Gå til innhold

Ekstreme vibrasjoner i E34 ved nedbremsing fra 100-70 km/t


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. har lest over en del tråder på forumet om ulike årsaker til vibrasjoner i E34, men har ikke funnet helt noe som rimer til min...

Når jeg kjører i f.eks 50 kmt så er det overhodet ingen risting.. tight og god på veien...

derimot.. passerer jeg 80 begynner jeg å kjenne at det rister litt.. om jeg BREMSER ned fra 100 til f.eks 70.. så rister det noe så sinnykt!! bremser jeg fra 70 til 40 etc så er det NULL risting... hmm..

Har nye bremser, nye dempere, og dekk er balansert...

Noen tips?

Skrevet

kast i bremseskiver?

husk at nye skiver må bremses inn, skal vel unngå harde oppbremsinger første 50-100 mila??

det er det første som slår meg...

rengjorde du navet skikkelig før du satte på skiva?

har du rette sentreringsringer til felgene?

detta har vi vært borti på e28 m535'en bruder'n hadde... jævli irriterende greier... :evil:

Skrevet

I følge bmwe34.net er dette et klassisk resultat av slitte foringer på casterstengene.

Noe av ristinga kan være dekk osv, men har samme symptomene jeg og satser på at skifte av casterstagene skal redde dagen.

Kan si fra hvordan det ble når jeg skifter til helga :)

( om du ikke har skifta selv innen den tid )

Skrevet

Det vet jeg ikke.. var skiftet før jeg kjøpte bilen - har kvittering på alt osv, men selger sa det var bare å balansere dekka, så skulle alt være ok - men det stemte ikke.. service ble utført på BMW verksted, så det skulle ikke være noe tull der iallefall.. alt mulig rart ble byttet, men ikke casterstagforinger...

Skal prøve å skifte de.. selger de på GS?

Skrevet

Skifta casterstagene i dag på min og ser ut til at vibrasjonene forsvant som dugg for solen.

Problemet med disse stagene er foringene.

Du trenger egentlig en hydraulisk presse eller lignene for å få foringene inn i de "festene" som er på stengene.

Har du ikke ne slik prsee tilgjengelig er det best å kjøpe casterstag med foringene montert så du slipper den jobben.

Du trenger så bare en 22 millimeter fastnøkkel og en pipe med 22 millimeter så er det egentlig en grei jobb.

De kan være litt harde å få av, men en hammer eller brekkhjern gjør jobben enklere. Når du først har fått av stagene og foringene på er det gjort på en halvtime pr dekk.

Vi hadde ikke 22 millimeter fastnøkkel så vi brukte litt lang tid.

Skrevet

Har nå kjørt fra Sandefjord til Oslo og nå er det ikke vibrasjoner igjen i bilen.

Bilen glei fint i hastigheter som det tidligere har rista godt gjennom også nedbremsninger gikk greit

Tror jeg skal ha en 4hjulskontroll for den sporer litt + at framdekkene er slitte på innsiden.

Skrevet

Dette høres bra ut.. skal slenge innom et verksted å få bytta foringane... =)

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...