Jorgen Skrevet Mai 12, 2006 Skrevet Mai 12, 2006 Må bytte toppakning på min m30 b28, noen som vet om jeg må bytte boltene på toppen?
Ingebrigtsen Skrevet Mai 12, 2006 Skrevet Mai 12, 2006 Teoretisk skal du vel egentlig alltid gjøre det vel, mener å huske å ha lest engang at alle bolter som skal momentdras eller vinkeldras skal byttes etter hver gang
Scirre Skrevet Mai 12, 2006 Skrevet Mai 12, 2006 jepp anbefalt er vel å bytte hver gang.. kommer vel litt ann på hvor lenge de har sitti osv, men det går greit å bruke de samma et par ganger.. men er visstnok anbefalt å bruke torx-bolter på toppen, og du har antagligvis vanlige? isåfall ville jeg bytta til torx..
Jorgen Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Skrevet Mai 12, 2006 Ja har vanlige 6 kants bolter, får vel bestille nye da sånn at det blir skikkelig takk for svar!
BMWE34 Skrevet Mai 12, 2006 Skrevet Mai 12, 2006 Er det ikke torx boltene som er anbefalt skiftet hver gang, mens vanlig 6 kants bolter ikke behøves skiftes?
Bjørn 320 Skrevet Mai 12, 2006 Skrevet Mai 12, 2006 Kvifor bør ein absolutt bruke torx? Er vel berre hovudet på bolten som er ulik, og dermed kva verktøy ein må ha?
Jan e34 Skrevet Mai 12, 2006 Skrevet Mai 12, 2006 På M20 er det i hvert fall slik at sekskantboltene må erstattes med torx bolter, fordi hodene på sekskantboltene skvetter av. Vet ikke om det er slik på M30, men det er verdt å sjekke. Er sikkert kjent i BMW systemet.
propan Skrevet Mai 12, 2006 Skrevet Mai 12, 2006 Jeg kjører seks kant boltene på min av den grunn at det er 12/9 bolter og torx boltene er 10/9 bolter-dårligere kvalitet.
TBG.E30 Skrevet Mai 12, 2006 Skrevet Mai 12, 2006 Står 6-kant på min M20B25 også. Den har nå rundet 214 000 km. Vurderer sterkt å bytte pga. skrekkhistoriene men synes også propan har et veldig godt argument her. Er det egentlig nødvendig eller har det blitt blåst veldig opp pga. noen få skrekktilfeller?
propan Skrevet Mai 12, 2006 Skrevet Mai 12, 2006 Jeg har dradd til mine med 10 kilo opptil flere ganger... Men klart de er mye lengre enn noen nye,men holder enda.
Haug530D Skrevet Mai 12, 2006 Skrevet Mai 12, 2006 Skiftet toppakning på 520 E28 med Torx bolter, ringte til Bmw og hørte om man måtte bytte disse, nei det var ikke nødvendig sa de.
Simen Malerbakken Skrevet Mai 13, 2006 Skrevet Mai 13, 2006 Er det ikke mål på strekkbolter da? Som nevnt kjenner jeg MB best, og der måler man lengden på bolten og dersom den er innenforverdien må den ikke byttes, dersom den har strukket seg over minstemål må den erstattes, og da skal alle erstattes.
TBG.E30 Skrevet Mai 13, 2006 Skrevet Mai 13, 2006 Høres veldig logisk ut den siste forklaringen her. Tenkte derfor at boltene som ryker har mest sansynlig blitt brukt 5-6 ganger uten at de har blitt byttet da M20 motorene begynner å bli nokså gamle samt "mekket" en del på. Men avviser selvfølgelig ikke at det kan være en svakhet på dem også, siden designet også er forandret. Noen som vet dette med sikkerhet her inne???
Kaptein Vom Skrevet Mai 13, 2006 Skrevet Mai 13, 2006 Må bytte toppakning på min m30 b28, noen som vet om jeg må bytte boltene på toppen? Jeg skifter alltid strekkboltene. Skal du spare penger på dette kan du jo også bruke den gammle toppakningen... Det er lurt å skifte boltene, slik at du slipper å gjøre jobben 2 ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå