Pauls1 Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 solgte bilen min for en stund siden, sendte med han som kjøpte den omreg/salgsmelding papirene når han dro så han kunne levere dem hos biltilsynet på tur hjem.(vet man ikke skal gjøre det, men han virket som en ok fyr) men nå viser det seg at han aldrig har levert dem på biltilsynet, ringte han i sta å spurte om han kunne gjøre det i nermeste fremtid.. men det orket han ikke for han hadde så mye jobb osv osv dvs at jeg ikke får sagt opp forsikringen min på gamle bilen så hva gjør jeg? balltre? er det min bil fortsatt siden den ikke er omregistrert? har jo skrevet kjøpekontrakt da. takker for alle gode råd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Prøv å true han med anmeldelse kan jo være en begynnelse! Noen folk er jo bare helt idiot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 kan du ikke bare avskilte den? (kanskje dumt spm).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 om du veit hvor fyren bor henn så gå til han på natta å ta med deg skiltan...så levere du dem inn!...det har jeg gjort hvis han har bodd i nærheten...men jeg vet ikke hvordan det stiller seg når han nekter å lever salgs melding.. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 ALLTID to eksemplarer av salgsmelding. Men det har du vel lært nå.. Jeg ville dratt og henta skiltene, levert de til Biltilsynet og sagt opp forsikringa. Tenker han får fart i ræva da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Ring han igjen nå og si at hvis ikke salgsmelding foreligger hos biltilsynet imorgen tidlig så blir bilen meldt stjålet umiddelbart. Det er din bil og din forsikring,så han har stjålet bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Hehe... Den var ikkje dom propan. Men når dei har skreve salgsmelding, blir det vel litt vanskeleg å melde bilen stjelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Ring han igjen nå og si at hvis ikke salgsmelding foreligger hos biltilsynet imorgen tidlig så blir bilen meldt stjålet umiddelbart.Det er din bil og din forsikring,så han har stjålet bilen. Men hvordan stiller egentlig det der seg så lenge kjøperen har kjøpskontrakt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Ring han igjen nå og si at hvis ikke salgsmelding foreligger hos biltilsynet imorgen tidlig så blir bilen meldt stjålet umiddelbart.Det er din bil og din forsikring,så han har stjålet bilen. Men hvordan stiller egentlig det der seg så lenge kjøperen har kjøpskontrakt? Og nøkler til bilen, etc.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Har samme problemet,fikk fortsatt purringer fra forsikring og diverse,tok kontakt med han,kjefta han huden full og vi dro sammen opp til biltilsynet og leverte salgsmelding sammen så jeg var sikker på at den var levert. Det jeg gjorde med forsikring var at jeg dro til Gjensidige og forklarte problemet.Dette var ikke noe de aldri hadde hørt om før for å si det sånn,så de regnet ut hva forsikringen kostet den perioden og skrev ut giro til han!Ikke til meg sånn at han bare kunne ignorere den og.Men nekter han å samarbeide anmelder du han for kontraktsbrudd eller lignende,men hvor langt du kommer med det vet jeg ikke for det er faktisk selger som skal levere melding til tilsynet...Noe jeg kommer til å gjøre neste gang jeg selger bil...Men lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerEklund Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Stikk å ta skiltene hans...enkelt og kjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Det eneste og lureste du kan gjøre her er og hente skiltene og levere dem inn hos biltilsynet, han får ikke dem ut uten å omregistrere bilen og da må han jo levere salgsmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 neste bilen du selger får du selge ferdig registrert! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jr. Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Kan jeg anbefale en telefon til biltilsynet der du forklarer situasjonen ? Vet om en god del av disse problemene som løses ved å levere inn salgsmelding til "ukjent". Det er visst ikke helt etter boka, men treffer du rette person så løser det seg. Ring 06650 og spør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 spørs om ikke jeg og min bror må ta oss en tur og hente skiltene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå