Gå til innhold

Hjelp! Siste rådelager skrue!!

acewolf
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, viss du kan få tak i ein grisepikk som passar burde det gå med den. Dette er omtrent som ein gjengetapp, berre at den er konisk og har linx-gjenger. Dermed skrur du den nedi "feil" veg til den tek tak og "låser" seg fast. Dermed skal du kunne skru ut skruen ganske lett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å bruke en wisegriptang vis du kommer til ell en rørtang? det har i hvertfall hjulpet meg med bolter som har sitti fast ;)

Er du gal eller? Kan da ikke bruke en rørtang for å løsne skruene på rådelagera! Klarer det så vidt med en skralle jo, hehe, det er jo endel NM som skal til for å løsne de.

Men hva er en wisegripetang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk vanlig rørtang av den typen du skrur inn med en en ceratert gjenge hylse.

Skikkelig rør tang.

Det er bare 2,5 kg den er trekt til med,så den er ikke så jævli.

Eller prøv å slå ned en 10mm fastnøkkel,evt 9mm over bolten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å slå på en mindere pipe..eller prøv med rørtang, vannpumpe tang eller schannel lock tang... får du ikke ut den da, borr inn i skrunen med links borr, kommer den ikke da, prøv sånn extraktor kitt ting å slå inni den å prøv å skru ut skruen, eller prøv med gris pikk..! kan du varme opp råden litt så hjelper det så slipper skruen litt lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil og anbefale og prøve med en sveis tang som vi kaller det da. slik klipe tank med skrue på som du strammer. den har hjulpet meg mange ganger. eller en rørtang med mutterstramming på. kommer den ikke da er det noe feil som ikke er i orden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg bruker på slike bolter, er hammer og meisel.

Lag et hakk i det ene hjørnet og slå bolten rundt slik at den skrur seg ut.

Hvis ikke kan du slå en 12kantet pipe over bolten. Men da bør du bruke muttertrekker for ikke å "vri" pipa løs igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...