Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
0,6 tråd og Argon er vanlig.

Bare for å pirke er "mating" og ampere det samme.

Du øker ampere ved mer tråd-alltid trinnløst.

Og øker volt med den andre,enten bryter eller trinnløst.

hmm.. på skolen så har vi 2 brytere.. en skal være for mating å den andre for ampere! å det er jo forskjellig tråder å bruke.. rørtråd og slikt..

Skrevet
0,6 tråd og Argon er vanlig.

Bare for å pirke er "mating" og ampere det samme.

Du øker ampere ved mer tråd-alltid trinnløst.

Og øker volt med den andre,enten bryter eller trinnløst.

ja d er rett.. tenkte feil! men det er jo også forskjellige tråder å velge mellom.. rørtråd etc

Skrevet

jeg har kempi apperat! er stor fornøyd! aldri noe tull..! har esab på jobben, nå skal ikke jeg si esab bare er dritten, får det er det sikkert ikk, men det vi har på jobben er ikke brukbart! etterbrenner'n ryker og kødder hele tia! tråd mater'n kødder av å til! strømpa er også blitt jæveli slitt! så d gjør det ikke mye likere!

på kempi'n sitter strømpa høyere enn på esab apperatet, det tror jeg er en fordel!

Skrevet
0,6 tråd og Argon er vanlig.

Bare for å pirke er "mating" og ampere det samme.

Du øker ampere ved mer tråd-alltid trinnløst.

Og øker volt med den andre,enten bryter eller trinnløst.

hmm.. på skolen så har vi 2 brytere.. en skal være for mating å den andre for ampere! å det er jo forskjellig tråder å bruke.. rørtråd og slikt..

Den kan umulig være lett å stille inn :?

Rørtråd er ikke MIG men MAG pga må ha aktiv gass ala secure etc :wink:

Og det gjaldt bilsveising,da er det eneste som fungerer innen rørtråd en bunnstrengs-tråd med lite strøm.

Skrevet
0,6 tråd og Argon er vanlig.

Bare for å pirke er "mating" og ampere det samme.

Du øker ampere ved mer tråd-alltid trinnløst.

Og øker volt med den andre,enten bryter eller trinnløst.

hmm.. på skolen så har vi 2 brytere.. en skal være for mating å den andre for ampere! å det er jo forskjellig tråder å bruke.. rørtråd og slikt..

Den kan umulig være lett å stille inn :?

Rørtråd er ikke MIG men MAG pga må ha aktiv gass ala secure etc :wink:

Og det gjaldt bilsveising,da er det eneste som fungerer innen rørtråd en bunnstrengs-tråd med lite strøm.

Han kan uanz ikkej sveise et karroseri med MIG førr d e en inaktiv gass og skal brukes til sveising av aluminium! æ skreiv jo inn en nytt svar etter den du svarte på! og apparatet heter OFTE MIG men er bare gass og tråd som er skiftet ut!

Skrevet
Han kan uanz ikkej sveise et karroseri med MIG førr d e en inaktiv gass og skal brukes til sveising av aluminium! æ skreiv jo inn en nytt svar etter den du svarte på! og apparatet heter OFTE MIG men er bare gass og tråd som er skiftet ut

Nå er ikke jeg noe biloppretter men sveiser,men brukes det ikke mig når en sveiser på bil?

Da må jeg i tilfelle oppdateres for det gjør alltid jeg.

Evt med en renere aktiv gass en gang iblant bare.

Skrevet

Har alltid trodd at matinga var hastigheten på tråden... men det har du sikkert mere peiling på enn meg, var litt kjapp med det korfatta og lite gjennomtenkte svaret.

Skrevet
sveis i vei dere så skal jeg komme å se om det er bra, jeg er sveiseinspektør :lol:

Hehe,bra noen kan ndt også da.

For det er IKKE lett.

Skrevet

bruk ett sveiseapparat som har mer enn 2 brytere å stille på, da de er umulige å stille inn.

Skal du sveise karosseri bør du bruke ett apparat med tråd og gass, husker ikke helt i farten hva det heter men er det ikke Mig mon tro? forveksler alltid Mig med Tig og omvendt, er så mange forskjellige meninger om hva som er hva, hehe :D

Skrevet
TIG er til aluminium det. Da bruker man vel strøm og tilsatstråd. Blir steike fint hvis man kan det :D

TIG er ikke spesiellt til alu,sveiser alt med det,stål,rustfritt alu etc etc...

Men TIG med vekselstrøm er spesiellt til alu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...