Gå til innhold

Hva er det magiske med BMW?

RenZor
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kunne ikke kjent meg mer igjen i innlegget ditt RenZor.

Først hadde jeg tenkt til og kjøpe meg en 2001/02 Audi A4 Avant, men så skulle fattern selge BMWn sin, så jeg kjøpt like gjerne den. Hadde egentlig tenkt til og selge den til fordel for en A4, men etter en stund i bilen ble jeg mer og mer glad i den :D Det eneste jeg kunne tenke og bytte i nå, er en annen BMW med mer motor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes den?

BMW er ikke om å vite, men om å tro!

Du må tro på noe for å føle glede....Jesus er en fiktiv person, er det noen som er villig til å ta meg på den? Å gå til tannlegen er et herk, men hvor mange av oss undersøker faktisk at tannlegen er tannlege? Det holder å tro!

BMW er for meg mye mer følelse og anerkjennelse enn et mekanisk vidunder. Det handler om å tro. Jeg tror at jeg er et bedre menneske enn de med Toyota, så enkelt er det.

At jeg får med meg en fullkommen bil i slengen, ja det er et pluss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart frelst for en 5-6 år siden, når jeg kjøpte bilen til papsen. Dette var en E36 318i. Vart rett og slett imponert over hvor god den bilen var å kjøre.

Har fortsatt samme bilen i dag, men den er under ombygging til en 320.

Er derfor jeg kjører rundt i en Mazda 323 F :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så kunne jeg ikke utstå Bmw for en 2-3 år siden. Synes de var harry og en bil folk kjøpte seg kun for status. Så kjørte jeg Bmw på kjøreskolen og fant ut hvor utrolig deilige bilder det er. Så mye digg utstyr, god komfort, pent utseende+++ Fant ut at det er ikke no galt med bilen, men enkelte som kjører bmw (ikke folk her inne som har peiling da ;)) Så nå har jeg heldigvis blitt forvandlet til en Bmw entusiast som gleder seg til å kjøpe sin første Bmw snart :)

Du er ikke den eneste som har blitt påvirka av kjøreskolen.

Før kunne jeg ikke fordra BMW, det var vel helst fordi alle andre sa at det var dritt, kebabvogn etc.

Så begynte jeg med kjøretimer i en e46 320i.

Jeg ble forelska i 6er-lyden ved første akselerasjon. Bakhjulstrekk på glattkjøring var også ett pluss.

Når en kamerat kjøpte seg en E34 525i ble jeg virkelig forelska.

Det er en nydelig blanding av komfor og sportslighet i den bilen.

Nå er jeg solgt til BMW og tråler daglig gjennom autodb på let etter en 325i e30 med facelift til en grei pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altid likt BMW, å etter j kjøpte e30 og solgte den til søster'n, får å kjøpe meg e36.. å vær dag jeg ser gammle e30'n "min" gjør det vondt inni meg å se den forfalle.. så folk kan si at en bil er bare en ting! men BMW har sel!!

de som kjører BMW blir som regel frelst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ennå er relativt ung (knapt 16) så har jeg hatt 1 moped, en lettmotorsykkel og tre biler.

Jeg startet med daihatsu.. Den var FOR dårlig rett og slett.. (resulterte i at den ble skogsbil/herjebil/kjøre i stykkerbil..

Deretter fikk jeg meg Ford.. (en granada 2,3 GL) skulle restaurere den, og hadde liksom ikke slått meg ned på noe spesiellt merke.. Der og da var alt likegyldig for min del..

Så fort jeg begynte å skru på Forden gikk det opp for meg hvor sykt dårlige de er byggd opp!! :x Må ut med hele dashbordet for å skifte ei pære inni der f. eks.. (helt på tryne!)

Så med de erfaringene skaffet jeg meg en gammel BMW E23 728i med en del rust, men motoren gikk som ei klokke, så den ble fort fikset opp det lille som feilet den mekanisk, og jeg har såvidt det er prøvd den, og det fasinerer meg hvor godt den går, og hvor presist alt og alle delene, samt motor og girkasse virker! ( :P )

Jeg har nå hatt den gleden i ett par år, og nå faller det meg IKKE inn å like noen andre bilmerker enn BMW!

Jeg har funnet mitt bilmerke, og her har jeg slått meg ned! Punktum! :)

Det er kun en ting jeg liker bedre enn BMW, og det er muskelbunter av noen sinte amerikanere! 8)

Senere i livet kommer jeg nok til å ha ett par amerikanere stående strøkene nybyggde i garagen, kun tatt frem iblant når det måtte være treff og godvær, mens jeg skal ha ett par selvbyggde BMW`er som "hverdagsbil" og sportsbil for å bruke på veiene, og også på treff og slikt.

For øyeblikket står den BMW`n i småbiter i garagen, og jeg har holdt på i over ett år, og regner med å ha den ferdig lakkert, og ombygd til M30 3,5 liter rekkesekser med turbo om 2-4 år..

(Blir ikke noe vanlig bygg, og det vil koste PENGER, så derfor vil det ta sin tid + en del lån/sponsing fra foreldre inntill jeg får tjent inn alt og betalt dem tilbake.)

DER har dere grunnen til at jeg smelter når noen sier BMW :wink::love:

Èn gang BMW, alltid BMW! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er kjøregenskaper i en komfortbil, med sportslige tendenser. Og som nevnt her, Motorsport historikken gjør den spesiell. Husker da jeg kjøpte is'en, ble helt forelsket i lange svinger og kjøre tur.

Som flere sier; man trenger ingen grunn for å ta seg en kjøretur, og kjører gjerne omveier dit man skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...