Gå til innhold

E34 5 serie sedan


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er en stund siden jeg har eid en E34 nå. Jeg skal ha meg en E34 eller E30, men det er E34 som står i fokus. Har et maksbudsjett på 40 000 med prutemargin. Skal titte på en 88 530i nå til Onsdagen. Den har gått 300 000km og han forlanger 30 000 for den. Den skal fikses før salg. Hvordan er disse modellene mht. forbruk og liknende? Hvor lenge vil 530i`en holde med tanke på at den har 300 000km bak seg?

Skal også titte på en 90 520i med totalt 262 000 km bak seg. Det er byttet motor og den har gått 160 000 km (94 mod. motor). Bilen er damekjørt og det ser ut som om den er svært velholdt. Hun forlanger 40 000 men prisen var prutbar. Hvordan er 129 hesteren i forhold til 150 hesteren? Er 129 hesteren holdbar? Jeg regner med at 150 hesteren er den samme som satt i min 97 E39 520i?

Hva syns dere? Jeg hadde vært veldig takknemlig om jeg fikk litt informasjon om hva jeg evt bør være obs på, erfaringer osv.

Ja, jeg har benyttet søkefunksjonen i forumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde uten tvil valgt en E-30 325i, med du Tas har vel dame og kansje en liten, da er E-34 eit ypperlig valg, men ville gått for en 525i montert KN og effektanlegg, lyden er orgasmisk av den gamle 12v.

Har dessverre ikkje vert borti 530, så den kan eg ikkje uttale meg om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville gått for 530. er ikke så allerverst på mila (kommer jo så klart an på foten som trøkker), og jeg veit de har bra automat kasser. pluss at det er jo greit med trøkk i den;) mulig 325 har bra lyd med effektanlegg og kn, men åtter med kn gjør iallefall susen! pluss at det ikke er så mange av dewm som ruller på veiene.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrest bra ut at du vil ha deg ein E34 :D

Personleg ville eg ha gått for 24v vist du absolut skal ha deg ein 520. Den har sterkere topp og er mykje meir trøkk i!

520 12v (sånn som eg har) er det fint lite trøkk i og er kjent for dårleg topp.

På E34 skal du generelt sjå etter:

- Bensinpumpa

- Vannpumpa

- Vindusvisker (slår den i panseret?)

- Rust på kanaler og rundt tanklokket.

- Vibrasjoner i 90 - 120 km/t.

Håper dette kan hjelpe deg litt.

Btw, min er altid til salgs vist prisen er riktig :D

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1112626

Hylland sin er også pr dags dato til salgs (535ia)

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1113831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er en stund siden jeg har eid en E34 nå. Jeg skal ha meg en E34 eller E30, men det er E34 som står i fokus. Har et maksbudsjett på 40 000 med prutemargin. Skal titte på en 88 530i nå til Onsdagen. Den har gått 300 000km og han forlanger 30 000 for den. Den skal fikses før salg. Hvordan er disse modellene mht. forbruk og liknende? Hvor lenge vil 530i`en holde med tanke på at den har 300 000km bak seg?

Skal også titte på en 90 520i med totalt 262 000 km bak seg. Det er byttet motor og den har gått 160 000 km (94 mod. motor). Bilen er damekjørt og det ser ut som om den er svært velholdt. Hun forlanger 40 000 men prisen var prutbar. Hvordan er 129 hesteren i forhold til 150 hesteren? Er 129 hesteren holdbar? Jeg regner med at 150 hesteren er den samme som satt i min 97 E39 520i?

Hva syns dere? Jeg hadde vært veldig takknemlig om jeg fikk litt informasjon om hva jeg evt bør være obs på, erfaringer osv.

Ja, jeg har benyttet søkefunksjonen i forumet ;)

12v er ikke noe racer, men det er en jævla fin lyd i den :D . Veldig fornøyd med min... og 12v er veldig holdbar, min lever fortsatt :D gått over 325,000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal du bruke denne bilen til egentlig ?

Om den skal brukes til normal kjøring, er det ikke lurere å se på biler som ikke har kjørt så vanvittig langt .. ?

Jeg kjenner ikke til E34 spesielt god, men jeg har kjørt litt med en 530 med v8'ern og det er en ok maskin.. ikke veldig rask.. det skal man huske på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at jeg har en 520 88 modell (12 ventilern) og den har rundet 350 000KM. Bruker nermest ingen olje og har ikke hatt noe spes trøbbel med den enda. Slitedeler må jo selvfølgelig byttes på alle biler.

Har litt rust rundt tanklokk etc men det er jo lett å ta seg av.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24v er å foretrekke ja.

Drar mye bedre fra bunn, samt bruker mye mindre bensin.

520 12v er rimeli dau, mens 520i 24v spøtter greit unna.

12v klarte jeg ikke å kjøre under 1,1 l/m mens 24v har jeg kjørt ned i 0,7 l/m

Liker og lyden bedre av 24v er mer kvass, sint =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrest bra ut at du vil ha deg ein E34 :D

Personleg ville eg ha gått for 24v vist du absolut skal ha deg ein 520. Den har sterkere topp og er mykje meir trøkk i!

520 12v (sånn som eg har) er det fint lite trøkk i og er kjent for dårleg topp.

Btw, min er altid til salgs vist prisen er riktig :D

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1112626

Ja, ikke sant? ;) Takk for tips. Jeg trenger ikke absolut en 520i. Det kan godt være en 525i, 530i etc, men kravet er rekke6. Skinn frister, men automatgir er ikke aktuelt desverre.

hva skal du bruke denne bilen til egentlig ?

Jeg skal ha denne som en bil ved siden av E60`en. Skal brukes bla. til øvelseskjøring.

hva skal du bruke denne bilen til egentlig ?

Stemmer det. Er sekseren i den 530i`en jeg skal se på.

24v er å foretrekke ja.

Drar mye bedre fra bunn, samt bruker mye mindre bensin.

520 12v er rimeli dau, mens 520i 24v spøtter greit unna.

12v klarte jeg ikke å kjøre under 1,1 l/m mens 24v har jeg kjørt ned i 0,7 l/m

Liker og lyden bedre av 24v er mer kvass, sint =)

Jøss. Kanskje jeg bare skal se på 520i`er til denne prisen med 24v motoren. De er jo priset rimelig greit..

Forøvrig så skulle eier fikse en del med 530i`en. Han skulle fjerne all rust og lakkere osv. Han ville levere fra seg en bil som var 100%, så dette tyder jo på at han har brydd seg litt om bilen..

Flere nytige tips mottas med STOR takk.

Her er forøvrig noen av bilene som er under vurdering;

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...