Zerpent Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 Sliter med å ta av hengerfestet på min e46 touring. Følger instruksjonsboka men får ikke til å vri det hjulet så langt att hengerfestet løsner. Jeg bruker nøkkel til å låse opp, drar hjulet litt ut (ca 5mm) og vrir. Kjenner at det løsner litt men ikke nok til at det detter ut av festet. Det røde merket på hjulet kommer ikke lenger enn begynnelsen på den grønne streken. Ser i boka at det røde merket skal havne ca midt på den grønne streken. Gjør jeg noe feil eller sitter hjulet bare skikkelig godt fast? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerpent Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2006 Er ikke sikker på om jeg får låst skikkelig opp med nøkkelen siden jeg får vridd hjulet like mye uten nøkkelen i. Han som hadde bilen før hadde ikke satt på beskyttelseshetta for låsen så jeg måtte bruke litt 5-56 for å løse opp dritten som var der. Kan det være at låsen er full av dritt slik at den ikke blir skikkelig opplåst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerpent Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2006 Ingen andre som har opplevd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Mai 18, 2006 Share Skrevet Mai 18, 2006 Jeg har ikke opplevd det, men vet at det er viktig å holde disse avtagbare hengerfestene rene og passe på at alle bevegelige deler er smurt for at de skal fungere. Prøv å guff på med mer CRC ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 Fikk du orden på problemet?? Har samme problem på E39 Touring. Antagelig smuss i låse, får ikke vridd nøkkelen mer enn 2 grader Noen som har skiftet lås, eller har andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 når jeg tøk av mitt så var mitt mest verdifulle verktøy en boks med wd-40... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 Skjønner. Har prøvd det, men det her er nok litt verre. Andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 vinkelkutter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerpent Skrevet April 18, 2007 Forfatter Share Skrevet April 18, 2007 Fikk det av til slutt. På andre siden av låsen så er det en svart plast hette. Jeg brukte et tynt skrujern for å få av denne hetten. Bak der var det helt vanvittig mye dritt. Spraya på masse 5-56 samtidig som jeg drog og vridde på hjultet som skal låse opp hengerfestet. Dette løste problemet for meg. Jeg hadde ikke problem med selve nøkkelen da. Det var hjulet som skal låse opp som hadde satt seg fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 flott Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galldrian Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 Har akkurat samme problem som du hadde Zerpent. Jeg gjorde det du tipset om her men det sitter dønn fast! Det virker rustet fast til selve stammen under Sitter på en E39 98' touring som jeg nettopp kjøpte, misstenker at det har vært på siden dag 1. Jeg er ganske sikker på at jeg gjør det riktig: 1. Låser opp 2. Drar hjulet ut 5mm for så å dreie med klokka 45grader til det ikke vil mer (det røde hakket på hjulet peker da mot meg) og holder det der. 3. Røsker løs det jeg er god for, har også prøvd og stå på driten men til ingen nytte. Brukte en halv boks 5-56 i alle krinkel kroker, får se om det rikker seg etter det har virket en stund men det virker ikke lovende. Noen andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 Er det forresten noen som har tatt av et ettermontert/fastmontert hengerfeste på E46 (Sedan) da? Skal til å begi meg ut på dette, og lurer på om jeg må ha noe kutteverktøy med meg eller ei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greeno Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 Har akkurat samme problem som du hadde Zerpent. Jeg gjorde det du tipset om her men det sitter dønn fast! Det virker rustet fast til selve stammen under Sitter på en E39 98' touring som jeg nettopp kjøpte, misstenker at det har vært på siden dag 1.Hadde samme problem...kjøpte nylig en E36 97 touring, hvor det hengerfeste var rustet fast, så jeg ikke fikk dratt det ut selv om jeg fikk vridd bryteren rundt. Liten slegge eller tung hammer!!!! Gi den ett par rapp på begge sider like under kula, så mekanismen får ett sjokk....da burde den løsne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galldrian Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 Hadde samme problem...kjøpte nylig en E36 97 touring, hvor det hengerfeste var rustet fast, så jeg ikke fikk dratt det ut selv om jeg fikk vridd bryteren rundt.Liten slegge eller tung hammer!!!! Gi den ett par rapp på begge sider like under kula, så mekanismen får ett sjokk....da burde den løsne Etter mye hamring på sidene av henger festet skulle de bare to solide kakk på toppen så datt dritten ned Røyk pære i ene baklyse pga vibrasjonene sikkert i prosessen hehe, heldigvis hadde jeg en reserve! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brækkdans Skrevet Juli 17, 2008 Share Skrevet Juli 17, 2008 har akkurat kjøpt e34 touring og tror ikke denne nøkkelen følger med!? Hvordan ser den ut?? altså nøklen for demontering/montering av avtagbart hengerfeste.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå