Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jepp anbefalt er vel å bytte hver gang.. kommer vel litt ann på hvor lenge de har sitti osv, men det går greit å bruke de samma et par ganger.. men er visstnok anbefalt å bruke torx-bolter på toppen, og du har antagligvis vanlige? isåfall ville jeg bytta til torx..

Skrevet

På M20 er det i hvert fall slik at sekskantboltene må erstattes med torx bolter, fordi hodene på sekskantboltene skvetter av. Vet ikke om det er slik på M30, men det er verdt å sjekke. Er sikkert kjent i BMW systemet.

Skrevet

Jeg kjører seks kant boltene på min av den grunn at det er 12/9 bolter og torx boltene er 10/9 bolter-dårligere kvalitet.

Skrevet

Står 6-kant på min M20B25 også.

Den har nå rundet 214 000 km.

Vurderer sterkt å bytte pga. skrekkhistoriene men synes også propan har et veldig godt argument her.

Er det egentlig nødvendig eller har det blitt blåst veldig opp pga. noen få skrekktilfeller? :roll:

Skrevet

Jeg har dradd til mine med 10 kilo opptil flere ganger... Men klart de er mye lengre enn noen nye,men holder enda.

Skrevet

Skiftet toppakning på 520 E28 med Torx bolter, ringte til Bmw og hørte om man måtte bytte disse, nei det var ikke nødvendig sa de.

Skrevet

Er det ikke mål på strekkbolter da?

Som nevnt kjenner jeg MB best, og der måler man lengden på bolten og dersom den er innenforverdien må den ikke byttes, dersom den har strukket seg over minstemål må den erstattes, og da skal alle erstattes.

Skrevet

Høres veldig logisk ut den siste forklaringen her.

Tenkte derfor at boltene som ryker har mest sansynlig blitt brukt 5-6 ganger uten at de har blitt byttet da M20 motorene begynner å bli nokså gamle samt "mekket" en del på.

Men avviser selvfølgelig ikke at det kan være en svakhet på dem også, siden designet også er forandret.

Noen som vet dette med sikkerhet her inne???

Skrevet
Må bytte toppakning på min m30 b28, noen som vet om jeg må bytte boltene på toppen?

Jeg skifter alltid strekkboltene.

Skal du spare penger på dette kan du jo også bruke den gammle toppakningen...

Det er lurt å skifte boltene, slik at du slipper å gjøre jobben 2 ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...