TCCW Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Noen som har gjort dette før, som har hints og tips? Evt. DIY ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 varm opp foringen med en liten brenner, og slå den ut med en slaghammer... det er lettest hvis du får bilen opp i god høyde, på en bukk eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 la et verksted med rette verktøy ta seg av den jobben. Koster ikke så mye. Forsøkte meg på mine men etter mye banning sendte jeg dritet vekk. søk etter traversforinger så har du litt å lese på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 varm opp foringen med en liten brenner, og slå den ut med en slaghammer... det er lettest hvis du får bilen opp i god høyde, på en bukk eller lignende. hehe, får du det til er foringene usannsynlig dårlige. Foringen smelter om du varmer den opp, og da blir det bare værre å få den ut. Du må ha det spesialverktøyet eller en god presse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 varm opp foringen med en liten brenner, og slå den ut med en slaghammer... det er lettest hvis du får bilen opp i god høyde, på en bukk eller lignende. hehe, får du det til er foringene usannsynlig dårlige. Foringen smelter om du varmer den opp, og da blir det bare værre å få den ut. Du må ha det spesialverktøyet eller en god presse. ee ja vel.. har nå funka fint for meg de gangene jeg har bytta, men.. med litt tålmodighet så går alt ann.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 og det er e30 du har byttet på? Det skal være ganske umlig å slå traversforingene ut med en hammer. Husker ikke i farten hvor mange tonn som måtte til, men du klarer uansett ikke nok trykk med hammerslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glenng Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Jeg prøvde også å bytte på min,men måtte desverre gi bort jobben til verkstedet...var ganske dyre å bytte syns jeg å huske , betalte et par tusen + foringer :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2006 Takker for svar. Får se om jeg ikke leverer den inn heller og sparer meg for kosen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2006 Forresten.. vet at man må ha presse for å få ut foringene, men er det noen som har tatt av traversen før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Forresten.. vet at man må ha presse for å få ut foringene, men er det noen som har tatt av traversen før? Ikke noe problem det, men det beste er å løfte bilen opp med 2 søyler eller noe for å komme til, tror det blir kronglete å komme til viss den står på bakken. Nå er det en stund siden jeg gjorde dette men etter hva jeg husker så må du skru av følgende: Eksosanlegg Bremserør Boltene som går gjennom traversforinger feste i bakkant på klokka støtdemperne akslingen Mener det er dette i hovedtrekk. Har du fått ned akslingen er det lett å brenne ut foringene med skjærebrenner, kan være greitt å levere hele traversen til verksted også, ett Bmw verksted skifter kanskje foringene når de står på bilen, men er det ett annet verksted er det ikke sikkert de har utstyr for dette å da må de ta ned traversen, så da skal de ha betalt for å ta ned traversen, skifte foringer sette den opp igjen å lufte bremser, tror jeg brukte ca 2 timer på å ta den ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Det er på ingen måte noe vanskelig å få av traversforingene på e30 hvis de skal byttes!! Bare å brenne de ut faktisk. Varm som f... på utsiden av foringen,på selve traversen,til det er veldig varmt-type rett før rødt-tre dunk med hammeren så er de ute! Så Toro her har nok helt rett. De nye smører man inn med zalo og trykker inn igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2006 Takk for utfyllende svar Dragonlove. Snakker dere om å få ut foringene når traversen er ute av bilen eller når den står på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Lettere å legge den ned under bilen. Av med mellomaksel,bremse slanger,stab stag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Takk for utfyllende svar Dragonlove.Snakker dere om å få ut foringene når traversen er ute av bilen eller når den står på bilen? Går sikkert når det står på bilen også, men det hadde ikke vært min bil å skjærebrenner Nei du bør nok skru ned traversen, sveiset dørken på min gammle 520 en gang, på undersiden vel å merke, da begynnte det så smått å ulme inne i bilen i støydempingsmaterialet, måtte ha en kar inni bilen med blåsepistol. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Eg hadde store problem ein gong eg skulle skfite foringer på ein E36. Hadde heller ikkje tilgang på verktøy til å varme opp jevelskapet, så endte med at me borra ut heile faenskapet! Å få den nye foringen på plass, var litt verre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå