Gå til innhold

Kjøre veivhusvent. rett i eksosen

Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, så bare for å få dette rett : veivhusventilasjonen kommer ut fra motorblokken i framkant av toppen, på siden, rett ved vanosen. Derfra går det en slange til spjellhuset. problemet er bare at det går to slanger inn i spjeldhusets forkant ved siden av hverandre. Hvordan skal jeg da koble på en evnt. catch tank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M52 og M50 har to helt forskjellige systemer for veivhusventilasjon

På M52 sitter det en ventil og en slange som går til innsugmanifoilen (ingen til spjeldhuset som på M50) og en slange fra bunnen av denne ventilen går ned til nederst på oljepeilepinnen.

DVS at oljen og dampen separeres bedre..

Denne greia er montert på M52 og ikke M50!

m52-7.gif

Er det sånn at dampen/oljen fra veivhusventilasjon senker oktantallet? Er det en fordel å ha catch tank på biler uten turbo/kompressor også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så bare for å få dette rett : veivhusventilasjonen kommer ut fra motorblokken i framkant av toppen, på siden, rett ved vanosen. Derfra går det en slange til spjellhuset. problemet er bare at det går to slanger inn i spjeldhusets forkant ved siden av hverandre. Hvordan skal jeg da koble på en evnt. catch tank?

De to slangene du snakker om går det kjølevæske i! Er der for å unngå frost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for informerende innlegg. Men det store spørsmålet er jo da: hvilken slange er det da som kommer ut fra toppen ved vanosen? Jeg la merke til at månedensbil for mai, en 325 turbo hadde montert et filter rett ut fra denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way, hvis det går kjølevann inn i spjeldhuset, vil ikke dette varme opp huset, med påfølgende lavere temperatur på innsugsluften? Bare en tanke...

Har tenkt på det samme. Hva med å lage en kran for sommer og vinter?

Har det noe for seg rent effektmessig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...