Gå til innhold

Litt for stolt Honda eier!

javewl
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, ikke diss bmw sine firere da!! Er det en bmw med tilsvarende vekt/hk som kan knekke disse prelude vti sakene så er det nemlig en gammal god en med firer!!!

Du må nok grave dypere i arkivet før du uttaler deg neste gang :D

Les om igjen, jeg disser ikke BMW sine 4 sylinder motorer. Påstår du nå at en gammel BMW med samme kg/hk forhold vil kjøre fra en Prelude VTI på bane, eller vil en eldre 4 sylinder BMW motor gå bedre enn en VTI motor?

Forøvrig er det jo ørten måter å sammeligne slikt på, og man har det med å velge det som passer sin favoritt best. Min påstand er vel at ingen 4 sylindret umodifisert BMW vil kjøre fra nevnte Prelude på bane f.eks. Jeg er riktignok ingen ekspert på BMW så det kan være de en gang har laget noe skikkelig gromt som jeg ikke vet om. Men så langt jeg vet så har alle gromme BMW'er minst 6 sylindre.

Min har nok bare fire sylindre ja, og jeg er rimelig sikker på at den preluden hadde blitt etter ja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, men nå var det jo ikke driftsikkerheten som var et tema heller. Og ihvertfall ikke nissan, men at mange her med sine kommentarer demonstrer en uvitenhet om Honda og spesiellt Honda Vtec. Hvis noen av dere insisterer på å latterliggjøre Honda's Vtec motorer, mens dere synes BMW lager fenomenale motorer, så kunne det jo være fristende å spørre hvor mange HK BMW har på sin sprekeste fabrikkstandard 2 liters motor :P Det er noe som kalles "man skal ikke kaste stein i glasshus" folkens :P

Men, men, noen vil jo alltid være usaklige da, man får bare prøve å la være å irritere seg over det. Tror jeg har fått fram min mening om dette temaet nå ihvertfall :)

hvilket bilmerke får flest priser for motorkonstruksjon HVERT eneste år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg snakker om bilen i annonsen. En 96 modell var det vel? Så sammenligningen med 2.3 M3 E30 var bra, siden den kom først i 95?

No gjekk E30 M3 ut av produksjon for ca. 15 år sidan, så bilen er faktisk mykje eldre enn riskokaren ;)

Joda, kebabtralla (jeg kan vel bruke sleng siden du gjør det :wink:) er gamlere og kjappere ja. Hvor mye kjappere på en gitt bane kan vi jo bare spekulere i.

Jeg vet ikke, men regner med at du vil ha det til at det er bmw. Har du noe facts for dette?

Da har vi altså funnet en sammenlignbar motor/bil som hadde vært kjappere enn Preluden. Så jeg lurer igjen på hvorfor dere (ikke alle, men noen) er så ivrig på å hetse en bil som er så bra? Det er lov å like BMW best, og det er lov å mene at BMW er best, men hvorfor alle usaklighetene? Det er riktignok slik på de fleste (alle?) forum, men det gjør det ikke noe riktigere av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi altså funnet en sammenlignbar motor/bil som hadde vært kjappere enn Preluden. Så jeg lurer igjen på hvorfor dere (ikke alle, men noen) er så ivrig på å hetse en bil som er så bra? Det er lov å like BMW best, og det er lov å mene at BMW er best, men hvorfor alle usaklighetene? Det er riktignok slik på de fleste (alle?) forum, men det gjør det ikke noe riktigere av den grunn.

http://www.dn.no/dnBil/article782486.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorteorm - Hvis det er dagens 2 liter du skal ha fram til, så er det en rekke4 på 163 hk ved 4000 O/min og 340 Nm ved 2000 O/min. Denne motoren sitter i bla. annet E87, E90, E91, E60 og E61. Den har en toppfart på 218 km/t avhengig av hvilken serie den sitter i og om det er sedan eller touring. 225 km/t er det raskeste og sitter i E90 320d. Sprekeste 2 liters bensinmotoren sitter i 320si. Denne er en rekke4 som yter 173 hk ved 7000 O/min og 200 Nm ved 4250 O/min. 0-100 km/t går unna på 8,1 sekunder og toppfarten nåes på 225 km/t..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men regner med at du vil ha det til at det er bmw. Har du noe facts for dette?

