acewolf Skrevet Mai 12, 2006 Share Skrevet Mai 12, 2006 Hjelp meg! Jeg skulle ta ut stemplene i dag, men på den siste skruen til stempel nr4 klarte jeg å ødelegge det ene torx hodet! Får akkurat ikke nok feste til å skru den rundt?? Hva kan jeg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mai 12, 2006 Share Skrevet Mai 12, 2006 Akkurat for lite til å skru den ut eller inn igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acewolf Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2006 Til å skru den ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mai 12, 2006 Share Skrevet Mai 12, 2006 Hmm, viss du kan få tak i ein grisepikk som passar burde det gå med den. Dette er omtrent som ein gjengetapp, berre at den er konisk og har linx-gjenger. Dermed skrur du den nedi "feil" veg til den tek tak og "låser" seg fast. Dermed skal du kunne skru ut skruen ganske lett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 12, 2006 Share Skrevet Mai 12, 2006 Sveis på en mutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cicca Skrevet Mai 12, 2006 Share Skrevet Mai 12, 2006 Heter det seriøst det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mai 12, 2006 Share Skrevet Mai 12, 2006 Heter det seriøst det?? Sjukt navn, men det gjer visst det! Eg har i allfall aldri høyrt andre navn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Mai 12, 2006 Share Skrevet Mai 12, 2006 skrueuttrekker heter det i kataloger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mai 12, 2006 Share Skrevet Mai 12, 2006 skrueuttrekker heter det i kataloger.. Hmm, godt mulig det! Men poenget er at den kan brukast til å skru ut skruar med øydelagt hovud... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet Mai 12, 2006 Share Skrevet Mai 12, 2006 har du prøvd å bruke en wisegriptang vis du kommer til ell en rørtang? det har i hvertfall hjulpet meg med bolter som har sitti fast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acewolf Skrevet Mai 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2006 har du prøvd å bruke en wisegriptang vis du kommer til ell en rørtang? det har i hvertfall hjulpet meg med bolter som har sitti fast Er du gal eller? Kan da ikke bruke en rørtang for å løsne skruene på rådelagera! Klarer det så vidt med en skralle jo, hehe, det er jo endel NM som skal til for å løsne de. Men hva er en wisegripetang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 13, 2006 Share Skrevet Mai 13, 2006 Bruk vanlig rørtang av den typen du skrur inn med en en ceratert gjenge hylse. Skikkelig rør tang. Det er bare 2,5 kg den er trekt til med,så den er ikke så jævli. Eller prøv å slå ned en 10mm fastnøkkel,evt 9mm over bolten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Mai 13, 2006 Share Skrevet Mai 13, 2006 prøv å slå på en mindere pipe..eller prøv med rørtang, vannpumpe tang eller schannel lock tang... får du ikke ut den da, borr inn i skrunen med links borr, kommer den ikke da, prøv sånn extraktor kitt ting å slå inni den å prøv å skru ut skruen, eller prøv med gris pikk..! kan du varme opp råden litt så hjelper det så slipper skruen litt lettere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mai 13, 2006 Share Skrevet Mai 13, 2006 jeg vil og anbefale og prøve med en sveis tang som vi kaller det da. slik klipe tank med skrue på som du strammer. den har hjulpet meg mange ganger. eller en rørtang med mutterstramming på. kommer den ikke da er det noe feil som ikke er i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein Vom Skrevet Mai 14, 2006 Share Skrevet Mai 14, 2006 Det jeg bruker på slike bolter, er hammer og meisel. Lag et hakk i det ene hjørnet og slå bolten rundt slik at den skrur seg ut. Hvis ikke kan du slå en 12kantet pipe over bolten. Men da bør du bruke muttertrekker for ikke å "vri" pipa løs igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå