Gå til innhold

Skifte traversforinger på BMW e30.


TCCW
 Share

Anbefalte innlegg

varm opp foringen med en liten brenner, og slå den ut med en slaghammer... det er lettest hvis du får bilen opp i god høyde, på en bukk eller lignende.

hehe, får du det til er foringene usannsynlig dårlige.

Foringen smelter om du varmer den opp, og da blir det bare værre å få den ut.

Du må ha det spesialverktøyet eller en god presse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varm opp foringen med en liten brenner, og slå den ut med en slaghammer... det er lettest hvis du får bilen opp i god høyde, på en bukk eller lignende.

hehe, får du det til er foringene usannsynlig dårlige.

Foringen smelter om du varmer den opp, og da blir det bare værre å få den ut.

Du må ha det spesialverktøyet eller en god presse.

ee ja vel.. har nå funka fint for meg de gangene jeg har bytta, men..

med litt tålmodighet så går alt ann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.. vet at man må ha presse for å få ut foringene, men er det noen som har tatt av traversen før?

Ikke noe problem det, men det beste er å løfte bilen opp med 2 søyler eller noe for å komme til, tror det blir kronglete å komme til viss den står på bakken.

Nå er det en stund siden jeg gjorde dette men etter hva jeg husker så må du skru av følgende:

Eksosanlegg

Bremserør

Boltene som går gjennom traversforinger

feste i bakkant på klokka

støtdemperne

akslingen

Mener det er dette i hovedtrekk.

Har du fått ned akslingen er det lett å brenne ut foringene med skjærebrenner, kan være greitt å levere hele traversen til verksted også, ett Bmw verksted skifter kanskje foringene når de står på bilen, men er det ett annet verksted er det ikke sikkert de har utstyr for dette å da må de ta ned traversen, så da skal de ha betalt for å ta ned traversen, skifte foringer sette den opp igjen å lufte bremser, tror jeg brukte ca 2 timer på å ta den ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på ingen måte noe vanskelig å få av traversforingene på e30 hvis de skal byttes!!

Bare å brenne de ut faktisk.

Varm som f... på utsiden av foringen,på selve traversen,til det er veldig varmt-type rett før rødt-tre dunk med hammeren så er de ute!

Så Toro her har nok helt rett.

De nye smører man inn med zalo og trykker inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar Dragonlove.

Snakker dere om å få ut foringene når traversen er ute av bilen eller når den står på bilen?

Går sikkert når det står på bilen også, men det hadde ikke vært min bil å skjærebrenner :roll:

Nei du bør nok skru ned traversen, sveiset dørken på min gammle 520 en gang, på undersiden vel å merke, da begynnte det så smått å ulme inne i bilen i støydempingsmaterialet, måtte ha en kar inni bilen med blåsepistol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde store problem ein gong eg skulle skfite foringer på ein E36. Hadde heller ikkje tilgang på verktøy til å varme opp jevelskapet, så endte med at me borra ut heile faenskapet!

Å få den nye foringen på plass, var litt verre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...