2006: http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... ies04.html

Og her er foregående år: http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... ous04.html

Det er stort sett BMW som vinner mest hvert år, men Honda plukker også en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Kan jeg spørre deg hva du gjør her på Bimmers.no?

sier seg selv at på et bmw Forum .får du ikke en riskoker til å være bere en en bmw.

prøv riskokeren.no :P

måtte bare få det ut! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg hva du gjør her på Bimmers.no?

sier seg selv at på et bmw Forum .får du ikke en riskoker til å være bere en en bmw.

prøv riskokeren.no :P

måtte bare få det ut! :P

Heisann, hadde jo glemt av denne tråden :D Jeg er på bimmers av samme grunn som andre forum, nemlig at det er underholdende og lærerikt.

Prøver ikke å få en riskoker til å være bedre enn en kebabtralle, men var ute etter å holde opp et speil til de som slengte mest dritt om den hondaen. Jeg synes sånne fanatiske "hate alle andre biler enn den jeg har selv" er ganske tåpelig. Spesiellt når man ikke helt har greie på det en snakker om. Smak er jo forskjellig og subjektivt, så man kan aldri bli enig om utseende og slike ting, men ytelse er jo en mer målbar enhet, derfor påpeket jeg at det er teit å ha tregere bil selv når man hetsa hondaen for å være treig. Jeg har hatt en slik bil i 4 år og vil bestemt hevde at den ikke er treig. Men du har jo rett i at siden dette er et bmw forum så fortoner det seg mest som kverulering fra min side. Men er det slik at mange her på bimmers faktisk vil være så snever i sine synspunkter av rent prinsipp? For meg så blir det jo litt sånn "jeg liker nugatti og alt annet pålegg smaker dritt, derfor vil jeg ikke smake på noe annet heller". Men sånn er det jo med noen av dagens ungdom, de lever på grandiosa og burger og er lykkelig uvitende om all annen god mat de går glipp av.

Sjekket forresten årets motor prisene ja, og bmw hadde forsynt seg bra der. Men tre priser på sju år kan vel knappest sies å være hvert ENESTE år som en skrev over her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre priser på sju år? De får vel jevnlig tre priser hvert år. Hvor har du det med 3 på 7 ifra?

Ellers så er det nok sånn at de som har bmw mener at det meste annet er dritt ja. Sånn er det vel med stor sett alle bilfantaster. Sikker på at det er ikke mange medlemmer i clubhonda som liker bmw heller! Men av og til er det heldigvis lov å være realist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 på 7 er for årets motor. Stemmer at de tar andre priser og, men tenkte nå at det var den gjeveste jeg da :wink: Ser man på totale antallet priser kommer nok bmw svakere ut. 3 av 7 er jo nesten halvparten, og bedre enn noen annen enkeltfabrikant. Men ville bare påpeke nok en drøy påstand (at de vant hvert år). Tenker man generelt så kan man si at Honda også vinner hvert år. Og Toyota tipper jeg.

edit: Forresten trodde jeg Audi var det største hatobjektet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorteorm, jeg er ikke ikke en person som bare ser svart-hvit og jeg liker andre biler enn bare bmw. Men du sier "var ute etter å holde opp et speil til de som slengte mest dritt om den hondaen". Sorry, ikke no personlig, men det er ganske fjollette å skulle være moralens vokter og kverulant på et bmw forum da det hele starta med det som sto annonsa. Dvs. "til alle BMW eiere rundt i landet, ett bytte er IKKE tema".

Så viss du ser så starta ikke det du kaller "sånne fanatiske "hate alle andre biler (eller bare bmw) enn den jeg har selv"" fra dette forumet det her. Det som starta det var annonsa, og ikke fanatikkere fra dette forumet, noe det sikkert finnes. Og siden det ikke var noen fra forumet som direkte starta det, hva gviner du for?

Så hadde du giddi å tatt deg en bolle og hold gnål? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...