litt bedre plass i motorrommet. så kanskje noen mer lettvinnere løsninger :P

men, prøv å les litt igjennom de fleste turboprosjektene her på bimmers. samt e34 tråder. da får man en god pekepinne på hva som trengs av deler, modifikasjoner, tid og arbeid.

godt å se flere e34 eiere inne her :D

teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke glem at det er mange andre gode turboprosjekter her på bimmers da. og tror det er en del m50b25-turbo motorer her også. eneste forskjellen er at de fleste bygger i et trangt e30 motorrom. mens vi har litt bedre plass i motorrommet. så kanskje noen mer lettvinnere løsninger :P

men, prøv å les litt igjennom de fleste turboprosjektene her på bimmers. samt e34 tråder. da får man en god pekepinne på hva som trengs av deler, modifikasjoner, tid og arbeid.

godt å se flere e34 eiere inne her :D

teck

hehehe, elsker E34 jeg :D har 2 stk, en bensin og en diesel :wink:

har lett litt her inne ang turbobygg på E34, men har ikke funnet noen :(

har noe tips ang M50 bygg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

let litt på e30/e24/e36 trådene her inne også. mange e50 prosjekter her. noe spesifikt blir jo vanskelig å se. da det er mange prosjekter som er dyre og virkelig gjennomført. og andre budsjett-bygg. men, det eneste tipset er å forumonanere rundt på www.bimmers.no www.pure-pf.com www.zatzy.com

og se om du finner det du leter etter.

ok. da får jeg lete litt da :wink:

du kjenner ingen som er flinke til å rette opp, og er (billige) :wink: hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. da får jeg lete litt da :wink:

du kjenner ingen som er flinke til å rette opp, og er (billige) :wink: hehehe

joda kjenner noen som driver på privatbasis. men, de er ganske fylt opp med egne biler siden det er vinter.

synd d da :( skulle gjerne fått iorden denne bilen :(

bor jo ikke sååå langt unna flisa, hehehe. kanskje vi skal ta d på MSN? Ødelegger kanskje litt dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...