Gå til innhold

Interiør bytte, fra stoff-skinn E36 sedan

Share

Anbefalte innlegg

Dro til Norrköping i Sverige på torsdag og hentet komplett skinn fra m3 sedan med dør sider og allt.

Turen tok meg 8 timer med en toyota hiace tur-retur fra hytta mi som ligger rett over grensa.

Hiace'en gikk det den var god for hele veien, se bilde.

bilde0861qr.jpg

Så kom setene i hus:

bilde0873oh.jpg

bilde0904dc.jpg

Demontering av baksete, veldig enkelt. Men det viste seg at baksetet jeg hadde kjøpt ikke passet pga jeg ikke hadde nedfellbare stoler og det jeg kjøpte var nedfellbare så dette passet ikke over ens.

bilde0914rv.jpg

bilde0921vj.jpg

Inn med setet bak(ikke rygg)

bilde0936ec.jpg

Fikk hjelp av 2 ivrige kompisser med dørsider bak og fram stolene.

bilde0947xv.jpg

bilde0956ad.jpg

Den ene fram stolen er byttet (pasasjer siden for de svaksynte)

bilde0966fe.jpg

Begge stolene:

bilde0980xq.jpg

bilde0990ns.jpg

Så begynte jeg med dørene forran, høytalerne som satt i døren på bilen min var litt større enn de som hadde vært i de nye dørsidene så her måtte jeg frese opp litt.

bilde1007tr.jpg

bilde1013nu.jpg

Den ene dørsiden som satt i bilen min har tydeligvis vært tukkla med tidligere da jeg fant masse 1-kroninger:

bilde1035hb.jpg

Her er dørside og setet komplett.

bilde1023rj.jpg

Ble en helt annen bil å sitte i og kjøre.

Jeg har den nedfellbare ryggen til salgs hvis noen trenger, det er strøkent svart skinn.

Min orginale rygg er nå til omtrekking til skinn.

Jeeeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kult at folk syntes det ble bra, Jeg kjøpte det av Robert Isik via www.autopower.se prisen var 8000sek hvis jeg kom å henta de. det er 6900nok, men det koster jo spenn å kjøre 100 mil for å hente dem.

Han tar inn mange seter omgangen.

Ryggen fikk jeg ikke til å passe så min gamle rygg er å blir sydd om til skinn nå.

Er noen keen på rygg som kan legges ned i svart strøkent skinn så bare si ifra.

Fram stolene var det letteste, 4 bolter til stolen også er sete-beltet festet på siden av setet med 50 torks, noe som ikke alle har så den måtte jeg klinke ut med meisel.

Det er varme i dem ja

Dørene tok lengst tid, da det måtte moddes til høytallerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit hva et nedfellbart baksete er for noe! det som er i så og si alle stationsvogner.

Men på en "vanlig" E36 sedan er ryggen fast, men etter 94 så fikk man nedfellbare bakseter som ekstra utstyr trur jeg. Annen hattehylle er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit hva et nedfellbart baksete er for noe! det som er i så og si alle stationsvogner.

Men på en "vanlig" E36 sedan er ryggen fast, men etter 94 så fikk man nedfellbare bakseter som ekstra utstyr trur jeg. Annen hattehylle er det også.

hatte hyllen er i utgangspunktet helt lik, det er bare det avlange hullet til sikkerhetselen som ikke er der.

Jeg har faktisk en hattehylle til biler med nedfellbar rygg tiloverers.

Har vært å handlet hos Robert i norrkøping jeg og, grei kar ordnet hotell og alt til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...