R.E.H Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 0,6 tråd og Argon er vanlig.Bare for å pirke er "mating" og ampere det samme. Du øker ampere ved mer tråd-alltid trinnløst. Og øker volt med den andre,enten bryter eller trinnløst. hmm.. på skolen så har vi 2 brytere.. en skal være for mating å den andre for ampere! å det er jo forskjellig tråder å bruke.. rørtråd og slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 0,6 tråd og Argon er vanlig.Bare for å pirke er "mating" og ampere det samme. Du øker ampere ved mer tråd-alltid trinnløst. Og øker volt med den andre,enten bryter eller trinnløst. ja d er rett.. tenkte feil! men det er jo også forskjellige tråder å velge mellom.. rørtråd etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 jeg har kempi apperat! er stor fornøyd! aldri noe tull..! har esab på jobben, nå skal ikke jeg si esab bare er dritten, får det er det sikkert ikk, men det vi har på jobben er ikke brukbart! etterbrenner'n ryker og kødder hele tia! tråd mater'n kødder av å til! strømpa er også blitt jæveli slitt! så d gjør det ikke mye likere! på kempi'n sitter strømpa høyere enn på esab apperatet, det tror jeg er en fordel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 0,6 tråd og Argon er vanlig.Bare for å pirke er "mating" og ampere det samme. Du øker ampere ved mer tråd-alltid trinnløst. Og øker volt med den andre,enten bryter eller trinnløst. hmm.. på skolen så har vi 2 brytere.. en skal være for mating å den andre for ampere! å det er jo forskjellig tråder å bruke.. rørtråd og slikt.. Den kan umulig være lett å stille inn Rørtråd er ikke MIG men MAG pga må ha aktiv gass ala secure etc Og det gjaldt bilsveising,da er det eneste som fungerer innen rørtråd en bunnstrengs-tråd med lite strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 0,6 tråd og Argon er vanlig.Bare for å pirke er "mating" og ampere det samme. Du øker ampere ved mer tråd-alltid trinnløst. Og øker volt med den andre,enten bryter eller trinnløst. hmm.. på skolen så har vi 2 brytere.. en skal være for mating å den andre for ampere! å det er jo forskjellig tråder å bruke.. rørtråd og slikt.. Den kan umulig være lett å stille inn Rørtråd er ikke MIG men MAG pga må ha aktiv gass ala secure etc Og det gjaldt bilsveising,da er det eneste som fungerer innen rørtråd en bunnstrengs-tråd med lite strøm. Han kan uanz ikkej sveise et karroseri med MIG førr d e en inaktiv gass og skal brukes til sveising av aluminium! æ skreiv jo inn en nytt svar etter den du svarte på! og apparatet heter OFTE MIG men er bare gass og tråd som er skiftet ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 Bare for å pirke er "mating" og ampere det samme. NEI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 Han kan uanz ikkej sveise et karroseri med MIG førr d e en inaktiv gass og skal brukes til sveising av aluminium! æ skreiv jo inn en nytt svar etter den du svarte på! og apparatet heter OFTE MIG men er bare gass og tråd som er skiftet ut Nå er ikke jeg noe biloppretter men sveiser,men brukes det ikke mig når en sveiser på bil? Da må jeg i tilfelle oppdateres for det gjør alltid jeg. Evt med en renere aktiv gass en gang iblant bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 Bare for å pirke er "mating" og ampere det samme. NEI Forklar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 Har alltid trodd at matinga var hastigheten på tråden... men det har du sikkert mere peiling på enn meg, var litt kjapp med det korfatta og lite gjennomtenkte svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 sveis i vei dere så skal jeg komme å se om det er bra, jeg er sveiseinspektør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 sveis i vei dere så skal jeg komme å se om det er bra, jeg er sveiseinspektør Hehe,bra noen kan ndt også da. For det er IKKE lett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 bruk ett sveiseapparat som har mer enn 2 brytere å stille på, da de er umulige å stille inn. Skal du sveise karosseri bør du bruke ett apparat med tråd og gass, husker ikke helt i farten hva det heter men er det ikke Mig mon tro? forveksler alltid Mig med Tig og omvendt, er så mange forskjellige meninger om hva som er hva, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 TIG er til aluminium det. Da bruker man vel strøm og tilsatstråd. Blir steike fint hvis man kan det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 TIG er til aluminium det. Da bruker man vel strøm og tilsatstråd. Blir steike fint hvis man kan det TIG er ikke spesiellt til alu,sveiser alt med det,stål,rustfritt alu etc etc... Men TIG med vekselstrøm er spesiellt til alu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå